Siirry suoraan sisältöön

Asiakasarvon rakentuminen yritysten ekosysteemeissäLaajuus (5 op)

Tunnus: 8U00DR20

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- ymmärtää palveluliiketoiminnan keskeiset arvonluontiprosessit
- arvioida b-to-b asiakassuhteiden vaikutusta palvelun käyttäjän asiakaskokemukseen yritysten ekosysteemeissä
- analysoida asiakastarpeita ja –odotuksia

Sisältö

Sisältö
- yrityksen liiketoimintamallit uusien toimintatapojen luomiseksi
- asiakasarvo ja yrityksen arvolupaus
- asiakkaan ja yritysten välinen b-to-b toimijuus ja sen vaikutus asiakaskokemukseen
- palvelumuotoilu tutkimus-, kehittämis- ja innovointimenetelmänä ja strategiana

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- osaa määritellä yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- tuntee erilaisia liiketoimintamalleja
- ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- Jäsentää yritysten välisen b-to-b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- ymmärtää eri liiketoimintamallien mahdollisuuden uusien toimintatapojen luomiseksi
- tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- ymmärtää laaja-alaisesti yritysten välisen b-to b toimijuuden vaikutuksen palvelun käyttäjäasiakkaan asiakaskokemukseen
- osaa etsiä erilaisia liiketoimintamalleja uusien toimintatapojen luomiseksi
- osaa toimia yritysten ekosysteemeissä ja asiakassuhteissa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti