Skip to main content

Building Customer Value in Companies Ecosystems (5cr)

Code: 8U00DR20-3003

General information


Enrolment period
02.11.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.02.2021 - 09.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Course
8U00DR20

Objectives (course unit)

Students are able
- to understand the crucial value creation processes of service business
- to value b-to-b customer relations’ influence on the user’s customer experience in companies’ ecosystems
- to analyze customers’ needs and expectations

Content (course unit)

Course contents
- business models for creating new policies
- customer value and value proposition
- the b-to-b activity between the customer and the companies and its impact on the customer experience
- service design as a method of research, development and innovation as well as strategy

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- be able to define the impact of b-to-b interbusiness activity on the customer experience of the service user
- knows different business models
- takes responsibility for its own performance

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student
- Structuring the impact of interbusiness b-to-b operability on the customer experience of the service user
- understand the possibility of different business models to create new policies
- identify and comply with relevant policies in corporate ecosystems and customer relations

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student
- comprehend broadly the impact of the business-to-b operability on the customer experience of the service user
- know how to look for different business models to create new policies
- know how to operate in corporate ecosystems and customer relationships responsibly, flexibly and constructively

Location and time

Ennakkotehtävä on saatavilla opintojakson Moodlesta 21.1 (palautus ennen ensimmäistä aloituskertaa)
perjantai 5.2 klo 8.30-16.00
perjantai 12.3 klo 8.30-16.00
perjantai 9.4 klo 8.30-15.00
mahdollinen tiimikohtainen ohjausaika Moodlen kautta sovitaan aloituskerralla

Opintojakso toteutetaan Zoomin välityksellä. Opintojaksolla on käytössä Moodle,
Opintojaksolla opiskelevat opiskelijat ovat yllä olevien aikojen mukaisesti kaikki yhtä aikaa yhdessä
Zoomissa (on line) opettajan/opettajien kanssa.

Opintojakso on integroitu Ympäristölähtöinen palvelumaisema -opintojakson kanssa. Aamupäivisin on molempien opintojaksojen erilliset luennot j(5.2) iltapäivästä yhteinen osuus liittyen tiimitehtävään. 12.3 ja 9.4 päivät ovat yhteiset - tiimin oppistehtävän yhteiskehittäminen integroitu opetukseen.

Assessment methods and criteria

Ennakkotehtävä , yksilötyö, kokonaisarvosanasta 20% (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä, 80% kokonaisarvosanasta (arviointi 1-5)

Tiimitehtävä on yhteinen (=sama tehtävä) Ympäristölähtöinen palvelumaisema - opintojakson kanssa.
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erillisest arvosanat ko. opintojaksoille.
Englanniksi

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
oppimiskeskustelut
tiimityö (opintojakson oppimistehtävä)

Learning materials

Palvelumuotoiluun liittyvä lähdemateriaali
Ekosysteemeihin liittyvä lähdematariaali
Kiertotalouden liiketoimintamalleihin liittyvä lähdemateriaali

Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. Tietosanoma Oy. 2018.ss

This is Service Design Doing. Applying service design thinking in the real world. A practitioner’s handbook. By Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018.

Opintojakson yhteydessä annettavat tieteelliset artikkelit ym. muu materiaali.

Student workload

5 op x 27h =135 h opiskelijen työtä
kontaktiopetusta Zoomin kautta 23h + tiimiohjauskerta 20/min tiimi.

Opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja oman tiimin kanssa yhteensä 112h.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijat integroivat tiimitehtäväänsä valintansa mukaan yritysyhteistyönä hyödyntäen verkostojaan.

Further information

Opintojakson intergointi Ympäristölähtöinen Palvelumaiseman opintojakson kanssa tarkoittaa konkreettisesti sitä, että kontaktipäivissä on molempien opintojaksojen erilliset osuudet ja päivän päätteeksi yhteinen osuus. Opintojakson toinen ja viimeinen kontaktipäivä on yhteistoteutus.

Go back to top of page