Siirry suoraan sisältöön

Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma

Tutkinto:
Kulttuurialan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Medianomi (AMK)

Laajuus:
240 op

Tutkintonimike ja tutkinnon taso

Medianomi (AMK)
NQF 6

Yhteystiedot

Pertti Näränen, tutkintovastaava
etunimi.sukunimi@tuni.fi

Maija Joensuu, opinto-ohjaaja
etunimi.sukunimi@tuni.fi

Hakukelpoisuus ja hakeminen

Ammattikorkeakoulun yleiset pääsyvaatimukset.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen

Opiskelijan on mahdollista hyväksilukea tutkintoon aiempia opintoja sekä aiemmin hankittua osaamista, joka on saavutettu esimerkiksi työkokemuksen, kurssien tai harrastusten avulla.
Katso TAMKin yleiset AHOT-ohjeet.

Tutkintovaatimukset ja niitä koskevat säännöt

Opetussuunnitelman mukaisten opintojen suorittaminen ja niitä vastaavan osaamistavoitteiden saavuttaminen.
Lisätietoja: TAMKin tutkintosääntö ja ammattikorkeakoululaki.

Tutkinnon profiili

Opinnoissa saa monipuoliset valmiudet audiovisuaalisen alan sisällöllisiin, taiteellisiin ja tuotannollisiin tehtäviin. Opiskelija voi suuntautua joko luovaan sisällöntuotantoon tai audiovisuaaliseen suunnitteluun ja ilmaisuun. Luovan sisällöntuotannon opinnoissa yhdistetään käsikirjoittamista ja tuotantojen hallintaa. Audiovisuaalisen suunnittelun ja ilmaisun opinnoissa voit syventyä mm. kuvauksen, äänen ja leikkauksen työprosessien osaamisen kehittämiseen. Äänen ammattiopintoja opiskellaan englanniksi yhdessä Media and Arts tutkinto-ohjelman musiikkituottajaopiskelijoiden kanssa.

Tutkinnon keskeiset osaamistavoitteet ja vuositeemat

Opintosuuntauksesi mukaisesti sinulla on ammatillista erityisosaamista luovan sisällöntuotannon alueelta (tuottaminen, käsikirjoittamisen) tai audiovisuaalisen suunnittelun ja ilmaisun alueilta (kuvaus ja kuvausvalaisu, leikkaus, äänisuunnittelu).. Olet vastuullinen ja tiimityötaitoinen ammattilainen, jolla on hyvät valmiudet projektinhallintaan, asiakastyöhön ja yrittäjyyteen. Osaat seurata alasi muutosta ja kehittää omaa ammattialuettasi. Osaat myös toimia kansainvälisessä ympäristössä.

OPINTOJEN VUOSITEEMAT

Ensimmäinen vuosi: Opintojen alussa opiskellaan äänen, digitaalisen kuvan ja videon perusteita yhdessä kansainvälisten mediaopiskelijoiden kanssa. Tutkinto-ohjelman omiin opintoihin ensimmäisenä syksynä sisältyvät audiovisuaalinen tarinnankerronta ja dramaturgia sekä mediahistoria. Ensimmäisen vuoden keväällä opiskelijat toteuttavat yhdessä lyhyet fiktiiviset harjoituselokuvat, joihin liittyy myös projektinhallinnan ja oman suuntautumisen opintoja. Keväällä alkavat myös kieliopinnot

Toinen vuosi: Toisen vuoden opinnoissa opiskelijat perehtyvät televisiotuottamiseen sekä sisällöntuotannon että tuotantotekniikan näkökulmista. Televisio-opinnot sisältävät esimerkiksi journalismiin ja monikameratyöskentelyyn liittyviä harjoituksia ja projekteja. Toisena vuonna opiskellaan myös opintosuuntauksen ammattiopintoja sekä yrittäjyyteen ja työelämäosaamiseen liittyviä opintoja.

Kolmas ja neljäs vuosi: Kolmantena vuonna opiskelija syventää ja rakentaa aktiivisesti osaamistaan valinnaisten projekti- ja ammattiopintojen kautta. Opinnoissa syvennytään myös työelämäsääntöihin ja työnjohtamiseen av-alalla sekä rakennetaan osaamista asiakastyöhön. Opiskelija voi valita opintoja myös muista tutkinto-ohjelmista. Kolmanteen ja neljänteen vuoteen sijoittuvat myös harjoittelu ja mahdollisesti kansainvälinen vaihto. Ammatillisen asiantuntijuuden kehittämisessä luotsataan alan tulevaisuuteen sisältäen teknologisen muutoksen. Opintojen loppupäähän sijoittuu opinnäytetyö, jossa osoitetaan kertynyttä ammatillista ja kehittämisosaamista.

Sijoittuminen työelämään

Medianomiksi valmistuneet opiskelijat työskentelevät laaja-alaisesti luovilla aloilla kuten elokuva-, televisío- ja medialan tuotannoissa, yritys- ja markkinointiviestinnässä sekä tapahtuma-alan tehtävissä. Huomattava osa valmistuneista toimivat luovan alan yrittäjänä ja freelancerina.

Jatko-opintomahdollisuudet

AMK-tutkinto (BA-taso) antaa hakukelpoisuuden ylempään AMK-tutkintoon tai maisteriopintoihin yliopistoissa ja muissa korkeakouluissa Suomessa tai ulkomailla.

Opintosuoritukset ja niiden arviointi

Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät opintojen toteutussuunnitelmista. Opiskelijoiden kanssa sovitaan opintojakson alussa opintojakson suoritus- ja arviointitavat.

Valmistuminen

Opintojen suorittaminen ja osaamistavoitteiden saavuttaminen opetussuunnitelman mukaisessa laajuudessa.

Opintojen toteuttaminen

Keskeinen työtapa on projektiopiskelu. Lisäksi opiskeluun kuuluu mm. luento-opetusta, verkko-opiskelua, kirjallisia tehtäviä, työharjoittelua ja itsenäistä tiedonhakua. Tutkintoon voi liittää opintoja myös TAMKin muilta opintoaloilta tai muista korkeakouluista.

Tutkinnon kehittäminen

Opetussuunnitelmassa noudatetaan eurooppalaista ja kansallista korkeakoulututkintojen viitekehystä (NQF ja EQF). Koulutusta suunnitellaan ja toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Huomioon on otettu myös opiskelija- ja alumnipalautekyselyjen tulokset.

Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Tunnus
(24AVMA)
Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Tunnus
(24AVMA)
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 18.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Nuutinen
  • Arto Koskinen
Vastuuhenkilö

Teppo Nuutinen

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija klassisen tarinankerronnan periaatteisiin ja kehittää hänen kykyään havainnoida, ideoida ja kirjoittaa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää klassisen tarinankerronnan dramaturgiset perusperiaatteet
- tietää käsikirjoitusformaatin ja ymmärtää sen tarkoituksen
- osaa soveltaa klassisen dramaturgian periaatteita ideoiden kehittämisessä
- osaa hyödyntää kulttuurista ympäristöään ja havaintomaailmaansa aiheiden ideoinnissa ja valinnassa
- osaa arvioida ideoita ja osaa perustella valintojaan eri näkökulmista
- osaa kirjoittaa ideastaan erilaisia lyhyitä tiivistelmiä

Sisältö (OJ)

Klassisen tarinankerronnan periaatteet.
Käsikirjoitusformaatti.
Omien kokemusten ja ympäröivän kulttuurin hyödyntäminen ideoinnissa.
Taito arvioida, kehittää, keskustella ja perustella ideoita monista eri näkökulmista.
Ideoiden tiivistämisen taito.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelijan tietämys klassisen tarinankerronnan periaatteista ja periaatteiden soveltaminen ideoiden kehittämisessä jäävät osin suppeiksi. Opiskelija hyödyntää kulttuurista ympäristöään ja havaintojaan rajoitetusti aiheiden ideoinnissa ja valinnassa. Ideoiden arviointiin ja kehittämiseen liittyvä työskentely ja vuorovaikutus on osin puutteelista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelijan tietää klassisen tarinankerronnan periaatteet ja osaa soveltaa niitä ideoiden kehittämisessä. Opiskelija hyödyntää kulttuurista ympäristöään ja havaintojaan aiheiden ideoinnissa ja valinnassa. Hän kehittää työskentelyään ja vuorovaikutustaan ideoiden arvioinnissa, kehittämisessä ja tiivistämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelijan osaa analysoida klassisen tarinankerronnan periaatteita ja osaa soveltaa periaatteita monipuolisesti ideoiden kehittämisessä. Opiskelija hyödyntää oivaltavasti kulttuurista ympäristöään ja havaintojaan aiheiden ideoinnissa ja valinnassa. Hän kehittää aktiivisesti työskentelyään ja vuorovaikutustaan ideoiden arvioinnissa, kehittämisessä ja tiivistämisessä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kontakti- ja etopetus.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

28.08.2024 - 28.10.2024

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Pertti Näränen
  • Katri Varjos
Vastuuhenkilö

Janne Heinonen

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään audiovisuaalisen alan toimintaympäristöön ja ammattilaisten osaamisvaatimuksiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvata mediakentän laajuutta ja moninaisuutta
- tietää audiovisuaalisen alan toimintaympäristön keskeisiä piirteitä työllistymisen näkökulmasta
- tunnistaa av-alan ammattiliaisten osaamisvaatimuksia työuran eri vaiheissa ja suhteuttaa näitä ammatillisen kehittymisen tavoitteisiin

Sisältö (OJ)

Audiovisuaalisen alan toimintaympäristö.
Työurat, osaamisvaatimukset, työllistyminen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa kuvata mediakentän laajuutta ja moninaisuutta. Hän tietää audiovisuaalisen alan toimintaympäristön keskeisiä piirteitä työllistymisen näkökulmasta. Hän tunnistaa av-alan ammattiliaisten osaamisvaatimuksia työuran eri vaiheissa ja suhteuttaa näitä ammatillisen kehittymisen tavoitteisiin opinnoissa.

Aika ja paikka

AIKATAULU

28.08.2024 13.00 - 16.00 / KINO
04.09.2024 itsenäinen työskentely ryhmissä
11.09.2024 TBA
18.09.2024 8.30 - 14.00 / KINO

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot.
Ryhmätyöt ja muut tehtävät.

Oppimateriaalit

Moodle-alustalle lisättävät materiaalit.
Tiedonhaku verkosta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 2 opintopistettä, mikä vastaa laskennallisesti 52 tuntia. Tämä koostuu yhteisistä luennoista ja muista kokoontumisista sekä tehtäviin käytetystä ajasta sekä materiaaleihin perehtymisestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuksessa käytetään kurssialustana Moodlea.

Ilmoittautumisaika

25.09.2024 - 22.10.2024

Ajoitus

22.10.2024 - 12.11.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Janne Heinonen
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
Vastuuhenkilö

Tommi Moilanen

Ryhmät
  • 24MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

In the course, students familiarise themselves with the stages, tools, and narrative techniques of video shooting and editing.

After completing the course, the student
• knows the stages of video production.
• knows key principles, tools, and practices of shooting, recording, and post-production
• knows technical fundamentals of digital still images and video
• identifies different video publishing platforms and typical narrative techniques.
• can plan and execute a small-scale video and develop their knowledge and skills independently

Sisältö (OJ)

Stages and tools of video production.
Basics of visual expression and image technology.
Publishing channels and genres.
Independent development of professional skills using open online materials.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student knows phases, principles, practices, and tools of video production. They can create a small-scale video but have deficiencies in execution and independent work.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student knows the phases, principles, practices, and tools of video production. They can apply their knowledge in the creation of small-scale video and independently develop their knowledge and skills.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student knows the phases, principles, practices, and tools of video production and can apply them seamlessly in video creation. They consider the unique features of the publishing platform in their work. They actively and purposefully develop their knowledge and skills.

Aika ja paikka

This is the first implementation of the course for GROUPS A, B and C
Starts on Tuesday 22.10. at 11.45 in Kino Auditorium
(24AVMA & 24MEDIAART)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Course assessment is based on student attendance, completion of individual and group assignments and overall activity in class.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures and workshops

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

17 h / week

Sisällön jaksotus

Stages and tools of video production.
Basics of visual expression and image technology.
Publishing channels and genres.
Independent development of professional skills using open online materials.

Lisätietoja opiskelijoille

This is the first implementation of the course for GROUPS A, B and C
WEEKS 43-46

In the course, students familiarise themselves with the stages, tools, and narrative techniques of
video shooting and editing.
After completing the course, the student
• knows the stages of video production.
• knows key principles, tools, and practices of shooting, recording, and post-production
• knows technical fundamentals of digital still images and video
• identifies different video publishing platforms and typical narrative techniques.
• can plan and execute a small-scale video and develop their knowledge and skills independently

Ilmoittautumisaika

25.09.2024 - 18.11.2024

Ajoitus

19.11.2024 - 12.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Maaret Salminen
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 24MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

In the course, students familiarise themselves with the stages, tools, and narrative techniques of video shooting and editing.

After completing the course, the student
• knows the stages of video production.
• knows key principles, tools, and practices of shooting, recording, and post-production
• knows technical fundamentals of digital still images and video
• identifies different video publishing platforms and typical narrative techniques.
• can plan and execute a small-scale video and develop their knowledge and skills independently

Sisältö (OJ)

Stages and tools of video production.
Basics of visual expression and image technology.
Publishing channels and genres.
Independent development of professional skills using open online materials.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student knows phases, principles, practices, and tools of video production. They can create a small-scale video but have deficiencies in execution and independent work.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student knows the phases, principles, practices, and tools of video production. They can apply their knowledge in the creation of small-scale video and independently develop their knowledge and skills.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student knows the phases, principles, practices, and tools of video production and can apply them seamlessly in video creation. They consider the unique features of the publishing platform in their work. They actively and purposefully develop their knowledge and skills.

Aika ja paikka

This is the second implementation of the course for GROUPS D, E and F
Starts on Tuesday 19.11. at 11.45 in Kino Auditorium
(24AVMA & 24MEDIAART)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Course assessment is based on student attendance, completion of individual and group assignments and overall activity in class.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures and workshops

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

17 h / week

Sisällön jaksotus

Stages and tools of video production.
Basics of visual expression and image technology.
Publishing channels and genres.
Independent development of professional skills using open online materials.

Lisätietoja opiskelijoille

This is the second implementation of the course for GROUPS D, E and F
WEEKS 47-50

In the course, students familiarise themselves with the stages, tools, and narrative techniques of
video shooting and editing.
After completing the course, the student
• knows the stages of video production.
• knows key principles, tools, and practices of shooting, recording, and post-production
• knows technical fundamentals of digital still images and video
• identifies different video publishing platforms and typical narrative techniques.
• can plan and execute a small-scale video and develop their knowledge and skills independently

Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

27.08.2024 - 30.11.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media and Arts

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mari Touronen
Vastuuhenkilö

Mari Touronen

Ryhmät
  • 24MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts
  • 24SDMA
    Degree Programme in Media and Arts

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tutustuu tieteellisen kirjoittamisen käytäntöihin ja oppii tieteelliseen kirjoittamisen perusteet. Hän vahvistaa esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan sekä kehittää puheviestinnän osaamistaan osana kasvua alansa asiantuntijuuteen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan sekä asettaa itselleen kehittymistavoitteet liittäen ne osaksi ammatillista kasvuaan
• osaa toimia ja viestiä tarkoituksenmukaisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja monialaisissa sekä monikulttuurisissa työryhmissä - - osaa antaa ja ottaa vastaan palautetta
• hallitsee ryhmä- ja tiimityöskentelyn periaatteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä ryhmätyötilanteissa
• osaa laatia johdonmukaisia suullisia esityksiä ja havainnollistaa niitä sekä kirjoittaa lähteisiin perustuvaa asiatekstiä.

Sisältö (OJ)

Puheviestinnän perusteet.
Ryhmätyötaidot.
Kielenhuolto.
Asiakirjaviestintä.
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeet.
Kirjoitelman laatiminen
Tiedonhankinta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetöntä. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin. Opiskelija suorittaa kaikki tehtävät aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esitystensä ajan. Opiskelija osallistuu tuntiopetukseen aktiivisesti sekä rakentavasti.

Aika ja paikka

Tiistaisin 27.8. - 26.11. klo 15-17 luokka 30015 Mediapoliksella.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei pidetä tenttiä. Arvioitavat tehtävät ovat pienoistutkielma ja puhe-esitys.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosana määräytyy pienoistutkielman (50 %) ja puhe-esityksen (50 %) perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäopetus.

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali jaetaan Moodle-alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joten opiskelijan työmäärä on 5*27 tuntia =135 tuntia.

Sisällön jaksotus

Moodleen rakentuvan rungon mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettely. Hyväksilukuhakemukset toimitetaan opintojakson opettajalle viimeistään 9.9.

Ilmoittautumisaika

10.07.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

30.08.2024 - 30.11.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maiju Hirvonen
Vastuuhenkilö

Kirsi Saarinen

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tutustuu tieteellisen kirjoittamisen käytäntöihin ja oppii tieteelliseen kirjoittamisen perusteet. Hän vahvistaa esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan sekä kehittää puheviestinnän osaamistaan osana kasvua alansa asiantuntijuuteen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan sekä asettaa itselleen kehittymistavoitteet liittäen ne osaksi ammatillista kasvuaan
• osaa toimia ja viestiä tarkoituksenmukaisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja monialaisissa sekä monikulttuurisissa työryhmissä - - osaa antaa ja ottaa vastaan palautetta
• hallitsee ryhmä- ja tiimityöskentelyn periaatteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä ryhmätyötilanteissa
• osaa laatia johdonmukaisia suullisia esityksiä ja havainnollistaa niitä sekä kirjoittaa lähteisiin perustuvaa asiatekstiä.

Sisältö (OJ)

Puheviestinnän perusteet.
Ryhmätyötaidot.
Kielenhuolto.
Asiakirjaviestintä.
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeet.
Kirjoitelman laatiminen
Tiedonhankinta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetöntä. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin. Opiskelija suorittaa kaikki tehtävät aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esitystensä ajan. Opiskelija osallistuu tuntiopetukseen aktiivisesti sekä rakentavasti.

Aika ja paikka

Perjantaisin 30.8. - 29.11. klo 10-12.30 TAMK pääkampuksella

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei pidetä tenttiä. Arvioitavat tehtävät ovat pienoistutkielma ja puhe-esitys.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosana määräytyy pienoistutkielman (50 %) ja puhe-esityksen (50 %) perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäopetus.

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali jaetaan Moodle-alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joten opiskelijan työmäärä on 5*27 tuntia =135 tuntia.

Sisällön jaksotus

Moodleen rakentuvan rungon mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-menettely. Hyväksilukuhakemukset toimitetaan opintojakson opettajalle viimeistään 9.9.

Ilmoittautumisaika

23.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

24.08.2024 - 16.10.2024

Laajuus

3 - 5

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Koulutus
  • Tampereen korkeakouluyhteisön ristiinopiskelu
  • Avoin ammattikorkeakoulu
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Näränen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojakso perehdyttää erityisesti audiovisuaalisen median historiaan. Jaksolla analysoidaan estetiikan ja mediateknologian kehityksen yhteyksiä sekä pohditaan propagandan ja mediaetiikan teemoja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää audiovisuaalisen median kehityksen päälinjoja ja käännekohtia
- tunnistaa median ilmaisumuotojen ja sisältöjen yhteyksiä teknologian, talouden, taiteen ja politiikan kehitykseen länsimaissa
- kehittää tiedonhakuun, lähdekritiikkiin ja tekijänoikeuksiin liittyvää osaamistaan
- osaa arvioida tai testata mediahistorian ilmaisukeinojen tai arkistomateriaalien käyttämistä nykypäivän mediatuotantoihin

Sisältö (OJ)

Liikkuvan kuvan alkuhistoria.
Dokumentarismin kehitys.
Valistus ja propaganda.
Sähköisen median ja digimedian murrosvaiheita.
Mediatulevaisuus ja kehittyvä globaali digitalisaatio.
Julkiset media-arkistot ja arkistojen hyödyntäminen uusiin tuotantoihin.

Huom! Kolmen pisteen kokonaisuudessa keskitytään mediahistoriaa koskevan tiedon rakentamiseen. Viiden pisteen kokonaisuuteen sisältyy mediahistorian ilmaisukeinojen soveltaminen uuteen mediatuotantoon tai muu tietoa soveltava näyttö.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa audiovisuaalisen median historian päälinjat. Opiskelija osallistuu opetukseen, yhteistoimintaan ja keskusteluihin niukasti. Itsenäinen tiedonhaku on suppeaa. Toiminta, ohjeiden ja aikataulujen noudattaminen jaksolla on tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa audiovisuaalisen median kehityksen päälinjat ja pystyy arvioimaan kehityksen yhteyksiä kulttuurin, politiikan, talouden ja tekniikan kehitykseen. Opiskelija tuntee mediaetiikan periaatteet. Opiskelija osallistuu opetukseen, yhteistoimintaan ja keskusteluihin aktiivisesti. Itsenäinen tiedonhaku on monipuolista. Opiskelija osaa arvioida audiovisuaalisen historian taiteellisten ja teknisten ilmaisukeinojen soveltumista nykypäivän mediatuotantoihin. Opiskelija kehittää verkko-opintoihin liittyvää osaamistaan. Hän osaa hyödyntää ja antaa muille rakentavaa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tietää audiovisuaalisen median kehityksen päälinjat ja pystyy arvioimaan kehityksen yhteyksiä kulttuurin, politiikan, talouden ja tekniikan kehitykseen analyyttisesti. Opiskelija tuntee mediaetiikan periaatteet ja pystyy arvioimaan mediasisältöjä etiikan näkökulmasta. Opiskelija osallistuu opetukseen, yhteistoimintaan, keskusteluihin ja omien tavoitteiden määrittelyyn aktiivisesti. Itsenäinen tiedonhaku on monipuolista ja lähdekriittistä. Opiskelija osaa arvioida audiovisuaalisen median historian taiteellisten ja teknisten ilmaisukeinojen soveltumista nykypäivän mediatuotantoihin analyyttisesti. Hän tuntee IPR-kysymyksiin ja tekijänoikeuksiin liittyvät periaatteet median arkistomateriaalien käyttöön liittyen. Hän kehittää verkko-opintoihin ja liittyvää teknistä ja vuorovaikutukseen liittyvää osaamista. Hän osaa hyödyntää ja antaa muille rakentavaa palautetta.

Aika ja paikka

Verkkoluonnot ja keskustelut (Zoom) maanantaisin 13-16 välillä 26.8. - 30.9.
Lopputöiden esittelyt ja keskustelut ma 7.19. klo 13-17 luokassa ADA (10016).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi järjestetään pääosin etänä (Zoom ja Moodle). Jaksolle voi osallistua myös avoimen AMK:n ja muiden alojen opiskelijoita. suorituksensa on 3 op laajuinen sisältäen tehtävät ja verkkoluennot maanantaisin 13-16 (Zoom) välillä 26.8. - 30. syyskuuta. TAMKin audiovisuaalisen media opiskelijoiden on mahdollista edellisten lisäksi suorittaa kurssin lopputyö yksin tai ryhmissä, jolloin suorituksen laajuus on 5 op. Lopputöiden esittelyt järjestetään livenä luokassa ADA ma 7.10. klo 13-17.

Kurssilla käydään läpi elokuvan, television ja sähköisen median kehityksen yleispiirteet ja keskeisimmät käännekohdat. Lisäksi analysoidaan median yhteyksiä politiikan, talouden ja tekniikan kehitykseen. Kurssi sisältää Zoomin kautta välitettäviä verkkoluentoja, elokuvanäytteitä, keskusteluja ja kirjallisia tehtäviä. Tehtävistä osa tehdään ns. kotitehtävinä.

TAMKin AV-median opiskelijoiden 5 op:n suoritus voi olla joko yksin kirjoitettu essee, yksin tai kaksin tehtävä esitelmä tai pienryhmässä toteutettava audiovisuaalinen demo. Demo voi olla esimerkiksi havainnollistus jostain mediahistorian tekniikasta tai sisällöstä, pastissi tai tyylikokeilu.

Luentojen pääteemat:
Median varhaismuodot ja elokuvan alku
Ääni ja värielokuva, dokumentarismi
Elokuvapropaganda, TV:n pioneerit
Elokuvan uudet aallot ja uusi Hollywood
Suomen television vaiheita
Video, digimedia, some ja ”valemedia"
Lopputöiden esittelyt

Oppimateriaalit

Esitellään kurssin Moodle-alustalla

Ilmoittautumisaika

14.07.2024 - 12.08.2024

Ajoitus

13.08.2024 - 31.07.2025

Laajuus

60 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 1

Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Sisältö (OJ)

Opinnot koostuvat tutkinto-ohjelman ensimmäisen vuoden opinnoista. Löydät opintosuunnitelmat TAMKin opinto-oppaasta, https://opinto-opas-ops.tamk.fi/.

Opiskelu on kokopäiväopiskelua tutkinto-opiskelijoiden ryhmässä. Paikkoja avoimen AMKin opiskelijoille on 1.

Ilmoittautuminen alkaa 1.8.2024 klo 9.00 ja päättyy 2.8.2024 klo 23.59. Mikäli paikkoja on tämän jälkeen vapaana, ilmoittautumisaikaa voidaan pidentää. Ilmoittautumislomake julkaistaan tällä sivulla ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on verkkokauppailmoittautuminen ja opintomaksu 300 € maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Opinnoissa menestyminen edellyttää hyvää suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa.

Haku ja valinta tutkinto-opiskelijaksi
Polkuopintojen perusteella voit hakeutua tutkinto-opiskelijaksi. Haku tutkinto-opiskelijaksi tapahtuu avoimen väylän erillishaussa toukokuun alussa 2025 opintopolku.fi -palvelussa.

Tutkinto-opiskelijaksi valintaan vaikuttavat avoimessa suoritettu opintopistemäärä, opintomenestys, opintojen vastaavuus TAMKin opetussuunnitelmaan sekä mahdollinen haastattelu. Hakijat asetetaan tarvittaessa paremmuusjärjestykseen keskiarvon perusteella. Valintaan vaadittu opintopistemäärä TAMKin AMK-tutkinnoissa on 50 opintopistettä ja se pitää olla suoritettuna 31.7.2025 mennessä.

Kulttuurialalla ja musiikkipedagogin tutkinto-ohjelmassa valinta tehdään substanssinäytteen/ portfolion ja haastattelun perusteella. Substanssinäytteen/ portfolion ohjeet julkaistaan tuni.fi -sivuilla tai lähetetään hakijalle sähköpostitse. Saat kutsun substanssinäytteeseen ja haastatteluun sähköpostitse tai puhelimitse.

Opintososiaaliset edut
Avoimen AMKin opintoihin ei saa opintotukea, eikä muita opintososiaalisia etuuksia. Mikäli olet TE-toimiston asiakas, varmista alustava osallistumisoikeutesi opintoihin TE-toimistosta ennen ilmoittautumista polkuopiskelijaksi.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

14.07.2024 - 12.08.2024

Ajoitus

13.08.2024 - 31.07.2025

Laajuus

60 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 1

Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk

Sisältö (OJ)

Opinnot koostuvat tutkinto-ohjelman ensimmäisen vuoden opinnoista. Löydät opintosuunnitelmat TAMKin opinto-oppaasta, https://opinto-opas-ops.tamk.fi/.

Opiskelu on kokopäiväopiskelua tutkinto-opiskelijoiden ryhmässä. Paikkoja avoimen AMKin opiskelijoille on 1.

Ilmoittautuminen alkaa 1.8.2024 klo 9.00 ja päättyy 2.8.2024 klo 23.59. Mikäli paikkoja on tämän jälkeen vapaana, ilmoittautumisaikaa voidaan pidentää. Ilmoittautumislomake julkaistaan tällä sivulla ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on verkkokauppailmoittautuminen ja opintomaksu 300 € maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Opinnoissa menestyminen edellyttää hyvää suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa.

Haku ja valinta tutkinto-opiskelijaksi
Polkuopintojen perusteella voit hakeutua tutkinto-opiskelijaksi. Haku tutkinto-opiskelijaksi tapahtuu avoimen väylän erillishaussa toukokuun alussa 2025 opintopolku.fi -palvelussa.

Tutkinto-opiskelijaksi valintaan vaikuttavat avoimessa suoritettu opintopistemäärä, opintomenestys, opintojen vastaavuus TAMKin opetussuunnitelmaan sekä mahdollinen haastattelu. Hakijat asetetaan tarvittaessa paremmuusjärjestykseen keskiarvon perusteella. Valintaan vaadittu opintopistemäärä TAMKin AMK-tutkinnoissa on 50 opintopistettä ja se pitää olla suoritettuna 31.7.2025 mennessä.

Kulttuurialalla ja musiikkipedagogin tutkinto-ohjelmassa valinta tehdään substanssinäytteen/ portfolion ja haastattelun perusteella. Substanssinäytteen/ portfolion ohjeet julkaistaan tuni.fi -sivuilla tai lähetetään hakijalle sähköpostitse. Saat kutsun substanssinäytteeseen ja haastatteluun sähköpostitse tai puhelimitse.

Opintososiaaliset edut
Avoimen AMKin opintoihin ei saa opintotukea, eikä muita opintososiaalisia etuuksia. Mikäli olet TE-toimiston asiakas, varmista alustava osallistumisoikeutesi opintoihin TE-toimistosta ennen ilmoittautumista polkuopiskelijaksi.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 15.11.2024

Laajuus

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Pertti Näränen
  • Leena Mäkelä
  • Maija Joensuu
  • Katri Varjos
Vastuuhenkilö

Pertti Näränen

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Tällä opintojaksolla opit opiskelun käytäntöjä ja pääset osaksi opiskeluyhteisöä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• kokee kuuluvansa osaksi korkeakoulua, tutkinto-ohjelmaa ja opiskelijaryhmää
• saa ohjausta opintoihinsa ja osaa suunnitella opintonsa
• tuntee TAMKin käytänteet ja palvelut
• tuntee TAMKin oppimista- ja hyvinvointia tukevat palvelut
• tuntee keskeisten sidosryhmien oppimista ja hyvinvointia tukevat palvelut

Sisältö (OJ)

• Kiinnittyminen korkeakouluopintoihin
• Orientaatio TAMKiin ja tutkinto-ohjelmaan
• Tutkinto-ohjelman opetussuunnitelma ja HOPSin laatiminen
• Opintotarjonta ja ristiinopiskelu
• Harjoittelu osana ammattikorkeakoulututkintoa
• TAMKin tarjoamat palvelut
• Opintojen edistymisen seuranta
• Orientoituminen seuraavaan lukuvuoteen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- todentaa osaavansa suunnitella opintojaan TAMKissa ja tuntevansa tutkinto-ohjelmansa opetussuunnitelman
- tietää, mitä tukea opintoihin on saatavissa
- ymmärtää ryhmän merkityksen osana opiskeluympäristöä.

Opintojakso on hylätty, jos opiskelijalla ei ole näyttöä opintojakson tavoitteisiin pääsemisestä.

Aika ja paikka

Opettajatuutorien ja tutkinvastaavan vetämät tapaamiset:

Opintojakson ja Moodle-alustan esittely orientoivalla viikolla
ke 14.8. klo 9.15-11 Kino Mediapolis

Muut ajat
- ma 19.8. klo 9.10.30 Ada/Mediapolis
- ke 4.9. klo 11-12 paikka ilmoitetaan myöhemmin
- pe 1.11. klo 13-15 paikka ilmoitetaan myöhemmin

Opintojakso suoritetaan pääosin itsenäisesti verkossa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi on hylätty/hyväksyttä.

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- todentaa osaavansa suunnitella opintojaan TAMKissa ja tuntevansa tutkinto-ohjelmansa opetussuunnitelman
- tietää, mitä tukea opintoihin on saatavissa
- ymmärtää ryhmän merkityksen osana opiskeluympäristöä.

Opintojakso on hylätty, jos opiskelijalla ei ole näyttöä opintojakson tavoitteisiin pääsemisestä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen verkko-opiskelu
Ryhmäkuvatehtävä
Opettajatuutorien ohjaustapaamiset ryhmissä

Oppimateriaalit

TAMKin opiskeluun liittyvät verkkomateriaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajus on 1 opintopistettä, mikä vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi suorittaa kurssin pääosin itsenäisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson ja Moodle-alustan esittely 14.5. klo 9.15- 11 Kino Mediapolis. Muut ajat
- ma 19.8. klo 9.10.30 Ada/Mediapolis
- ke 4.9. klo 11-12 paikka ilmoitetaan myöhemmin
- pe 1.11. klo 13-15 paikka ilmoitetaan myöhemmin

Ilmoittautumisaika

13.08.2024 - 25.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 23.10.2024

Laajuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Tommi Moilanen
  • Maija Joensuu
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 24AVMA
    Audiovisuaalisen median tutkinto-ohjelma 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla opiskelija perehtyy media-alan opiskelun projektikäytäntöihin ja työturvallisuuteen ja saa valmiuksia kehittää työturvallisuuden toteutumista sekä projekteissa että yleisemmin opiskelussa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää Mediapoliksen opiskeluprojekteissa käyttävät resurssit ja resurssien kestävään käyttämiseen liittyvät toimintaperiaatteet
- tunnistaa opiskeluun ja projekteihin liittyvät työturvallisuusnäkökohdat
- arvioi ja edistää työturvallisuuden toteutumista omassa ja tiimien toiminnassa

Sisältö (OJ)

Mediapoliksen kampuksen tilat, laitteet, varusteet ja niiden käyttämisen periaatteet.
Työturvallisuuden osa-alueet.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija tunnistaa projektiopinnoissa tarvittavat keskeiset resurssit ja niiden käyttämisen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella resurssien kestävää käyttämistä. Hän analysoi opiskeluunsa liittyviä työturvallisuusnäkökohtia. Hän ehdottaa kehittämisen kohteita työturvalliseen toimintaan yksilöllisellä ja tiimin tasolla.

Aika ja paikka

1. periodi, Mediapolis tai Zoom, Moodle

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähi- ja etäopetusta, itsenäistä opiskelua Moodle-oppimisympäristössä

Oppimateriaalit

Materiaalit Moodlesta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op laajuus vastaa noin 27 opiskelijan työtuntia

Sisällön jaksotus

Opiskelun painopiste on itsenäisessä opiskelussa Moodle-kurssialueella omaan tahtiin ajalla 10.9.-8.10. Itsenäisen opiskelun lisäksi toteutus sisältää kaksi opetuspäivää:
- Perjantai 23.8. klo 9-16 Työturvallisuuspäivä Mediapoliksessa (tarkempi ohjelma tulossa erikseen)
- Tiistai 10.9. klo 9-15 Johdatus työturvallisuuteen media-alalla, etänä Zoomissa. Kurssialue Moodlessa aukeaa tässä yhteydessä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelun painopiste on itsenäisessä opiskelussa Moodle-kurssialueella omaan tahtiin ajalla 10.9.-8.10. Itsenäisen opiskelun lisäksi toteutus sisältää kaksi opetuspäivää:
- Perjantai 23.8. klo 9-16 Työturvallisuuspäivä Mediapoliksessa (tarkempi ohjelma tulossa erikseen)
- Tiistai 10.9. klo 9-15 Johdatus työturvallisuuteen media-alalla, etänä Zoomissa. Kurssialue Moodlessa aukeaa tässä yhteydessä.