Siirry suoraan sisältöön

Täydennyskoulutus

Laajuus:
10 op

Hoitotason ensihoito
Tunnus
(23HOENSI)

Kansainvälinen liiketoiminta ja Logistiikkaa
Tunnus
(22INTERNATIONALBL)

Kriisi- ja traumatyön koulutus, 10 op
Tunnus
(19KRIISI)

Neurologinen fysioterapia
Tunnus
(NEYFYS12OP)

Oikeushoitajakoulutus
Tunnus
(23OIKEUSHOITAJA)
Asiantuntijafysioterapeutin opinnot: Jakso I, niska-, yläraaja- ja rintarankapotilaan suoravastaanottotoiminnan toteuttaminen
Tunnus
(19SASFYSNISKA)

Dronen ammattikäyttö
Tunnus
(DRONENAMMATTIK)

Hoitotason ensihoito
Tunnus
(23HOENSI)

Kansainvälinen liiketoiminta ja Logistiikkaa
Tunnus
(22INTERNATIONALBL)

Kriisi- ja traumatyön koulutus, 10 op
Tunnus
(19KRIISI)

Lantionpohjan toimintahäiriöiden ennaltaehkäisy ja hoito
Tunnus
(21LANTIO)

Lasten fysioterapian täydennyskoulutus, 12 op
Tunnus
(LASTENFT)

Neurologinen fysioterapia
Tunnus
(NEYFYS12OP)

Tapahtuma- ja sisällöntuotanto
Tunnus
(23TAPAHTUMAJASISALTO)
Asiantuntijafysioterapeutin opinnot: Jakso 2, alaselkä- ja alaraajapotilaiden suoravastaanottotoiminnan toteuttaminen
Tunnus
(21KASFYS2)

Asiantuntijafysioterapeutin opinnot: Jakso I, niska-, yläraaja- ja rintarankapotilaan suoravastaanottotoiminnan toteuttaminen
Tunnus
(19SASFYSNISKA)

Diabeteshoitotyön kliininen osaaminen
Tunnus
(DIABETESHOITOTYO)

Hoitotason ensihoito
Tunnus
(21HOENSI)

Kiinteistöjohtaminen muuttuvassa toimitilaympäristössä
Tunnus
(22KIINTEISTOJOHT)

Kohtaamistaiteen® ohjaajakoulutus
Tunnus
(21SKOHTAI)

Kriisi- ja traumatyön koulutus, 10 op
Tunnus
(19KRIISI)

Lantionpohjan toimintahäiriöiden ennaltaehkäisy ja hoito
Tunnus
(21LANTIO)

Ajoitussuunnitelmat:


Lasten fysioterapian täydennyskoulutus, 12 op
Tunnus
(LASTENFT)

Perinnöllisyyshoitajan täydennyskoulutus
Tunnus
(PERINNÖLLISYYSHOI)

Perioperatiivisen hoitotyön täydennyskoulutus
Tunnus
(21PERIOPCOXA)

Ponsse Academy
Tunnus
(22KPONSSE)

Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö 10 op
Tunnus
(REUMA)

Striimaus ja projektinhallinta
Tunnus
(STRIIMAPROJHAL)

Työkykykoordinaattorikoulutus
Tunnus
(TYOKYKYKOORDI)
Asiantuntijafysioterapeutin opinnot: Jakso 2, alaselkä- ja alaraajapotilaiden suoravastaanottotoiminnan toteuttaminen
Tunnus
(21KASFYS2)

Hoitotason ensihoito
Tunnus
(21HOENSI)

Kriisi- ja traumatyön koulutus, 10 op
Tunnus
(19KRIISI)

Lasten fysioterapian täydennyskoulutus, 12 op
Tunnus
(LASTENFT)

Personal trainer-koulutus ikääntyneiden ohjaukseen
Tunnus
(20SPERSONALTRAINER)
Asiantuntijafysioterapeutin opinnot: Jakso I, niska-, yläraaja- ja rintarankapotilaan suoravastaanottotoiminnan toteuttaminen
Tunnus
(19SASFYSNISKA)

Basic Body Awareness (BBAT1) -terapiakoulutus
Tunnus
(19KBBATI)

Giramundo Coaching
Tunnus
(GIRACOACH)

Kriisi- ja traumatyön koulutus, 10 op
Tunnus
(19KRIISI)

Mobilisoitu sairaanhoitaja
Tunnus
(19SMOBIILISH)

Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö 10 op
Tunnus
(REUMA)

Seksuaalineuvonta täydennyskoulutus, 30 op
Tunnus
(19SSENE)

Ajoitussuunnitelmat:


Sydänhoitajakoulutus
Tunnus
(SYDAN)

Team Coaching from Proakatemia Chile
Tunnus
(19SCHILE)
Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 05.01.2025

Ajoitus

06.03.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • EDU Virtuaalihenkilö
  • Pauliina Mansikkamäki
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

In this course, the participants familiarize themselves with the principles and methods of academic research and academic writing at Master’s level at a university of applied sciences. It provides the participants with a toolbox to transform the initial development work into a well-structured and logical final thesis. The course will introduce participants to the various research paradigms for the discipline. The module will consider the differences between ‘academic’ and ‘practitioner-based’ research and enquiry and the importance of methodology.

After completing the course, the participants will be able to:

- know concepts, nature, rules and ethics of academic research
- know some of the most common research approaches and methods
- analyse academic texts
- plan the research process effectively
- build a meaningful structure for their thesis
- apply concepts of academic research in their own Master’s thesis
choose and apply suitable research approach and methods

Sisältö (OJ)

Concepts in academic research
Most common research approaches and methods
Structure of academic research
Academic research process
Research plan

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

The student understands the overall process of designing a research project from the beginning to the final report. The student can identify ethical issues in research and knows the difference between quantitative and qualitative research. The student is familiar with the criteria for evaluating the quality of a research project. The student can articulate a research problem, formulate research questions, develop research objectives and build a theoretical framework. The student is familiar with basic data collection and analysis methods and can write a research proposal.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 14.03.2025

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Maria Maljanen
Ryhmät
  • 24SPSYFYVARHA
    Psykofyysinen fysioterapia

Tavoitteet (OJ)

Ennakko- ja reflektiotehtävät 1 op

Koulutukseen sisältyy ennakkotehtävä, joka käynnistää oman henkilökohtaisen oppimisprosessin. Siinä opiskelija pohtii ihmis- ja oppimiskäsityksestä käsitteleviin lähteisiin viitaten omaa ihmis- ja oppimiskäsitystään ja sitä mikä merkitys niillä on fysioterapeutin työssä. Ennakkotehtävänä on myös pohtia itseään ammattilaisena ja ihmisenä ja tämän pohjalta valmistella lyhyt esittely itsestä
ensimmäiselle lähijaksolle. Opiskelijoiden esittäytymiset käynnistävät koulutuksen yhteisöllisen ryhmäprosessin, joka tukee opiskelijan omaa henkilökohtaista oppimisprosessia ja ammattilista kasvua ja kehittymistä.

Koulutuksen lopussa opiskelija työstää yhteenvetävän reflektiotehtävän, jossa pohtii omaa ammatillista kasvuaan, kehotietoisuuden kehittymistään ja oppimistaan vapaamuotoisesti.

Kehotietoisuusharjoittelu 1 op

Psykofyysiseen fysioterapiaan erikoistuneen fysioterapeutin ammatillinen osaaminen perustuu oman kehollisuuden tunnistamiseen, tiedostamiseen ja kehittämiseen. Kehotietoisuusharjoittelu kehittää itsetuntemusta, läsnäoloa ja säätelykykyä, jotka ovat keskeisiä vuorovaikutustyön ammattilaisen taitoja. Koulutuksen aikana opiskelija toteuttaa itsenäisesti vähintään 30 tuntia valitsemaansa
kehotietoisuusharjoittelua ja raportoi ja reflektoi siitä koulutuksen lopuksi reflektiotehtävässään. Opiskelija saa kehotietoisuusharjoitteluun ideoita ja virikkeitä lähijaksoilla tehdyistä kokemuksellisista harjoitteista.

Työelämätutustuminen 1 op

Opiskelijat järjestävät itselleen oman mielenkiintonsa mukaan työelämätutustumiskäyntejä syventääkseen ymmärrystään psykofyysisen fysioterapian käytännöstä ja/tai käyttävät psykofyysisen fysioterapian lähestymistapaa suunnitelmallisesti omassa työssään.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 14.03.2025

Laajuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Maria Maljanen
Ryhmät
  • 24SPSYFYVARHA
    Psykofyysinen fysioterapia

Sisältö (OJ)

Koulutus vahvistaa psykofyysisen fysioterapian asiantuntemusta ja antaa valmiuksia myös erikoisalan kehittämiseen

Virittäytymistehtävät 1 op

Koulutuksen aikana hyödynnetään teoriatiedon omaksumisessa käänteistä oppimista, jossa opiskelija perehtyy lähijakson aiheeseen valitsemansa teoriatiedon pohjalta. Etukäteen hankittua ja kerrattua tietoa syvennetään lähijaksoilla yhteisöllisesti ryhmäpohdintojen, työelämäesimerkkien sekä kokemuksellisten harjoitteiden kautta. Virittäytymistehtäviä on yhteensä 4 ja ohjeellinen sivumäärä
tehtävää kohden on 1-2. Halutessaan opiskelija voi kirjallisen tuotoksen sijaan toteuttaa virittäytymistehtävän esim. videona tai äänitteenä. Käänteisen oppimisen virittäytymistehtävät ovat osa opiskelijan itsenäistä työskentelyä ja koulutuksen opintopistekokonaisuutta.

Kehittämistehtävä 3 op

Koulutuksen opintopistekokonaisuuteen sisältyy pienimuotoinen kehittämistehtävä, jonka tavoitteena on lisätä opiskelijan asiantuntemusta valitsemallaan psykofyysisen fysioterapian osa-alueella työelämälähtöisesti ja/tai ammatillisen kasvun näkökulmasta. Kehittämistehtävä on prosessi, joka etenee läpi koulutuksen. Kehittämistehtävä on opiskelijan itsenäistä työskentelyä, mutta vastuuopettaja ohjaa tarvittaessa suunnan löytymisessä.

Kehittämistehtävän kirjallinen tuotos on 8-10 sivuinen artikkelimainen raportti. Kirjallisessa tuotoksessa opiskelija tuo esille kehittämistehtäväaiheen keskeistä teoriataustaa ja tutkimustietoa sekä kuvaa kehittämisprosessia, tuloksia ja kokemuksia peilaten psykofyysiseen fysioterapiaan. Kehittämistehtäväprosessiin sisältyy myös sen esittely koulutuksen lopussa omalle opiskelijaryhmälle.

Kehittämistehtävän arviointi on hyväksytty/hylätty ja opiskelija saa kehittämistehtävästään kirjallisen palautteen.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.09.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 07.03.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Kamil Wojcik
  • Pauliina Mansikkamäki
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy
  • 24YRIMCET
    Risk Management and Circular Economy, ylempi amk, tekniikka
  • 24YRIMCEL
    Risk Management and Circular Economy, Ylempi AMK, liiketalous

Tavoitteet (OJ)

In this course, the participants familiarize themselves with the environmental, economic, and technical elements related to the circular economy (CE) value chains. They understand the role of different stakeholders, decision-making processes, and communication in the development work. The students explore both possibilities and barriers and risks involved in the development of circular economy value chains. Participants innovate value creation related to consumer's role and engagement in CE value chain.

After completing the course, the participants can:
- describe important elements, processes, and stakeholders in the development of CE value chains
- explain the opportunities, barriers, and risks in CE value chain development
- adopt the consumer-centered approach in development
- innovate consumer engagement activities in value creation

Sisältö (OJ)

Basics of materials, design, manufacturing, residue management and valorization as well as logistics, sorting and recycling systems in CE value chain
Stakeholders and decision making
Customer’s role and engagement in CE development

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can name and define elements, processes, and actors of the circular economy value chain. The student recognizes the barriers and risks in the CE value chain development. The student can, with the help of others, solve assigned tasks. The student gives and receives feedback but considers and assesses things only from his/her own point of view, without being able to generalize and contextualize. Commitment to collaborative innovation process and understanding about customer’s role in the CE value chain is limited.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can explain elements, processes, and actors of the circular economy value chain and compare different value chains. The student understands the barriers and risks in the CE value chain development and can suggest improvements. The student can select the most appropriate courses of actions from diverse options and justify his/her choice. The student can give and receive feedback actively and constructively and is able to generalize and conceptualize his/her views. Commitment to collaborative innovation process and understanding about customer’s role in the CE value chain is clear.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can analyze and generalize elements, processes, and actors of the circular economy value chain and relate to the professional context. The student understands the barriers and risks in the CE value chain development and understands extensive entities and relations between them. The student can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new ones. The student uses feedback systematically as a professional tool for growth in his/her own work and for the benefit of the community. The student has an active and facilitative role in the innovation process and understanding about customer’s role in the CE value chain.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

24.09.2024 - 14.03.2025

Ajoitus

03.03.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Petteri Vilén
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

In this course, the participants build a financial mindset. They recognise the importance of profitable business by adapting the relevant topics and key factors in accounting. The course works as a starting point of financial management skills for those without previous knowledge but also as repetition for students with financial background to widen expertise in the field of finance.

After completing the course, the participants can:
- analyse financial situation of a company (profitability, liquidity, solvency)
- execute financial planning
- apply financial tools at work
- plan and execute actions for turnaround projects

Sisältö (OJ)

Practices and tools for financial planning
Profitability, liquidity and solvency practices and tools
Practices and tools for analysis of the financial situation of a company

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can identify the core concepts in the field of financial accounting, recognise the relevant practices and methods and define the need for accounting in general. The student can read the key financial accounting information and statements and provide routine performance in course tasks and participation. The student knows the principles at a basic level. Students can give and receive feedback and take responsibility as an individual learner. The student can act as part of a team under supervision, and he recognizes his level of interaction.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can structure the connections between the financial statements and apply the financial accounting themes with relevancy. The student can explain and adopt the need for financial accounting, why and how to use various accounting methods and the need for profitable business. The student can measure financial performance based on public financial information. Student gives and receives constructive feedback, operates in professional manner by recognizing relevant scope and needs, develops his interaction skills, adding value to the team and takes responsibility

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student adapts the course themes in a professional manner, finds and translates the course message and expands the context by bringing perspectives, experiences, and opinions. The student can analyse the selected themes, find the academic approach, use additional research papers and academic sources, and activate mindset to connect financial accounting in working life situations. The student builds creative solutions by combining the course themes, assesses diverse outcomes, looks for new opportunities, justifies the financial decisions made and looks for alternative perspectives The student uses feedback to iterate the learning process and adds collaboration as being an asset for the team. The student develops creative and constructive working methods and brings professional commitment throughout the course.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

20.09.2024 - 30.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 02.03.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Aada-Liina Surakka
  • Emmanuel Abruquah
  • Pauliina Mansikkamäki
Vastuuhenkilö

Pauliina Mansikkamäki

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy
  • 24YRIMCET
    Risk Management and Circular Economy, ylempi amk, tekniikka
  • 24YRIMCEL
    Risk Management and Circular Economy, Ylempi AMK, liiketalous

Tavoitteet (OJ)

Understand the Fundamentals of Corporate Sustainability Reporting:
- Define corporate sustainability and its importance.
- Identify key frameworks and standards (e.g., GRI, SASB, TCFD).
- Analyze the role of sustainability reporting in enhancing corporate transparency and accountability.

Evaluate the Impact of Sustainability Reporting:
- Assess the impact of sustainability reporting on corporate reputation and stakeholder trust.
- Analyze case studies of successful sustainability reporting.
- Understand the challenges and limitations of sustainability reporting.

Integrate Sustainability Reporting with Business Practices:
- Explore how sustainability reporting can be integrated into overall business strategy.
- Identify opportunities for improving sustainability performance through reporting.
- Develop strategies for continuous improvement in sustainability reporting.

Aika ja paikka

Online implementation

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

24.09.2024 - 23.10.2024

Ajoitus

24.10.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Maiju Hirvonen
Vastuuhenkilö

Kirsi Saarinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

The course provides the basics of Finnish language and culture (estimated level A1.2)

After completing the course, the students will be able to:

Use the basic structure of Finnish.
Manage in Finnish in basic situations like simple shopping and travelling.
Learn to build up their vocabulary.
Know forms of politeness in Finnish.
Know how to write brief messages connected to everyday life.

Sisältö (OJ)

How is Finnish pronounced?
Why do I need to pay attention to how words are written?
How to make simple statements, ask questions and answer them?
How to write short messages in Finnish?
What to say in situations like shopping, travelling in Finland?
How to be polite, and build up small talk in Finnish?

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 16.03.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Pirre Hyötynen
  • RIMCE Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

After completing the course, the participants can:
- describe the fundamentals of the Finnish industry scene; the different sectors and their impact on the Finnish economy and society
- understand the (mega)trends affecting the industry, especially in respect to responsibility, circular economy, and people & competence management
- define how responsibility and circular economy is implemented in case companies
- understand the concept of Risk Management and how Risk Management is practiced within businesses
- understand the “ground rules” of the Finnish working life, its key players and stakeholders
- understand the scope and strengths of active and long term stakeholder collaboration between industry and higher education institutes (eg. in R&D, teaching, graduate employability and other themes)
- identify the competence requirements valued in the Finnish industry and working life
- identify the means and practices used by companies and businesses to develop the competence of their workforce
- understand the need of international experts and the added value they can bring to the Finnish society, and how internationals can enhance their employability in Finland

Sisältö (OJ)

Course contents
- Finnish industry “in a nutshell”; the sectors and their impact on the economy and society
- Trends affecting the industry, especially in respect to circular economy and people & competence management
- Risk Management, Responsibility and Circular Economy implementation in case companies
- “Ground Rules” of the Finnish working life, its key players and stakeholders
- Stakeholder collaboration between industry and higher education institutes in themes such as R&D, teaching and graduate employability
- Skills and competences valued in the Finnish industry and working life
- Competence development, people management and leadership
- Need of international experts and the added value they can bring to the Finnish society
- Employability of internationals in Finland

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can recognize and define the topics and concepts described in the above learning outcomes. The student gives and receives feedback but considers and assesses things only from his/her own point of view, without being able to generalize and contextualize. The student takes responsibility for her/his own work.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can explain the topics and concepts described in the above learning outcomes and describe things in relation to one another. The student can apply his/her previous experience and learnings as well as relevant sources of information in order to produce the understanding. The student uses feedback systematically as a professional tool for growth in his/her own work and for the benefit of the community. The student cooperates responsibly, flexibly, and constructively and develops his/her own and the group's interaction.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Student can analyze the topics and concepts described in the above learning outcomes, generalize and relate them to the professional context. The student can apply his/her previous experience and learnings as well as relevant sources of information in order to produce the understanding and is also capable to understand different viewpoints and debate on the topics. The student uses feedback systematically as a professional tool for growth in his/her own work and for the benefit of the community. The student cooperates responsibly, flexibly, and constructively and develops his/her own and the group's interaction.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SKEHITYSSOSPRO
    Kehitysvammainen lapsi, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Kehitysvammainen lapsi
- Kehitysvammaisuuden määritelmät
-- Lääketieteellinen,toimintakyky, sosiaalinen
-- Kehitysvammaisuuden syyt ja diagnostiikka
-- Kehitysviivästymät
- Laki ja palvelut
-- Vammaispalvelulaki
-- Tuet, kuntoutuspalvelut ja muut palvelut
-- Vammaispalvelulain mukaiset rajoitustoimenpiteet
- Yksilökeskeinen elämänsuunnittelu
-- Aktiivinen tuki
-- Itsenäistymisen tukeminen
-- Koulutuspolut toisen asteen opintoihin
- Haastava käytös ja haastavat tilanteet
- Emotonaalinen kehitys ja sen tukeminen

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä
- Kommunikointimenetelmiä arjen tukena
- Kuvat keskustelun tukena
- Papunet - Selkeää ja saavutettavaa viestintää

Aika ja paikka

16.9 - 10.11.2024

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Oppimateriaalit

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

16 h

Sisällön jaksotus

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Kansainvälisyys

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Ilmoittautumisaika

24.09.2024 - 23.10.2024

Ajoitus

24.10.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Tuula Tuhkanen
  • Pauliina Mansikkamäki
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

In this course, participants create mutual understanding on how the circular economy (CE) and risk management are interconnected. They explore the relation of both CE and risk management to sustainable development and the to need for systemic change. Participants will explore the transition from linear to circular economy, by using current concepts, solutions, and ecosystems created to promote the CE. As an important part of the course, the participants will familiarize themselves with risk management and how to identify, assess, and prioritize risks in different contexts. Participants learn how to search CE and risk management related literature from various sources and learn how to analyse and assess the reliability of different information sources. The assignments aim to support the use of versatile information sources and analysis of the materials from different viewpoints.

After completing the course, the participants can:
- Utilize various sources to find research-based information
- Explain current research-based knowledge of CE
- Analyze current concepts, solutions, and ecosystems of CE
- Describe risk management tools and processes
- Interpret connections between CE and risk management
- Suggest improvements for current CE concepts, solutions, and ecosystems

Sisältö (OJ)

Information sources and searches
Current knowledge of CE
CE concepts, solutions, and ecosystems
Terminology of risk management
Risk management methods and tools
Implementation of risk management processes

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can perform routine searches to find research-based information. The student can recognize and define phenomena and basic concepts of circular economy. The student knows the terminology, methods, and basic tools of risk management. The student can, with the help of others, manage to solve assigned tasks. The student gives and receives feedback but considers and assesses things only from his/her own point of view, without being able to generalize and contextualize. Commitment to create mutual understanding about interconnection of CE and risk management remains unclear and limited.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can perform searches of research-based information from various sources and explain and compare results in a logical way and can assess the reliability of the sources. The student can structure relations between field-related phenomena and the existing CE knowledge and concepts. Student can explain the terminology, methods, and tools of risk management and apply the knowledge. The student can apply research-based information to assigned tasks and select the most appropriate courses of actions from diverse options and justify his/her choice. The student can give and receive feedback actively and constructively and is able to generalize and conceptualize his/her views. The student can cooperate responsibly and is committed to creating mutual understanding about interconnections between CE and risk management.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can find research-based information from various sources and analyze and generalize and conceptualize the information. The student can relate the information to the professional context and is able to discuss the contents in an objective way. The student understands the terminology, methods, and tools for risk management and how to apply them professionally. The student can apply research-based information to assigned tasks in a versatile way and is able to select the most appropriate courses of actions from diverse options and justify his/her choice and try new courses of action. The student uses feedback systematically as a professional tool for growth in his/her own work and for the benefit of the community. The student can cooperate responsibly, flexibly, and constructively and develops his/her own and the group's interaction to create mutual understanding about interconnections between CE and risk management.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SKAYTOSSOSPRO
    Käytöshäiriöiden erityisosaaminen, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Käytöshäiriöt
- Lasten psykiatristen ongelmien tunnistaminen
- Yleisimmät häiriöt
- Käyttäytymisen ja tunne-elämän häiriöt
- Käytös- ja hillitsemishäiriöt
- Muut psyykkiset ja neuropsykiatriset häiriöt
- Aistipoikkeavuudet osana oirekuvaa
- Sietoikkuna – Kiireellisyysjärjestys
- Laaja-alainen kognitiivinen käyttäytymisanalyysi

- Nuoren mielenterveyden häiriöt
- Nuoren masennus ja ahdistuneisuushäiriöt
- Aistitiedon säätely ja aistisäätely

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä
- Omahoito-ohjelmat (Mielenterveystalo)
-- Masennuksen
-- Ahdistuksen
-- Viiltelyn
-- Syömisen ja kehonkuvan ongelmien
-- Itsetunto- ja identiteettipulmien

Aika ja paikka

16.9 - 10.11.2024

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Oppimateriaalit

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

16 h

Sisällön jaksotus

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Kansainvälisyys

Myytävä koulutus
Verkkototeutus

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

05.03.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Emmanuel Abruquah
  • Kai Hintsanen
Vastuuhenkilö

Pauliina Mansikkamäki

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

In this course, the participants explore leadership practices and intercultural communication skills in situations where the goal is to make a change - either big or small. They understand the challenges and opportunities when working in multicultural environment and learn about crisis management. The participants will understand various challenges in pursuing sustainability. They will gain an overview of how to understand, govern and lead complex change processes and understand factors that are leading transformation processes in society. The participants will also identify competences needed in sustainability leadership and evaluate their competences as a leader in a circular economy project.

After completing the course, participants can:
- describe leadership practices needed when engaging others
- explain the importance of intercultural communication
- apply leadership and communication skills in crises management
- analyse success elements and fails of sustainability project
- reflect own strengths and development goals as a leader

Sisältö (OJ)

Leadership practices and competences
Change management
Intercultural communication
Management of crises situations
Self-assessment of leadership competence

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student recognizes and defines leadership practices and intercultural communication skills when engaging others. The student can name the essential elements of intercultural communication and leadership in crisis management. The student can work in a group, takes responsibility of her/his own work, and manages the assigned tasks with routine performance. The student can give and receive feedback but considers and assesses things from his/her viewpoint.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can explain and compare leadership practices and intercultural communication skills when engaging others. The student can apply intercultural communication and leadership skills in sustainability and crisis management. The student takes responsibility and commits to the group activities in addition to his/her own work and considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. The student can give and receive feedback actively and constructively.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can relate leadership practices and intercultural communication skills to the professional context. The student can apply intercultural communication and leadership skills in sustainability and crisis management and assess diverse solution alternatives. The student can cooperate responsibly, flexibly, and constructively and develops his/her own and the group's interaction. The student uses feedback systematically as a professional growth tool and assesses himself/herself and task.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SKULTSOSPRO
    Monikulttuurisuus, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Monikulttuurisuus
- Kulttuurien monimuotoisuus
- Kulttuurisensitiivinen työote
- Nuoren kanssa työskentely
- Perheen kanssa työskentely
- Psykologinen turvallisuus
- Yhdenvertaisuus
- Kotoutuminen
- Seksuaaliväkivalta
- ”Kunniaan” liittyvä väkivalta
- Radikalisoituminen ja ekstremismi

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Vaaditut tehtävät tehty ja osallistuminen reflektioon

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SNEUROSOSPRO
    Neuropsykiatrinen erityisosaaminen, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Neuropsykiatria
- Neuropsykiatriset oireyhtymät ja niiden erityispiirteet
- Diagnosointi ja kliiniset interventiot
- Hoito ja lääkitys
- Kuntoutus
- Emotionaaliset erityispiirteet
- Useiden oirekuvien samanaikaisuus
-- Neuropsykiatrinen ja psykiatrinen komorbiditeetti
- Aistipoikkeavuudet osana oirekuvaa
- Nuoren ohjaus
-- Toimiva arki
-- Vuorovaikutus
-- Jumiutuminen
-- Ennakointi

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä
- Toiminnanohjaus
-- Johdanto-opintojen tiedon syventämien
- Arjen strukturointi
- Toimiva arki visuaalisin keinoin

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SPERHESOSPRO
    Perhetyön erityisosaaminen, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Perhetyö
- Monimuotoiset perheet
- Lapsen kokonaistilanteen arviointi
- Tuen tarpeen arviointi
-- BBCI-malli, CA-malli yms.
- Vanhemmuuden tukeminen
- Parisuhteen tukeminen
- Kasvatusyhteistyö
- Eroperhetyö
- Päihde- ja mielenterveystyö
- Väkivaltatyö

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä
- Työparityö
- Toimiva lapsi ja perhe
- Vanhemmuuden roolikartta
- Motivointi työvälineenä
- 5K:n sääntö (Kiinnostu, kunnioita, kysy, kuuntele, kiitä)

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SPSYKSOSPRO
    Psykiatrinen erityisosaaminen, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Tiedollinen osuus
- Psykiatristen ongelmien tunnistaminen
- Yleisimmät häiriöt
-- autismin kirjo (ml. asperger-piirteet), adhd,
-- syömishäiriöt,
-- Itsetuhoisuus ja viiltely,
-- ahdistus ja masennus
-- käytöshäiriöt,
-- hyväksikäyttö,
-- posttraumaattinen stressi
- dissosiaatiohäiriöt
- Lääkehoito osana kuntoutusta
- Päihteet, huumeet ja riippuvuudet
- Psykiatristen hoitojen valikoima: systeemisestä hoidosta kuntouttavaan valmennukseen

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä
- Mielenterveystalo
- Mielenterveyden käsi
- Oirekuva
- Tunnetyöskentely

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 14.03.2025

Laajuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Maria Maljanen
Ryhmät
  • 24SPSYFYVARHA
    Psykofyysinen fysioterapia

Sisältö (OJ)

Koulutukseen sisältyy psykologian osuus, jossa opiskelija syventää tietämystään psykologiasta ja
mielenterveyden ilmiöistä. Psykologian sisältöinä kehityspsykologia, mielialahäiriöt, psykoosi,
työssäjaksaminen.
Psykologian kokonaisuuden tavoitteena on
• lisätä ymmärrystä ihmisen psykologisen kehityksen yhteydestä ihmisen kokonaisvaltaiseen
hyvinvointiin
• lisätä ymmärrystä mielialahäiriöiden ja psykoosien etiologiasta ja kokonaisvaltaisesti hoidosta
• lisätä ymmärrystä työssä jaksamisen kokonaisuudesta
Psykologian osuudet toteutetaan luentotyyppisesti lähijaksoilla ja ne pyritään linkittämään lähijaksojen
teemoihin.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

17.08.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 10.11.2024

Laajuus

0 op

Yksikkö

Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Minna Nurminen
Ryhmät
  • 24SRIIPPUSOSPRO
    Riippuvuudet, syksy 2024

Sisältö (OJ)

Osa 1: Riippuvuudet
- Riippuvuuden käsite ja riippuvuuden sisältö
- Tunnistaminen (netti, peli, päihde, läheisriippuvuus, seksi)​
- Taustatekijät, minäkuva, neurologinen tausta,
- Toipuminen ja muutostasot​
- Muutoksessa tukeminen
- Muutostilanteen arviointi asiakastyössä
- Motivaation herättäminen
- Toipumista tukevan ympäristön luominen,
- Työntekijän suhtautuminen mahdollisuuksiin muutoksessa

Osa 2: Menetelmiä ja välineitä

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

04.02.2025 - 05.03.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 22.10.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Risk Management and Circular Economy YAMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Liiketalous ja media Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Timo Parkkinen

Ryhmät
  • 24DRIMCEL
    Diploma in Risk Management and Circular Economy

Tavoitteet (OJ)

In this course, the participants explore business design and business model development, ideation and innovation regarding the business and operational opportunities in the field of risk management and circular economy. They learn agile and lean development methodologies, and design thinking to balance with desirability (customer / user perspective; why), feasibility (illustrations, modelling and argumentation to implement; how), and viability (to some extent evaluation of commercial possibilities; how).

After completing the course, the participants can:
- identify and seize service and business opportunities in the field of risk management and circular economy
- use synergy of a cross-expertise team in problem solving and development work
- develop and present innovative, feasible and viable service and business concepts with agile, lean and
design thinking approach and methods
- facilitate a development process in a team

Sisältö (OJ)

Circular economy business models
Agile development methods
Customer understanding and insight
Design thinking process (ideation, testing and validation, conceptualization, business modelling, and sales pitching)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student names and defines service and business opportunities in the field of risk management and circular economy. The student can make routine comparisons between circular economy related business models but the role in further development remains unclear. The student knows the development methods and works in a group but without ability to fully utilize the synergy of the expertise available in the team. The student can give and receive feedback but considers and assesses things from his/her viewpoint.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can explain and compare service and business opportunities in the field of risk management and circular economy. The student is committed to group activities, can act as an active and responsible team member and utilizes synergy of the cross-expertise in development. The student can apply facilitation methods, make plans, limit problems and solve them. The student can give and receive feedback actively and constructively and considers and assesses things both from own and the team’s viewpoint.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can analyse and generalise service and business opportunities in the field of risk management and circular economy and relate them into the professional context. The student is committed to group activities and can utilize in fully potential the synergy of the team cross-expertise in development. The student can facilitate the development in a team and uses feedback systematically as a professional growth tool in own work and in the team. The student understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.

Arviointiasteikko

0-5