Building Customer Value in Companies Ecosystems (5cr)
Code: 8U00DR20-3005
General information
- Enrolment period
- 03.11.2021 - 23.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.01.2022 - 25.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to understand the crucial value creation processes of service business
- to value b-to-b customer relations’ influence on the user’s customer experience in companies’ ecosystems
- to analyze customers’ needs and expectations
Content (course unit)
Course contents
- business models for creating new policies
- customer value and value proposition
- the b-to-b activity between the customer and the companies and its impact on the customer experience
- service design as a method of research, development and innovation as well as strategy
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- be able to define the impact of b-to-b interbusiness activity on the customer experience of the service user
- knows different business models
- takes responsibility for its own performance
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- Structuring the impact of interbusiness b-to-b operability on the customer experience of the service user
- understand the possibility of different business models to create new policies
- identify and comply with relevant policies in corporate ecosystems and customer relations
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- comprehend broadly the impact of the business-to-b operability on the customer experience of the service user
- know how to look for different business models to create new policies
- know how to operate in corporate ecosystems and customer relationships responsibly, flexibly and constructively
Location and time
Voit ilmoittautua mukaan opinnolle, jos sinulla on perustiedot palvelumuotoilusta. Opintojakso suoritetaan yhdessä Ympäristölähtöinen palvelumaisema, 5 op, 8U00DR24-3004 kanssa, joten ilmoittaudu myös siihen Pakissa.
Alustavat kontaktikerrat:
Perjantai 28.1 klo 8.00-15.00
Perjantai 18.2 klo 8.00-15.00
Perjantai 25.3 klo 8.00-15.00
Tiimikohtainen ohjauskerta keskiviikko 9.2 klo 12.00-16.00 (noin 20 - 30 min/tiimi)
Ennakkotehtävä on saatavilla Moodlesta maanantain 17.1 alkaen. Ennakkotehtävä palautetaan 28.1 mennessä.
Opintojakson kontaktikerrat toteutetaan Zoomin välityksellä (online), etäopetus. Oppimiympäristönä on Moodle.
Exam schedules
Arviointi perustuu ennakkotehtävään ja tiimityöhön.
Assessment methods and criteria
Ennakkotehtävä , yksilötyö, kokonaisarvosanasta 20% (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä, 80% kokonaisarvosanasta (arviointi 1-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
oppimiskeskustelut
tiimityö (opintojakson oppimistehtävä)
Learning materials
Palvelumuotoiluun liittyvä lähdemateriaali
Ekosysteemeihin liittyvä lähdematariaali
Kiertotalouden liiketoimintamalleihin liittyvä lähdemateriaali
Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. Tietosanoma Oy. 2018.ss
This is Service Design Doing. Applying service design thinking in the real world. A practitioner’s handbook. By Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018.
Opintojakson yhteydessä annettavat tieteelliset artikkelit ym. muu materiaali.
Student workload
5 op x 27h =135 h opiskelijen työtä
kontaktiopetusta Zoomin kautta 21h + tiimiohjauskerta 20/min tiimi.
Opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja oman tiimin kanssa yhteensä 114h.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijat integroivat tiimitehtäväänsä valintansa mukaan yritysyhteistyönä hyödyntäen verkostojaan.
Further information
Voit ilmoittautua mukaan opinnolle, jos sinulla on perustiedot palvelumuotoilusta. Opintojakso suoritetaan yhdessä Ympäristölähtöinen palvelumaisema, 5 op, 8U00DR24-3004 kanssa, joten ilmoittaudu myös siihen Pakissa.
Alustavat kontaktikerrat:
Perjantai 28.1 klo 8.00-15.00
Perjantai 18.2 klo 8.00-15.00
Perjantai 25.3 klo 8.00-15.00
Tiimikohtainen ohjauskerta keskiviikko 9.2 klo 12.00-16.00 (noin 20 - 30 min/tiimi)
Ennakkotehtävä on saatavilla Moodlesta maanantain 17.1 alkaen. Ennakkotehtävä palautetaan 28.1 mennessä.
Opintojakson kontaktikerrat toteutetaan Zoomin välityksellä (online), etäopetus. Oppimiympäristönä on Moodle.