Digimyynti ja -markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00DP14
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 13.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.03.2025
Laajuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23LIKOHLiiketalous 2023, nuoret HR- ja esihenkilötyö
-
23LIKOTALiiketalous 2023, nuoret Taloushallinto
-
23LIKOJLiiketalous 2023, nuoret Juridiikka
-
23LIKOTBLiiketalous 2023, nuoret TaloushallintoB
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään:
Aloituswebinaarina 15.01.2025 09.15 - 11.00. Suositeltavaa on osallistua aloituswebinaariin.
Linkki webinaariin: https://tuni.zoom.us/j/2646645841
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan verkossa, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään Zoomissa.
Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suositeltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma991129305380597
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä. 1op vastaa 27h opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa, ainoastaan aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Ole yhteydessä kurssin opettajaan ennen kurssin alkua hyväksilukutapauksissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 25.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 15.11.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Hanna Schroderus
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
23LIKOMLiiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Kurssi toteutetaan kokonaan verkossa Moodle ja Zoom.
Webinaarien aikataulut (Zoom):
Webinaari_1 28.8. klo 09:00-11:00
Webinaari_2 9.10. klo 09:00-11:00
Webinaari_3 13.11. klo 09:00-11:00
Itsenäiseen ryhmätyöskentelyyn varatut ajat (ryhmän valitsema kanava esim. Teams):
23.10 9.00-11.00 Itsenäistä ryhmätyöskentelyaikaa
30.10 9.00-11.00 Itsenäistä ryhmätyöskentelyaikaa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Yksilötehtävien palautuspäivät:
Teema 1 4.9.2024 klo 9.00
Teema 2 11.9.2024 klo 9.00
Teema 3 18.9.2024 klo 9.00
Teema 4 2.10.2024 klo 9.00
Teema 5 9.10.2024 klo 9.00
Ryhmätehtävän palautuspäivä:
Lopputehtävä 11.11.2024 klo 9.00
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävät: Teemakohtaiset harjoitukset (5 kpl) arvioidaan (S).
Ryhmätehtävä: Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Kaikille tehtäville on tehtäväkohtaiset palautusaikataulut. Tehtävien myöhästynyt palautus vaikuttaa kokonaisarvosanaan alentavasti.
(Kaikkien teemakohtaisten tehtävien sekä lopputehtävän tulee olla viimeistään palautettuna 11.11.2024 klo 09.00 mennessä.)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Oppimateriaalit
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja on saatavilla Andor palvelusta: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Muu oppimateriaali on julkaistu Moodlessa teemoittain. Oppimateriaaleina käytetään kirjoja, e-kirjoja, artikkeleita, videoita, podcasteja jne.
Opintojaksolla tutustutaan HubSpot-järjestelmään ja HubSpot Academyn oppimateriaaleihin (videot).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
10% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
50% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
40% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen
Sisällön jaksotus
Teema 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Teema 2 Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Teema 3 Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnin ja myyntiprosessin eri vaiheissa
Teema 4 Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Teema 5 Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Lopputehtävä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 20.8.2024.
Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Kansainvälisyys
Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia sekä yhden ryhmätehtävän. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset. Kurssiin sisältyy näiden lisäksi yksi ryhmätehtävä.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 22.08.2024
Ajoitus
05.08.2024 - 20.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Niina Syrjälä
- Hanna Schroderus
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23ALITAMAALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
23.08.2024 09.00 - 12.00 Lähitapaaminen: tila B3-27
13.09.2024 08.00 - 11.00 Etäopetus: Zoom
11.10.2024 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
15.11.2024 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
10.12.2024 08.00 - 11.00 Lähitapaaminen: tila B3-27
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla on yksi verkkotentti, jonka saa suorittaa omaan tahtiin deadlineen mennessä. Mikäli opiskelija ei suorita tenttiä ajoissa, pitää uusinta-ajankohta sopia opettajan kanssa erikseen.
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kahden lähitapaamisen ja kolmen webinaarin avulla. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti. Lisäksi opintojaksolla on käytössä kurssikirja.
Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä ennen kurssin alkamista eli 22.8.2024.Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Lisätietoja opiskelijoille
Ennen opintojakson ensimmäistä tapaamista on Moodlessa tehtäväksi ennakkotehtävä.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 31.03.2024
Ajoitus
03.04.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
24AVODIGILIKDigitaalinen liiketoiminta 30 op, ryhmä 2
-
AVOINAMKAvoin amk
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Aloitusinfo 3.4. klo 16-17 (Zoom)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää teemakohtaisten harjoituksien ja lopputehtävän tekemistä. Kaikki harjoitukset ja lopputehtävä tulee olla palautettuna moodleen 31.5. klo 22:00 mennessä.
Tee harjoitustehtävät järjestyksessä ja muista varata riittävästi aikaa lopputehtävälle.
Teemakohtaiset välitehtävät arvioidaan (S), hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin esittely ja aloitusinfo toteutetaan (Zoomissa) 3.4. keskiviikkona klo 16-17. Aloitusinfo tallennetaan. Opintojakso muutoin toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät kurssin Moodle-oppimisympäristöstä.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suolsiteltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Sisällön jaksotus
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
17.01.2024 - 08.03.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
-
22LIKOTLiiketalous 2022, nuoret Taloushallinto
-
22LIKOHLiiketalous 2022, nuoret HR- ja esihenkilötyö
-
22LIKOJLiiketalous 2022, nuoret Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia. Aloituswebinaari pidetään 17.01.2024 09.15 - 11.00.
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/65312762713?pwd=R0R1a0lkRWUwSkM5NWJQS0tzU2xDUT09
Meeting ID: 653 1276 2713
Passcode: 747381
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää teemakohtaisten harjoituksien ja lopputehtävän tekemistä. Lopputehtävä tulee olla palautettuna moodleen 8.3. klo 22:00 mennessä.
Tee harjoitustehtävät järjestyksessä ja muista varata riittävästi aikaa lopputehtävälle.
Teemakohtaiset välitehtävät arvioidaan (S), hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Myöhästynyt tehtävän palautus laskee arvosanaa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suolsiteltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Sisällön jaksotus
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Jos sinulla on aikaisempaa kokemusta digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä, niin ole yhteydessä opettajiin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
07.06.2023 - 28.08.2023
Ajoitus
30.08.2023 - 15.11.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
22LIKOMLiiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
30.08.2023 10.00 - 12.00 Zoom
06.09.2023 10.00 - 12.00 Zoom
13.09.2023 10.00 - 12.00 Zoom
20.09.2023 10.00 - 12.00 Zoom
04.10.2023 10.00 - 12.00 Zoom
11.10.2023 10.00 - 12.00 Zoom
25.10.2023 10.00 - 12.00 Zoom
01.11.2023 10.00 - 12.00 Zoom
15.11.2023 10.00 - 12.00 Zoom
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen
= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.
Sisällön jaksotus
Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 16.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan ennen 31.8. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.
Kansainvälisyys
Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
07.06.2023 - 25.08.2023
Ajoitus
24.08.2023 - 12.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Niina Syrjälä
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
22ALITAVLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
25.08.2023 14.00 - 17.00 Lähitapaaminen Virroilla
15.09.2023 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
13.10.2023 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
16.11.2023 08.00 - 11.00 Etäopetus: Zoom
12.12.2023 12.00 - 15.00 Lähitapaaminen Virroilla
Zoom-linkki: https://tuni.zoom.us/j/67983372697
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla on yksi verkkotentti, jonka saa suorittaa omaan tahtiin deadlineen mennessä. Mikäli opiskelija ei suorita tenttiä ajoissa, pitää uusinta-ajankohta sopia opettajan kanssa erikseen.
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kahden lähitapaamisen ja kolmen webinaarin avulla. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (vuorovaikutteiset webinaarit ja lähitapaamiset)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti. Lisäksi opintojaksolla on käytössä kurssikirja.
Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Sisällön jaksotus
1. Aloitus: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin, Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
2. Digimarkkinointi: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat? Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
3. Digimyynti: Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä? HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä) Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
4. Sisällöntuotanto: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
5. Lopputöiden esittely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 11.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan ennen 23.8.2023. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Lisätietoja opiskelijoille
Ennen opintojakson ensimmäistä tapaamista on Moodlessa tehtäväksi ennakkotehtävä.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 04.06.2023
Ajoitus
12.04.2023 - 24.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
23AVODIGILIKDigitaalinen liiketoiminta, 30 op, kevät 2023
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Opintojaksoon sisältyy etätapaaminen ZOOMissa.
12.4. klo 16:00-17:30 (ZOOM)
Pääset liittymäään Zoom tapaamiseen tämän linkin kautta:
https://tuni.zoom.us/j/63370462759?pwd=ajFycmhIemRlNys0ai9uTVArV1JhQT09
Meeting ID: 633 7046 2759, Passcode: 157023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia.
Aloituskerta (12.4.) toteutetaan ZOOM etätapaamisena. Aloituskerralla käymme kurssin rakenteen, aikataulun ja muut käytännön asiat läpi. On erittäin toivottavaa, että pystyisit osallistumaan ZOOM etätapaamiseen
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suolsiteltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Sisällön jaksotus
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
18.01.2023 - 28.02.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
21LIKOTLiiketalous 2021, nuoret Taloushallinto
-
21LIKOJLiiketalous 2021, nuoret Juridiikka
-
21LIKOHLiiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Webinaarit:
18.1.2023 klo 10:15-12:00
1.2.2023 klo 10:15-12:00
22.2.2023 klo 09:15-12:00
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/67882496568?pwd=RmhhbVEveVpCRndLdklXT0VleFA4UT09
Meeting ID: 678 8249 6568
Passcode: 541905
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Välitehtävät (1-4) arvioidaan (S)
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 1-5
Tehtävän myöhästynyt palautus laskee kokonaisarvosanaa yhdellä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit (etäluennot)
Itsenäinen tiedonhaku ja -opiskelu
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h
Sisällön jaksotus
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 5.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö annetaan 16.1.2023 klo: 10:00 (Teams). Näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Kansainvälisyys
Osa käytetyistä oppimateriaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
09.06.2022 - 24.08.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
21LIKOMLiiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
07.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
14.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
21.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
28.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
05.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
12.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
26.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
16.11.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
etäopetus järjestetään Zoomin kautta. Alla linkki:
https://tuni.zoom.us/j/69786915387?pwd=ZDN5SHliM213VGdVb0k1dmtiTWZmUT09
Meeting ID: 697 8691 5387, Passcode: 397373
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
Benchmarking 20%, yksilö
Käsitteet 20%, yksilö
Tavoitteoden asetanta 10%, yksilö
HubSpot (S), yksilö
Lopputyö 50%, ryhmä
Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,031 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen
= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.
Sisällön jaksotus
Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 24.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan 31.8. klo 10:00-12:00. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.
Kansainvälisyys
Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.