Siirry suoraan sisältöön

Digimyynti ja -markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP14-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 13.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.03.2025

Laajuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Niina Syrjälä

Ryhmät

  • 23LIKOH
    Liiketalous 2023, nuoret HR- ja esihenkilötyö
  • 23LIKOTA
    Liiketalous 2023, nuoret Taloushallinto
  • 23LIKOJ
    Liiketalous 2023, nuoret Juridiikka
  • 23LIKOTB
    Liiketalous 2023, nuoret TaloushallintoB

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään:

Aloituswebinaarina 15.01.2025 09.15 - 11.00. Suositeltavaa on osallistua aloituswebinaariin.

Linkki webinaariin: https://tuni.zoom.us/j/2646645841

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkossa, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään Zoomissa.

Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.

Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.

Oppimateriaalit

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suositeltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.

Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma991129305380597

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä. 1op vastaa 27h opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoista suoritustapaa, ainoastaan aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Ole yhteydessä kurssin opettajaan ennen kurssin alkua hyväksilukutapauksissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista on englanniksi.