Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3015

General information


Enrolment period
02.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.03.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Niina Syrjälä
Tags
ONLINE
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään:

Aloituswebinaarina 15.01.2025 9.00 - 11.00. Suositeltavaa on osallistua aloituswebinaariin.

Linkki webinaariin: https://tuni.zoom.us/j/2646645841

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkossa, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään Zoomissa.

Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.

Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.

Learning materials

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suositeltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.

Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma991129305380597

Student workload

5 opintopistettä. 1op vastaa 27h opiskelijan työtä.

Content scheduling

TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoista suoritustapaa, ainoastaan aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Ole yhteydessä kurssin opettajaan ennen kurssin alkua hyväksilukutapauksissa.

Practical training and working life cooperation

Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.

International connections

Osa oppimateriaaleista on englanniksi.

Go back to top of page