Digital Selling and Marketing (5 cr)
Code: 3H00DP14-3015
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 13.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2025 - 31.03.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.
After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.
Content (course unit)
How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?
Prerequisites (course unit)
1st year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.
Location and time
Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään:
Aloituswebinaarina 15.01.2025 9.00 - 11.00. Suositeltavaa on osallistua aloituswebinaariin.
Linkki webinaariin: https://tuni.zoom.us/j/2646645841
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkossa, lukuunottamatta kurssin ensimmäistä kertaa, joka pidetään Zoomissa.
Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.
Learning materials
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suositeltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma991129305380597
Student workload
5 opintopistettä. 1op vastaa 27h opiskelijan työtä.
Content scheduling
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa, ainoastaan aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Ole yhteydessä kurssin opettajaan ennen kurssin alkua hyväksilukutapauksissa.
Practical training and working life cooperation
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
International connections
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.