Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3011

General information


Enrolment period
05.06.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 15.11.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Hanna Schroderus
Miina Kivelä
Person in charge
Mika Jokinen
Tags
ONLINE
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

Kurssi toteutetaan kokonaan verkossa Moodle ja Zoom.

Webinaarien aikataulut (Zoom):
Webinaari_1 28.8. klo 09:00-11:00
Webinaari_2 9.10. klo 09:00-11:00
Webinaari_3 13.11. klo 09:00-11:00

Itsenäiseen ryhmätyöskentelyyn varatut ajat (ryhmän valitsema kanava esim. Teams):
23.10 9.00-11.00 Itsenäistä ryhmätyöskentelyaikaa
30.10 9.00-11.00 Itsenäistä ryhmätyöskentelyaikaa

Exam schedules

Yksilötehtävien palautuspäivät​:
Teema 1 4.9.2024 klo 9.00​
Teema 2 11.9.2024 klo 9.00​
Teema 3 18.9.2024 klo 9.00​
Teema 4 2.10.2024 klo 9.00​
Teema 5 9.10.2024 klo 9.00

Ryhmätehtävän palautuspäivä​:
Lopputehtävä 11.11.2024 klo 9.00

Evaluation methods and criteria

Yksilötehtävät: Teemakohtaiset harjoitukset (5 kpl) arvioidaan (S).
Ryhmätehtävä: Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5

Kaikille tehtäville on tehtäväkohtaiset palautusaikataulut. Tehtävien myöhästynyt palautus vaikuttaa kokonaisarvosanaan alentavasti.

(Kaikkien teemakohtaisten tehtävien sekä lopputehtävän tulee olla viimeistään palautettuna 11.11.2024 klo 09.00 mennessä.)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi

Learning materials

Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)​

Kirja on saatavilla Andor palvelusta: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973​

Muu oppimateriaali on julkaistu Moodlessa teemoittain. Oppimateriaaleina käytetään kirjoja, e-kirjoja, artikkeleita, videoita, podcasteja jne.​

Opintojaksolla tutustutaan HubSpot-järjestelmään ja HubSpot Academyn oppimateriaaleihin (videot).

Student workload

Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:
10% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
50% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
40% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

Content scheduling

Teema 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Teema 2 Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Teema 3 Digitaalisuuden hyödyntäminen markkinoinnin ja myyntiprosessin eri vaiheissa
Teema 4 Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Teema 5 Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Lopputehtävä

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).

Hakemus pitää tehdä viimeistään 20.8.2024.

Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

International connections

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.

Further information

Kurssi toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia sekä yhden ryhmätehtävän. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset. Kurssiin sisältyy näiden lisäksi yksi ryhmätehtävä.

Go back to top of page