Digimyynti ja -markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DP14-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
17.01.2024 - 08.03.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
-
22LIKOTLiiketalous 2022, nuoret Taloushallinto
-
22LIKOHLiiketalous 2022, nuoret HR- ja esihenkilötyö
-
22LIKOJLiiketalous 2022, nuoret Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.
Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Kurssi toteutetaan moodle-oppimisympäristössä. Kurssiin ei sisälly pakollisia lähi- tai etätapaamisia. Aloituswebinaari pidetään 17.01.2024 09.15 - 11.00.
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/65312762713?pwd=R0R1a0lkRWUwSkM5NWJQS0tzU2xDUT09
Meeting ID: 653 1276 2713
Passcode: 747381
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää teemakohtaisten harjoituksien ja lopputehtävän tekemistä. Lopputehtävä tulee olla palautettuna moodleen 8.3. klo 22:00 mennessä.
Tee harjoitustehtävät järjestyksessä ja muista varata riittävästi aikaa lopputehtävälle.
Teemakohtaiset välitehtävät arvioidaan (S), hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Myöhästynyt tehtävän palautus laskee arvosanaa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia. Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät Moodlesta.
Oppimateriaalit
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suolsiteltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä
Sisällön jaksotus
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aiempaan osaamiseen perustuva hyväksiluku. Jos sinulla on aikaisempaa kokemusta digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä, niin ole yhteydessä opettajiin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.