Professional English for BBA StudiesLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00GM42
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Lisätiedot
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 17.01.2025
Ajoitus
17.01.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Emmanuel Abruquah
Vastuuhenkilö
Emmanuel Abruquah
Ryhmät
-
25ALITAMAAJLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, monimuoto, Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 29.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anne Kopperoinen
Vastuuhenkilö
Anne Kopperoinen
Ryhmät
-
24LIKO1Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Aika ja paikka
Oppitunnit TAMKilla viikoittain. Ks. tarkempi aikataulu Moodlesta.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa. Kaikki osasuoritukset tulee olla hyväksytysti suoritettuina, jotta voi saada loppuarvosanan opintojaksosta.
- Kurssilla on 80% läsnäolovelvollisuus ja väh.60% kaikista Moodlen harjoitustehtävistä tulee olla tehtynä. Tunneilla käyminen, tuntiaktiivisuus ja tehtävien suorittaminen vaikuttavat arvosanaan erityisesti rajatapauksissa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, harjoitukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, ohjattu verkko-opiskelu, tentti
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali.
Opintojen tueksi hankittava kirjallisuus: Business Express (Niskanen-Vetter-Urbom, SanomaPro Oy, uusin painos).
Huom. saatavilla rajoitetusti TAMK kirjastosta, tiedustele myös muista kirjastoista tai osta käytettynä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan osallistuminen opetukseen viikoittain (2h) sekä itsenäinen työskentely viikoittain (opiskelumateriaaliin tutustuminen + harjoitustehtävät n. 2h)
Tämän lisäksi arvioitavia osasuorituksia.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Sisältö:
- Education
- Employment
- Applying for a job
- Cross-cultural communication
- Company presentations
- Business and society
- Style of business expressions
- Business correspondence
- Packing, Quotations
- Meetings and negotiations
- Complaints
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli englannin kielitaitosi on vahva, voit hakea Fast Track -toteutukselle:
N-00CY46-3019 (16.9.-10.11.2024)
tai
N-00CY46-3020 (7.10.-30.11.2024)
Kurssille on mahdollista hakea hyväksilukua, mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja tai opintojakson sisältökuvausta vastaavat tiedot ja taidot (esim. pitkä kansainvälinen työkokemus). Opiskelijan tulee ottaa yhteyttä kurssin opettajaan ennen opintojakson alkua hyväksilukumahdollisuuden selvittämiseksi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoiden yritysvierailut ja messukäynnit harjoitusyritys-toiminnan puitteissa.
Lisätietoja opiskelijoille
*Opinnot (5op.) jakautuvat kahdelle eri periodille (1. ja 2. periodi)
*Opintojakson esitietovaatimukset: lukio tai ammatillinen tutkinto, Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso. Tee lähtötasotesti ja ilmoittaudu tarvittaessa valmentavalle opintojaksolle.
*Anne Kopperoinen (anne.kopperoinen@tuni.fi) on tavattavissa sähköpostilla tai Teamsin kautta aika etukäteen sopien.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 28.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anne Kopperoinen
Vastuuhenkilö
Anne Kopperoinen
Ryhmät
-
24LIKO2Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Aika ja paikka
Oppitunnit TAMKilla viikoittain. Ks. tarkempi aikataulu Moodlesta.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa. Kaikki osasuoritukset tulee olla hyväksytysti suoritettuina, jotta voi saada loppuarvosanan opintojaksosta.
- Kurssilla on 80% läsnäolovelvollisuus ja väh.60% kaikista Moodlen harjoitustehtävistä tulee olla tehtynä. Tunneilla käyminen, tuntiaktiivisuus ja tehtävien suorittaminen vaikuttavat arvosanaan erityisesti rajatapauksissa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, harjoitukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, ohjattu verkko-opiskelu, tentti
Oppimateriaalit
Moodlen materiaali.
Opintojen tueksi hankittava kirjallisuus: Business Express (Niskanen-Vetter-Urbom, SanomaPro Oy, uusin painos).
Huom. saatavilla rajoitetusti TAMK kirjastosta, tiedustele myös muista kirjastoista tai osta käytettynä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan osallistuminen opetukseen viikoittain (2h) sekä itsenäinen työskentely viikoittain (opiskelumateriaaliin tutustuminen + harjoitustehtävät n. 2h)
Tämän lisäksi arvioitavia osasuorituksia.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Sisältö:
- Education
- Employment
- Applying for a job
- Cross-cultural communication
- Company presentations
- Business and society
- Style of business expressions
- Business correspondence
- Packing, Quotations
- Meetings and negotiations
- Complaints
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli englannin kielitaitosi on vahva, voit hakea Fast Track -toteutukselle:
N-00CY46-3019 (16.9.-10.11.2024)
tai
N-00CY46-3020 (7.10.-30.11.2024)
Kurssille on mahdollista hakea hyväksilukua, mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja tai opintojakson sisältökuvausta vastaavat tiedot ja taidot (esim. pitkä kansainvälinen työkokemus). Opiskelijan tulee ottaa yhteyttä kurssin opettajaan ennen opintojakson alkua hyväksilukumahdollisuuden selvittämiseksi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoiden yritysvierailut ja messukäynnit harjoitusyritys-toiminnan puitteissa.
Lisätietoja opiskelijoille
*Opinnot (5op.) jakautuvat kahdelle eri periodille (1. ja 2. periodi)
*Opintojakson esitietovaatimukset: lukio tai ammatillinen tutkinto, Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso. Tee lähtötasotesti ja ilmoittaudu tarvittaessa valmentavalle opintojaksolle.
*Anne Kopperoinen (anne.kopperoinen@tuni.fi) on tavattavissa sähköpostilla tai Teamsin kautta aika etukäteen sopien.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Elena Grigorova
Vastuuhenkilö
Hanna Pihlajarinne
Ryhmät
-
24LIKO3Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Aika ja paikka
On campus according to the timetable.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Please see Methods and Grounds for Evaluation.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Job interview (group activity; individual grade: pass/fail)
• Company presentation at the trade fair (pair task; individual grade incl.self- and peer assessment: 0-5)
• Company meeting (group activity; individual grade: pass/fail)
• Written exam in TUNI Exam (individual task; individual grade: 0-5)
• Overall participation in the course such as attendance, engagement with the course material, participation in class activities and completion of home assignments is also taken into consideration when determining the final grade.
All the parts of the assessment must be completed to receive credits for the course.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching, presentations, discussions, pair and group work, individual tasks and independent study.
Oppimateriaalit
• Materials in Moodle
• Business Express, T. Niskanen, J. Vetter, R. Urbom, SanomaPro Oy. Note: Limited copies are available at TAMK library.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total course – 5 cr x 27 h = 135 study hours incl.:
• contact lessons – 14 x 2 h = 28 h
• independent study – 107 h
Sisällön jaksotus
• Oral skills (presentations, meetings, negotiations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (CVs, emails, agenda, meeting minutes, business documents such as enquiries, proposals, quotations, complaints, etc.)
• Grammar as needed
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
OPTION 1
Students who have completed corresponding studies at another university or university of applied sciences may apply for credit transfer in Hyvähot/CreTa (in English). Further information is available at https://intra.tuni.fi/fi/opetus/opetuksen-toteutus/hyvaksilukeminen/viestinta-ja-kieliopintojen-hyvaksilukeminen.
OPTION 2
Students who already have the skills and competences that are aligned with the course objectives may apply for recognition of prior learning through competences demonstration (application in Hyvähot/CreTa in English). Further information is available at https://intra.tuni.fi/fi/opetus/opetuksen-toteutus/hyvaksilukeminen/viestinta-ja-kieliopintojen-hyvaksilukeminen.
OPTION 3
Students with strong English language skills can apply for one of the Fast Track implementations:
• N-00CY46-3019 (16.09.2024 - 10.11.2024)
• N-00CY46-3020 (07.10.2024.- 30.11.2024)
All alternative ways of completing the course should be discussed with the teacher at the beginning of the course.
Lisätietoja opiskelijoille
• Mandatory attendance – 80%.
• There is no online or hybrid option (some students on campus, some online).
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Elena Grigorova
Vastuuhenkilö
Hanna Pihlajarinne
Ryhmät
-
24LIKO4Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Aika ja paikka
On campus according to the timetable.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Please see Methods and Grounds for Evaluation.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Job interview (group activity; individual grade: pass/fail)
• Company presentation at the trade fair (pair task; individual grade incl.self- and peer assessment: 0-5)
• Company meeting (group activity; individual grade: pass/fail)
• Written exam in TUNI Exam (individual task; individual grade: 0-5)
• Overall participation in the course such as attendance, engagement with the course material, participation in class activities and completion of home assignments is also taken into consideration when determining the final grade.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching, presentations, discussions, pair and group work, individual tasks and independent study.
Oppimateriaalit
• Materials in Moodle
• Business Express, T. Niskanen, J. Vetter, R. Urbom, SanomaPro Oy. Note: Limited copies are available at TAMK library.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total course – 5 cr x 27 h = 135 study hours incl.:
• contact lessons – 16 x 2 h = 32 h
• independent study – 103 h
Sisällön jaksotus
• Oral skills (presentations, meetings, negotiations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (CVs, emails, agenda, meeting minutes, business documents such as enquiries, proposals, quotations, complaints, etc.)
• Grammar as needed
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
OPTION 1
If the student has completed corresponding studies at another university or university of applied sciences, the student may apply for credit transfer through Hyvähot/CreTa system.
OPTION 2
Students who have extensive international work experience may complete the course through demonstration of competencies.
OPTION 3
Students with strong English language skills can apply for one of the Fast Track implementations:
• N-00CY46-3019 (16.09.2024 - 10.11.2024)
• N-00CY46-3020 (07.10.2024.- 30.11.2024)
All alternative ways of completing the course should be discussed with the teacher at the beginning of the course.
Lisätietoja opiskelijoille
• Mandatory attendance – 80%.
• There is no online or hybrid option (some students on campus, some online).
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 01.08.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Katja Kärki
Vastuuhenkilö
Katja Kärki
Ryhmät
-
24ALITAMAAJLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.
Sisältö (OJ)
• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?
• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?
• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?
Lisätiedot (OJ)
Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi
Aika ja paikka
Pakin lukujärjestyksen mukaan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kurssin lopussa kirjallinen lopputentti. Uusintakokeiden ajankohdasta sovitaan erikseen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pakolliset kirjalliset ja suulliset tehtävät kuten esitelmä sekä kirjallinen koe.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, keskustelut, kirjalliset tehtävä, esitelmät ja muut suulliset tehtävä.
Oppimateriaalit
Materiaali Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi: 7 tuntia opetusta (ensimmäinen kerta kampuksella)
4. periodi: 17 tuntia opetusta
Sisällön jaksotus
3. periodi: itsestä ja koulutuksesta kertominen, työkokemus ja -tehtävät
4. periodi: alan erikoisterminologia, asiakaslähtöinen viestintä, työympäristön kommunikaatiotilanteet, monikulttuurinen viestintä, tiedonhankinta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksiluku aiempien vastaavien opintojen tai muuten hankitun osaamisen perusteella (AHOT-prosessi). Kysy opettajalta lisätietoa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Ilmoita opettajalle, jos sinulla on ehdotus yksilöllisiin opiskelujärjestelyihin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- ääntää melko ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat oman alansa ammatillisesta materiaalista ja pystyy raportoimaan niistä
- ilmaisee itseään ymmärrettävästi ammatillisissa tilanteissa
- tunnistaa erilaisia viestintätilanteita ja pyrkii tavoittamaan erilaisia tyylejä
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
- ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
- toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
- osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
- ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
- toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi