Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma: Games Production
Tunnus: 24TIK
Kuvaus
Koulutusmuoto on päivätoteutus ja opetus toteutetaan pääasiassa kampuksella. Opetuksessa hyödynnetään hybridimuotoista opetusta ja etäopetusta tarkoituksenmukaisesti.
ICT-ALAN TRADENOMIN TUTKINTO
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelmasta valmistutaan ICT-alan tradenomiksi erilaisiin ohjelmointi- ja tietojenkäsittelytehtäviin. Koulutus avaa ovet moniin erilaisiin uramahdollisuuksiin. Tutkinto-ohjelma opettaa taitoja, jotka ovat tärkeitä monilla ohjelmointi- ja tietojenkäsittelyalan työpaikoilla. Valmistuneet työllistyvät usein palveluliiketoiminta-alalle, missä he voivat kehittää erilaisia ohjelmistoja, sovelluksia ja muita digitaalisia palveluita. Tutkinto-ohjelman kautta on myös mahdollista kehittyä erityisosaajaksi pelialalle tai ryhtyä ICT-alan yrittäjäksi.
TUTKINNOSTA AMMATTIIN
Tutkinto antaa pätevyyden tehtäviin, joissa vaatimuksena on alempi korkeakoulututkinto. Työtehtäviä voivat olla esimerkiksi ohjelmistokehittäjä/-suunnittelija, web-suunnittelija, käyttöliittymäsuunnittelija, tietokantakehittäjä/-suunnittelija, peliohjelmoija, pelisuunnittelija, peligraafikko, IT-alan projektipäällikkö, palvelupäällikkö, konsultti tai yrittäjä.
ICT-ala tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia työskennellä erilaisten alaan liittyvien tehtävien parissa monenlaisissa organisaatioissa ja toimialoilla. Alalla menestyminen vaatii usein vahvaa teknistä osaamista sekä kykyä ratkaista ongelmia loogisesti ja innovatiivisesti. Tärkeää on pystyä tunnistamaan haasteet, hahmottamaan niiden taustalla olevat syyt ja kehittämään tehokkaita ratkaisuja. Työskentelyssä korostuvatkin jatkuva oppiminen, luovuus ja kyky soveltaa uusimpia teknologioita ja menetelmiä käytännön ongelmien ratkaisemiseksi.
Vuorovaikutustaidot ja kyky työskennellä tiimissä ovat usein tärkeitä, koska monet tehtävät vaativat yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa ja heidän tarpeiden ja ongelmien ymmärtämistä. ICT-alalla työskentelevät voivat olla mukana monenlaisten projektien suunnittelussa, kehittämisessä ja toteuttamisessa, mikä antaa mahdollisuuden jatkuvasti oppia uutta ja kehittää ammatillista osaamistaan. Työtehtävät voivat vaihdella päivittäin, mikä tekee alasta monipuolisen ja mielenkiintoisen niille, jotka ovat kiinnostuneita tietojenkäsittelystä ja sen soveltamisesta käytännössä.
OPETUSSUUNNITELMA
Opetussuunnitelma on joustava ja siinä on monia valinnanmahdollisuuksia, joiden avulla opiskelijalla on mahdollisuus suunnata osaamistaan erilaisiin ICT-alan työtehtäviin. Opintojen laajuus on 210 opintopistettä. Opiskelu ICT-alan tradenomin tutkintoon kestää 3,5 vuotta. Opinnot ovat käytännönläheisiä ja niiden aikana tehdään paljon käytännön projekteja. Opetus painottuu lähiopetukseen ja läsnäoloon, mutta myös etäopetusta hyödynnetään tarkoituksenmukaisesti. Opinnot etenevät valmennustiimeissä.
Opiskelussa painotetaan olennaisimpia alan teknologioita ja menetelmiä, jotka ovat välttämättömiä työelämässä menestymisen kannalta. Opintojen aikana syntyy vahva osaaminen ja opiskelijan on helppo siirtyä työelämään suoraan tuottavaan työhön.
ENSIMMÄISEN LUKUVUODEN OPINNOT ovat kaikille opiskelijoille samat. Osaaminen kehittyy alan perusosaamisen osalta mm. ohjelmoinnissa, tietokannoissa, web-tekniikoissa, projektiosaamisessa, tiimityötaidoissa, vuorovaikutuksessa ja kielissä. Ensimmäisen vuoden opinnoissa toteutetaan myös ensimmäinen asiakasprojekti, jossa opiskelija toimii yhtenä tiimin jäsenenä omassa roolissaan. Projektin tavoitteena on toteuttaa asiakkaalle mobiilipeli tai -sovellus. Ensimmäisen lukuvuoden aikana opiskelija valitsee opintosuunnan, jossa jatkaa opiskeluitaan toisena lukuvuotena.
TOISEN LUKUVUODEN OPINNOT käynnistyvät opiskelijan valitseman opintosuunnan mukaan, joka voi sisältää esimerkiksi:
- ohjelmistotuotannon osalta frontend ja/tai backend -kehityksen ja/tai käyttäjäkokemuksen (UX) kursseja,
- pelituotannon osalta (gamesacademy.fi) peliohjelmointiin tai peligrafiikkaan keskittyviä opintoja,
- ICT-yrittäjyyden puolella Proakatemiaan (proakatemia.fi) liittyviä opintoja ja harjoituksia.
Toisen lukuvuoden aikana opiskelijalla on myös mahdollisuus suorittaa opiskelijavaihto ulkomaisessa korkeakoulussa. Lukuvuoden jälkeen opiskelijalla on jo usein valmiudet toimia vähintään opintosuuntansa mukaisissa avustavissa työtehtävissä.
KOLMANNEN LUKUVUODEN OPINNOISSA syvennetään opintosuuntaan liittyvää osaamista. Ohjelmistotuotannon opintosuunnassa osaamistaan on mahdollisuus edelleen kehittää mobiilikehityksen, käyttäjäkokemuksen ja fullstack-kehityksen parissa. Osaaminen kehittyy myös projektimuotoisessa opiskelussa käytännön asiakasprojektissa. Pelituotannossa opiskelija kehittää osaamistaan peliohjelmoinnin tai peligrafiikan parissa käytännön projekteissa.
Käytännön osaaminen kehittyy kolmantena lukuvuotena yleensä myös harjoittelupaikassa, jossa opiskelija pääsee kokeilemaan ja kehittämään taitojaan aidossa työympäristössä. Lisäksi kolmannen lukuvuoden aikana aloitetaan opinnäytetyö, joka on yleensä opiskelijan viimeinen ponnistus ennen valmistumista ammattiin. Viimeinen puoli vuotta opinnoista on usein opinnäytetyön ja käytännön harjoittelun suorittamista. Monet opiskelijat valmistuvat ammattiin niin, että heillä on jo opiskeluaikana hankittu työpaikka, jossa he jatkavat työskentelyään valmiina ICT-alan tradenomina.
OPETUSSUUNNITELMA TIIVISTETYSTI
Perus- ja ammattiopinnot 120–135 op (riippuen opintosuunnasta)
Valinnaiset ammattiopinnot 15–30 op (riippuen opintosuunnasta)
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Harjoittelu 30 op
Opinnäytetyö 15 op
PERUS- JA AMMATTIOPINNOT
Perus- ja ammattiopinnot koostuvat seuraavista osista:
ICT-alan perusosaaminen 30 op
ICT-alan projekti 30 op
Opintosuunnan opinnot 60–75 op (riippuen opintosuunnasta)
OPINTOSUUNNAT
Opintosuuntia on kolme, ohjelmistotuotanto, pelituotanto (Games Production) ja ICT-yrittäjyys (yhdessä Proakatemian kanssa). ICT-yrittäjyyden ohjelmaan haetaan erikseen ensimmäisen lukuvuoden jälkeen.
-----
OHJELMISTOTUOTANTO, 60 OP
Ohjelmistotuotannon opintosuunnassa opiskelija suorittaa
Kaikille yhteiset frontend-kehitykseen liittyvät opintojaksot, yht. 15 op ja opintojakson Monialainen ohjelmistoprojekti, 10 op
Lisäksi opiskelija valitsee opintosuunnan valinnaisista opinnoista 35 op. Näissä opinnoissa opiskelijan on mahdollista suunnata opintojaan tiettyyn suuntaan esim. backend-kehitykseen, mobiilikehitykseen, käyttäjäkokemukseen tai valita opintoja näistä kaikista osuuksista ja rakentaa yleisosaamiseen perustuvaa IT-alan osaamista.
-----
PELITUOTANTO (GAMES ACADEMY), 75 OP
Pelituotannon opintosuunnassa opinnot koostuvat kolmesta kokonaisuudesta:
Season 1, 30 op
Season 2, 30 op
Season 3, 15 op
Pelituotannon opintosuunnan sisällä voit suunnata opintojasi joko peliohjelmointiin tai peligrafiikkaan liittyvään pelien kehitystyöhön.
Seasonit 1 ja 2 toteutetaan pelituotannon koulutuksessa (TAMK Games Academy) yhteistyössä englanninkielisen Median koulutuksen (Degree Programme on Media) kanssa.
-----
ICT-YRITTÄJYYS (PROAKATEMIA)
ICT-yrittäjyyden opinnot suoritetaan yhdessä Proakatemian kanssa. Proakatemiaan haetaan erillisellä haulla ensimmäisen opiskeluvuoden aikana. Proakatemiassa opiskellaan yhdessä liiketalouden tradenomiopiskelijoiden kanssa.
Osaamistavoitteet
SUUNTAAVA TAI MONIPUOLINEN ICT-ALAN OSAAMINEN
Osaaminen on joko suuntaavaa esimerkiksi syvällistä ohjelmointitaitoihin liittyvää osaamista tai laajaa/yleistä ICT-alan asiantuntemusta.
PROJEKTIOSAAMINEN
Opetus toteutetaan opintojaksoilla, joista osaaminen yhdistyy projektiosaamisen myötä projekti- ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä monialaisuuteen.
Projektiosaamiseen kuuluu projektityömallien tunteminen, projektien suunnittelu ja hallinta, projektitiimin roolien ja tehtävien ymmärtäminen, asiakaskontaktien hoitaminen, projektinhallintatyökalut, dokumentointi sekä versioiden, muutosten ja laadun hallinta.
TIIMITYÖTAIDOT
Työskentely tapahtuu tiimeissä, joka on tavoitteellista, suunnitelmallista ja tehokasta.
VUOROVAIKUTUSTAIDOT
Vuorovaikutuksen lähtökohtana on kyky ja halu vastavuoroiseen viestintään ja yhdessä toimimiseen.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opetussuunnitelman kehittämisessä on huomioitu niin opiskelijoilta, kuin työelämästä saatu palaute.
Opetussuunnitelmatyötä varten opiskelijoilta kerättiin erillinen työhön liittyvä palaute. Sen lisäksi opiskelijapalautetta kerätään lomakkein, kuten opintojaksopalautteet, vuosipalautteet ja valmistumisvaiheen palaute.
Keskeinen osa työelämäyhteistyötä on neuvottelukunta, jonka kanssa arvioitiin tarjottua koulutusta suhteessa työelämän tarpeisiin. Lisäksi työelämän palautetta kerättiin lomakekyselyllä ja sen jälkeen soittokierroksella yrityksiin.
Kyselyiden tuloksia hyödynnettiin mm. monipuolistamalla opetussuunnitelmaa.
Kuvaus
Pelituotannon opintosuunta 75 opintopistettä. Haku ensimmäisen vuoden opintojen aikana. Opintosuunnan opinnot alkavat toisen opiskeluvuoden syksyllä.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | 2028-2029 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | Kevät 2027 | Syksy 2027 | Kevät 2028 | Syksy 2028 | 1. / 2025 | 2. / 2025 | 3. / 2026 | 4. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2026 | 3. / 2027 | 4. / 2027 | 1. / 2027 | 2. / 2027 | 3. / 2028 | 4. / 2028 | 1. / 2028 | 2. / 2028 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
24TIK-1031 |
Perus- ja ammattiopinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 135) |
120 - 135 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1006 |
ICT-alan perusosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
NN00GU79 | Opintojen ohjaus | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB28 | Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB29 | Tietotekniikan perusteet | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
4A00HB30 | Johdatus ohjelmointiin | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB31 | Johdatus tietoverkkoihin ja kyberturvallisuuteen | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||
4A00HB32 | Tietokannat | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB33 | Liike-elämän matematiikka | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB34 | Englannin kieli | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
4A00HB35 | Ruotsin kielen kirjallinen taito | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
4A00HB36 | Ruotsin kielen suullinen taito | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1008 |
ICT-alan projekti
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB37 | Tuotekehitysprojekti | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB38 | Ketterän ICT-projektin hallinta | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB43 | Mobiilipelikehitys | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB41 | Digitaalinen grafiikka | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB42 | WWW-tekniikat | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB40 | ICT-projektin englanti | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB39 | Asiantuntijaviestinnän perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1009 |
Opintosuunta
(Valitaan yksi ) |
75 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1018 |
Pelituotanto
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 75) |
75 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1019 |
Kausi 1
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1020 |
Yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki ) |
25 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB62 | Pelisuunnittelu | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB63 | Peliliiketoiminta ja pelituotanto | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB64 | Pelitestaus ja käytettävyys | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB65 | Peliprojekti 1 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1021 |
Vaihtoehtoiset opinnot
(Valitaan yksi ) |
5 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB66 | Johdatus peligrafiikkaan | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB67 | Johdatus peliohjelmointiin | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1022 |
Kausi 2
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1023 |
Vaihtoehtoiset opinnot
(Valitaan yksi ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
24TIK-1024 |
Opinnot peliohjelmoijille
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB69 | Arkkitehtuuri ja suunnittelumallit peliohjelmoinnissa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB70 | Tekoäly peleissä | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB71 | Pelimatematiikka ja shaderit | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1025 |
Opinnot peligraafikoille
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HC38 | Edistynyt 3D-työpaja | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB73 | 3D-hahmomallintaminen ja -animaatio | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB72 | Edistynyt 3D-peligrafiikka | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1026 |
Yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB68 | 3D-pelimallintamisen perusteet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB74 | Peliprojekti 2 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1027 |
Kausi 3
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB75 | Peliprojekti 3 | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1028 |
Vaihtoehtoiset opintosuunnan opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 45) |
1 - 45 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HC01 | Kansainvälinen vaihto | 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
4A00HC02 | Työn opinnollistaminen | 1 - 30 | 20 | 10 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
4A00HC11 | Osaamisen laajentaminen | 1 - 30 | 12 | 12 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
24TIK-1005 |
Valinnaiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
15 - 30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB81 | Python-ohjelmointi | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HC39 | Game Engines | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB79 | Game Camp | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB80 | Game Camp Advanced | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
4A00HB77 | Projektiopinnot | 1 - 10 | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
4A00HB78 | Oppimisprojekti | 1 - 10 | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
5N00GL72 | Ethical Hacking | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
5G00GA94 | Introduction to Cloud and AWS | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
5G00GA95 | AWS Cloud Development | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1002 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
NN00GW23 | Startti TAMK-opintoihin | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
NN00GW24 | Opiskelutaidot | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
NN00GW25 | Digityökalut | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
NN00GW26 | Urasuunnittelu | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
NN00GU53 | Liikunta ja hyvinvointi | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
NN00HA39 | Tekoäly opinnoissa | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
24TIK-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
4A00HB88 | Harjoittelu | 30 | 7.5 | 15 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | ||||||||||
24TIK-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki ) |
15 | 3.8 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | ||||||||||
NN00HA83 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||
NN00HA84 | Opinnäytetyön toteutus | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||
NN00HA85 | Opinnäytetyön raportointi | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 75 | 153.5 | 96.5 | 31 | 33 | 42 | 52 | 101.5 | 55.5 | 41 | 31 | 16.5 | 16.5 | 21 | 21 | 26 | 26 | 50.8 | 50.8 | 27.8 | 27.8 | 20.65 | 20.65 | 15.65 | 15.65 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.
Kestävyys ja vastuullisuus -jäsentely
Kestävä tulevaisuus on yksi TAMKin pedagogisista periaatteista. Kestävän tulevaisuuden tärkeitä osatekijöitä ovat ekologinen, sosiaalinen, kulttuurinen ja taloudellinen kestävyys sekä tulevaisuusorientaatio. Kaikkia näkökulmia voidaan tarkastella yksilön, toimialan, yhteiskunnan tai globaalin näkökulman mittakaavoissa.
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
24TIK-1031 |
Perus- ja ammattiopinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 135) |
120 - 135 |
24TIK-1006 |
ICT-alan perusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
30 |
NN00GU79 | Opintojen ohjaus | 1 |
4A00HB28 | Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhön | 5 |
4A00HB29 | Tietotekniikan perusteet | 2 |
4A00HB30 | Johdatus ohjelmointiin | 5 |
4A00HB31 | Johdatus tietoverkkoihin ja kyberturvallisuuteen | 6 |
4A00HB32 | Tietokannat | 3 |
4A00HB33 | Liike-elämän matematiikka | 3 |
4A00HB34 | Englannin kieli | 2 |
4A00HB35 | Ruotsin kielen kirjallinen taito | 2 |
4A00HB36 | Ruotsin kielen suullinen taito | 1 |
24TIK-1008 |
ICT-alan projekti
(Valitaan kaikki) |
30 |
4A00HB37 | Tuotekehitysprojekti | 10 |
4A00HB38 | Ketterän ICT-projektin hallinta | 3 |
4A00HB43 | Mobiilipelikehitys | 5 |
4A00HB41 | Digitaalinen grafiikka | 3 |
4A00HB42 | WWW-tekniikat | 3 |
4A00HB40 | ICT-projektin englanti | 3 |
4A00HB39 | Asiantuntijaviestinnän perusteet | 3 |
24TIK-1009 |
Opintosuunta
(Valitaan yksi) |
60 - 75 |
24TIK-1010 |
Ohjelmistotuotanto
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 60) |
60 |
24TIK-1011 |
Kaikille yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki) |
25 |
24TIK-1013 |
Frontend-kehitys
(Valitaan kaikki) |
15 |
4A00HB45 | Käytettävyys ja saavutettavuus | 5 |
4A00HB46 | Selainpään ohjelmointikielen perusteet | 5 |
4A00HB47 | Selainpään sovellusten toteutus | 5 |
24TIK-1030 |
Ohjelmistoprojekti
(Valitaan kaikki) |
10 |
4A00HB44 | Monialainen ohjelmistoprojekti | 10 |
24TIK-1012 |
Valinnaiset opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 35) |
35 |
24TIK-1014 |
Backend-kehitys
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
5 - 15 |
4A00HB48 | Tietokantojen jatkokurssi | 5 |
4A00HB50 | DevOps | 5 |
4A00HB49 | Fullstack-ohjelmointi | 5 |
24TIK-1015 |
Käyttäjäkokemus
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
5 - 20 |
4A00HB51 | Käyttäjäkeskeinen suunnittelu | 5 |
4A00HB52 | Käyttäjäkokemuksen arviointi | 5 |
4A00HB53 | Kestävä käyttäjäkokemuksen suunnittelu | 5 |
4A00HB54 | Käyttöliittymäsuunnittelu | 5 |
24TIK-1016 |
Mobiilikehitys
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
5 - 15 |
4A00HB57 | Olio-ohjelmointi | 5 |
4A00HB55 | Natiivi mobiilikehitys | 5 |
4A00HB56 | Käyttöjärjestelmäriippumaton mobiilikehitys | 5 |
24TIK-1017 |
Tekoäly
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
5 - 20 |
4A00HB59 | Data-analytiikka | 5 |
4A00HB58 | Tekoäly ja data -projekti | 15 |
24TIK-1029 |
Vaihtoehtoiset opintosuunnan opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 35) |
1 - 35 |
4A00HB60 | Kansainvälinen vaihto | 30 |
4A00HB61 | Työn opinnollistaminen | 1 - 30 |
4A00HB76 | Osaamisen laajentaminen | 1 - 30 |
24TIK-1018 |
Pelituotanto
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 75) |
75 |
24TIK-1019 |
Kausi 1
(Valitaan kaikki) |
30 |
24TIK-1020 |
Yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki) |
25 |
4A00HB62 | Pelisuunnittelu | 5 |
4A00HB63 | Peliliiketoiminta ja pelituotanto | 5 |
4A00HB64 | Pelitestaus ja käytettävyys | 5 |
4A00HB65 | Peliprojekti 1 | 10 |
24TIK-1021 |
Vaihtoehtoiset opinnot
(Valitaan yksi) |
5 |
4A00HB66 | Johdatus peligrafiikkaan | 5 |
4A00HB67 | Johdatus peliohjelmointiin | 5 |
24TIK-1022 |
Kausi 2
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 30) |
30 |
24TIK-1023 |
Vaihtoehtoiset opinnot
(Valitaan yksi) |
15 |
24TIK-1024 |
Opinnot peliohjelmoijille
(Valitaan kaikki) |
15 |
4A00HB69 | Arkkitehtuuri ja suunnittelumallit peliohjelmoinnissa | 5 |
4A00HB70 | Tekoäly peleissä | 5 |
4A00HB71 | Pelimatematiikka ja shaderit | 5 |
24TIK-1025 |
Opinnot peligraafikoille
(Valitaan kaikki) |
15 |
4A00HC38 | Edistynyt 3D-työpaja | 5 |
4A00HB73 | 3D-hahmomallintaminen ja -animaatio | 5 |
4A00HB72 | Edistynyt 3D-peligrafiikka | 5 |
24TIK-1026 |
Yhteiset opinnot
(Valitaan kaikki) |
15 |
4A00HB68 | 3D-pelimallintamisen perusteet | 5 |
4A00HB74 | Peliprojekti 2 | 10 |
24TIK-1027 |
Kausi 3
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 |
4A00HB75 | Peliprojekti 3 | 15 |
24TIK-1028 |
Vaihtoehtoiset opintosuunnan opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 45) |
1 - 45 |
4A00HC01 | Kansainvälinen vaihto | 30 |
4A00HC02 | Työn opinnollistaminen | 1 - 30 |
4A00HC11 | Osaamisen laajentaminen | 1 - 30 |
24TIK-1005 |
Valinnaiset ammattiopinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
15 - 30 |
4A00HB81 | Python-ohjelmointi | 5 |
4A00HC39 | Game Engines | 5 |
4A00HB79 | Game Camp | 10 |
4A00HB80 | Game Camp Advanced | 10 |
4A00HB77 | Projektiopinnot | 1 - 10 |
4A00HB78 | Oppimisprojekti | 1 - 10 |
5N00GL72 | Ethical Hacking | 5 |
5G00GA94 | Introduction to Cloud and AWS | 3 |
5G00GA95 | AWS Cloud Development | 2 |
24TIK-1002 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 |
NN00GW23 | Startti TAMK-opintoihin | 1 |
NN00GW24 | Opiskelutaidot | 1 |
NN00GW25 | Digityökalut | 1 |
NN00GW26 | Urasuunnittelu | 1 |
NN00GU53 | Liikunta ja hyvinvointi | 1 |
NN00HA39 | Tekoäly opinnoissa | 1 |
NN00HD36 | Itsensä johtaminen | 1 |
NN00HD34 | Asiantuntijan henkilöbrändäys | 1 |
NN00HD35 | Asiantuntijasta yrittäjäksi | 1 |
24TIK-1003 |
Harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
30 |
4A00HB88 | Harjoittelu | 30 |
24TIK-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
NN00HA83 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 |
NN00HA84 | Opinnäytetyön toteutus | 5 |
NN00HA85 | Opinnäytetyön raportointi | 5 |