Game CampLaajuus (10 op)
Tunnus: 4A00FA33
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
-
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Ilmoittautumisaika
20.01.2025 - 02.03.2025
Ajoitus
01.04.2025 - 31.07.2025
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
24TIKO1Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1
-
24TIKO2Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2
-
23TIKOOT22023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
22TIKOOT122 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
-
22TIKOOT222 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
24TIKO3Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3
-
22TIKOGAME22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
-
23TIKOOT12023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö (OJ)
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
31.03.2024 - 15.06.2024
Ajoitus
01.06.2024 - 31.07.2024
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
23TIKOTietojenkäsittely 2023, nuoret
-
23TIKO1Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
-
23TIKO3Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
-
21TIKOOT221 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
21TIKOOT121 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
22TIKOOT122 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
-
22TIKOOT222 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
22TIKOGAME22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö (OJ)
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 16.06.2023
Ajoitus
01.06.2023 - 31.07.2023
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
21TIKOOT221 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
21TIKOOT121 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
22TIKOTietojenkäsittely 2022, nuoret
-
22TIKO2Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
-
22TIKO1Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
-
22TIKO3Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö (OJ)
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Aika ja paikka
1.6. - 31.7. Ma - pe 9 - 15
Online / GameStudio
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.
Sisällön jaksotus
vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Mahdollisuus tiimikohtaiseen räätölöintiin
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 31.05.2022
Ajoitus
01.06.2022 - 31.07.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKOTietojenkäsittely 2021, nuoret
-
21TIKO1Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
-
21TIKO2Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
-
20TIKOTietojenkäsittely 2020, nuoret
-
20TIKOOT120 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
-
20TIKOOT220 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
-
20TIKOGAME20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.
Sisältö (OJ)
Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
-
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.
Aika ja paikka
1.6.2022-31.7.2022
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely
Oppimateriaalit
Moodle, Discord, Teams, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.
Sisällön jaksotus
vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltavissa. Itsenäinen peliprojekti
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.