Siirry suoraan sisältöön

Game Camp (10 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00FA33-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.01.2025 - 30.06.2025

Ajoitus

01.06.2025 - 31.07.2025

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pasi Pekkanen

Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät

  • 24TIKO1
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1
  • 24TIKO2
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2
  • 23TIKOOT2
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOOT1
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
  • 22TIKOOT2
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 24TIKO3
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 23TIKOOT1
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Aika ja paikka

1.6. - 31.7. Ma - pe 9 - 15
Online / GameStudio

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.

Sisällön jaksotus

vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Mahdollisuus tiimikohtaiseen räätölöintiin

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.