Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi (AMK): Instrumenttipedagogi
Tunnus: 19MP
Kuvaus
Musiikin tutkinto-ohjelma johtaa kulttuurialan ammattikorkeakoulututkintoon tutkintonimikkeinä Musiikkipedagogi (AMK) tai Muusikko (AMK), joilla on erilliset opetussuunnitelmat. Tutkinnon laajuus on 240 op ja opiskelun kesto 4 vuotta.
MUSIIKKIPEDAGOGI (AMK) -TUTKINTOON JOHTAVAN KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakautuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoron- tai orkesterinjohtaja.
Musiikkipedagogikoulutuksen ydin on musiikillisessa ja pedagogisessa osaamisessa. Keskeinen musiikillinen osaaminen jakautuu instrumenttiosaamiseen, yhteismusisointiin, säveltämiseen, kuoron- ja orkesterinjohtoon sekä musiikin teoriaan ja historiaan. Musiikkipedagogin ja muusikon fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi kuuluvat tutkinto-ohjelman tavoitteisiin.
Opiskelijan osaamisen kehittymistä voidaan kuvata seuraavilla vuositeemoilla:
1. opiskeluvuosi: Perusosaaminen ja orientoituminen ammatillisiin opintoihin
2. opiskeluvuosi: Ammatillisen osaamisperustan rakentuminen
3. opiskeluvuosi: Osaamisen profiloituminen ja syventyminen
4. opiskeluvuosi: Ammatillisen identiteetin (professioidentiteetin) vahvistuminen sekä tutkivan ja kehittävän työotteen hahmottuminen
Tampereen korkeakouluyhteisön yhteiset osaamistavoitteet integroituvat musiikin tutkinto-ohjelman opintojaksoihin ja painottuvat tutkinto-ohjelman vuositeemoissa seuraavasti:
Oppimisen taidot ja kriittinen ajattelu, 1.-4. opiskeluvuosi
Etiikka, 1.-4. opiskeluvuosi
Työyhteisötaidot, 3.-4. opiskeluvuosi
Tietotekniikka- ja digitaidot, 1.-3. opiskeluvuosi
Uuden kehittäminen ja innovointi, 3.-4. opiskeluvuosi
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot, 1.-3. opiskeluvuosi
Talous- ja johtamistaidot sekä yhteiskunnallinen ymmärrys, 3.-4. opiskeluvuosi
Kansainvälisyys ja globaali vastuu, 2.-4. opiskeluvuosi
ERIKOISTUMISALAT, KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET JA VALMISTUVIEN SIJOITTUMINEN TYÖELÄMÄÄN
Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon johtava koulutus jakaantuu neljään erikoistumisalaan:
- instrumenttipedagogi
- musiikinteoriapedagogi, laaja-alainen musiikkipedagogiikka
- musiikinteoriapedagogi, säveltäminen
- kuoron- tai orkesterinjohtaja
Erikoistumisala valitaan koulutuksen alkaessa. Musiikkipedagogi (AMK) -tutkintoon sisältyvät yleisen opettajan kelpoisuuden tuottavat 60 op:n laajuiset opettajan pedagogiset opinnot, jotka toteutetaan yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun ammatillisen opettajankoulutuksen (TAOK) kanssa.
Musiikkipedagogi toimii eri ikäisten oppijoiden opetus- ja ohjaustehtävissä taiteen perusopetusta antavissa musiikkioppilaitoksissa, taidekouluissa, musiikkialan ammatillisella toisella asteella sekä vapaan sivistystyön sektorilla tai itsenäisenä yrittäjänä.
Musiikkipedagogien tehtäviä ovat soitonopettajan, laulunopettajan, musiikinteorian opettajan, kuoronjohtajan tai kapellimestarin (sinfoniaorkesteri, puhallinorkesteri tai teatterikapellimestari) tehtävät. Opiskelija keskittyy yhteen näistä, mutta voi laajentaa osaamistaan myös eri opetusalueille monipuolistaen työllistymismahdollisuuksiaan. Koulutus antaa valmiudet toimia myös monipuolisissa muusikon tehtävissä esittävänä muusikkona tai säveltäjänä.
Musiikkipedagogikoulutuksen keskeisiä opintokokonaisuuksia ovat pedagoginen osaaminen, instrumenttiosaaminen, yhteismusisointi, kuoronjohto, orkesterinjohto, säveltäminen sekä musiikin teoria, historia ja teknologia. Pedagogisissa opinnoissa yhdistyvät sekä oppimiseen liittyvät yleiset periaatteet että oman substanssin erityisosaaminen mm. opetusharjoittelun kautta.
Opintojen valinnaisuus
Musiikin tutkinto-ohjelma sisältää vaihtoehtoisia ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja, joihin voi liittää opintoja myös TAMKin muista tutkinto-ohjelmista tai muista korkeakouluista. Opiskelija voi näin laajentaa ja profiloida osaamistaan oman kiinnostuksensa ja suuntautumisensa mukaan.
Opintojen valinnaisuus ja projektiopinnot tukevat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan kytkemistä opintoihin. Erityisiä opetukseen, TKI-toimintaan ja kansainvälisyyteen kytkeytyviä oppimisympäristöjä ovat pianopedagoginen laboratorio sekä videoneuvottelutekniikalla etäopetuksena toteutettavat kansainväliset eri instrumenttien mestarikurssit. Tampereen Orkesteriakatemia on yhteistyömuoto Tampere Filharmonian kanssa, missä orkesterimuusikot osallistuvat opiskelijoiden orkesterisoiton koulutukseen. Opiskelijoilla on mahdollisuus hakea soittamaan Tampere Filharmonian ohjelmassa olevaan konserttiin vuosittain. Tampereen Kuoroakatemia on vastaava kuoronjohtajakoulutuksen yhteistyömuoto Tampere Cappellan ja Kamarikuoro Näsin kanssa.
Opiskelijalla on mahdollisuus sisällyttää kansainvälisessä opiskelijavaihdossa suorittamiaan opintoja tai harjoittelua tutkintoonsa. Kansainvälinen opiskelijavaihto on mahdollinen toisena tai kolmantena opiskeluvuotena. Saapuvilla vaihto-opiskelijoilla on mahdollisuus opiskella instrumentti- ja yhteismusisointiopintoja sekä tiettyjä musiikin teorian, historian ja teknologian opintoja. Kansainvälinen opettajavaihtotoiminta, kuten esimerkiksi mestarikurssit, tukee koulutuksen korkeaa tasoa.
Monipuoliset työelämäsuhteet, yhteistyö TAMKin muiden koulutusten ja tamperelaisten yliopistojen kanssa sekä kansainvälisyys monipuolistavat koulutuksen antia.
ARVOPERUSTA
Koulutustoiminnassa arvojamme ovat:
Musiikillinen, pedagoginen ja kulttuurinen osaaminen
Osaamisen ja työelämän kehittäminen taiteellisen toiminnan ja soveltavan tutkimuksen kautta
Dynaamisuus muuttuvassa työelämässä
Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys muusikoksi ja musiikkipedagogiksi kasvamisessa
Kansainvälisyys ja kulttuurikasvatus
KOULUTUKSEN RAKENNE
Perusopinnot ja ammattiopinnot 180 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 240 op
OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Musiikin tutkinto-ohjelmassa painotetaan teoreettiseen tietoon tukeutuvaa käytännön oppimistyöskentelyä ja taitojen harjaannuttamista. Osa opintojaksoista toteutetaan yksilöopetuksena, mikä on osa vakiintunutta kansainvälistä musiikin koulutuksen käytäntöä. Merkittävä osa opinnoista toteutuu ryhmäopetuksena, joka koostuu pienryhmäopetuksesta, suurryhmäopetuksesta tai opiskelijan toimimisesta jonkin musiikillisen kokoonpanon - laajimmillaan sinfoniaorkesterin tai kuoron - jäsenenä.
Taitojen oppimisen vaatima pitkäjänteinen opiskelu edellyttää säännöllistä, pitkälle aikavälille jakautuvaa opetusta, jossa taitojen omaksumiselle ja itsenäiselle työskentelylle jää riittävästi aikaa. Tällaiset opinnot (instrumenttiosaaminen, yhteismusisointiosaaminen, kuoronjohto ja pedagoginen osaaminen) muodostavat useita vuosia kestäviä juonteita. Opintoja, joiden sisältö ja luonne mahdollistaa intensiivisen opiskelun lyhyellä aikavälillä, toteutetaan myös periodiopetuksena. Teoreettinen tieto liittyy vahvasti käytännön tekemisen kautta saavutettavaan oppimiseen, jota reflektoidaan opintojen kuluessa
Osallistuminen yhteistyössä työelämän kanssa toteutettaviin produktioihin, projekteihin ja harjoitteluun ovat keskeinen osa oppimisprosessia. 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu toteutuu projekteina koulutuksen kestäessä.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opetussuunnitelmassa noudatetaan eurooppalaista ja kansallista korkeakoulututkintojen viitekehystä (NQF ja EQF, taso 6).
Tampereen ammattikorkeakoulun musiikin koulutus ja Tampereen konservatorio toimivat kiinteässä yhteistyössä osittain samassa toimipisteessä. Tampereen Musiikkiakatemia on tämän yhteistyön tunnus, jonka nimissä kehitetään ja toteutetaan mm. produktio- ja konserttitoimintaa.
Tampereen Musiikkiakatemialla on neuvottelukunta, joka toimii yhteistyöelimenä musiikkialan työelämään. Musiikin koulutuksella on yhteistyösopimuksia tiettyjen työelämätoimijoiden kanssa. Työelämäyhteistyö toteutuu lisäksi mm. projektien, työelämässä suoritettavien harjoittelujaksojen, opettajien taiteellisen ja pedagogisen toiminnan, julkaisujen, ammattimuusikkoina toimivien tuntiopettajien sekä musiikkipedagogikoulutuksen pedagogisen verkoston kautta.
Opetussuunnitelman kehittämisessä on kuultu neuvottelukunnan, työelämän edustajien ja opiskelijoiden näkemyksiä.
Lisätiedot
Opetussuunnitelma on hyväksytty Tampereen ammattikorkeakoulun korkeakouluneuvostossa.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | Syksy 2023 | Kevät 2024 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2021 | 3. / 2022 | 4. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2022 | 3. / 2023 | 4. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2023 | 3. / 2024 | 4. / 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
19MP-1001 |
Instrumenttiosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00ER45 | Instrumenttiosaaminen 1 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER46 | Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
19MP-1002 |
Musiikin teoria, historia ja teknologia
(Valitaan kaikki ) |
35 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00ER47 | Musiikin hahmottaminen ja historia 1 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER48 | Musiikin hahmottaminen ja historia 2 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER49 | Musiikin hahmottaminen 3 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
19MP-1003 |
Pedagoginen osaaminen
(Valitaan kaikki ) |
40 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00ER50 | Opettajuuden perusta ja pedagogiset perustaidot | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER51 | Kasvatustiede ja kasvatuksen perusteet | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER52 | Kasvatustiede ja työelämä | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER53 | Yhteisöllisyys ja opettajuuden kehittyminen | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER54 | Musiikkipedagogiikka 1 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER55 | Musiikkipedagogiikka 2 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER56 | Musiikkipedagogiikka 3 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER57 | Musiikkipedagogiikka 4 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
19MP-1004 |
Viestintätaidot, työhyvinvointi ja yrittäjyys
(Valitaan kaikki ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00EU16 | English for Music Professionals | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00EZ78 | Yrkessvenska för Musikbranschen, Skriftlig | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00EZ79 | Yrkessvenska för Musikbranschen, Muntlig | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ER58 | Psyykkinen valmentautuminen ja työhyvinvointi 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00FA73 | Psyykkinen valmentautuminen ja työhyvinvointi 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
2X00ER59 | Taiteilijayrittäjyys ja urasuunnittelu | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER60 | Viestintätaidot ja tiedonhankinta | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||
19MP-1005 |
Instrumenttipedagogin syventävä osaaminen
(Valitaan kaikki ) |
50 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00ER61 | Resitaali 1 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER62 | Instrumenttiosaaminen 2 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | |||||||||||||||||||||
2X00ER63 | Resitaali 2 | 20 | 20 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
19MP-1014 |
Vaihtoehtoiset ammattiosaamiset
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
20 | ||||||||||||||||||||||||||||
19MP-1015 |
Vapaasti valittavat osaamiset
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||
19MP-1012 |
Pedagoginen harjoittelu
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00ET98 | Pedagoginen harjoittelu 1 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00ET99 | Pedagoginen harjoittelu 2 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00EU05 | Pedagoginen harjoittelu 3 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00EU06 | Pedagoginen harjoittelu 4 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
19MP-1008 |
Instrumenttipedagogin harjoittelu
(Valitaan kaikki ) |
10 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00EU07 | Yhteismusisointi 1 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00EU08 | Yhteismusisointi 2 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
19MP-1011 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||
2X00EU14 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||||||||||||||||||||
2X00EU15 | Opinnäytetyön toteutus ja raportointi | 10 | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
Yhteensä | 240 | 60 | 53 | 47 | 45 | 30 | 30 | 26.5 | 26.5 | 23.5 | 23.5 | 22.5 | 22.5 | 15.4 | 15.4 | 15.4 | 15.4 | 13.6 | 13.6 | 13.6 | 13.6 | 12.1 | 12.1 | 12.1 | 12.1 | 11.4 | 11.4 | 11.4 | 11.4 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.
Tampere3 yhteiset osaamiset
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
19MP-1001 |
Instrumenttiosaaminen
(Valitaan kaikki) |
20 |
2X00ER45 | Instrumenttiosaaminen 1 | 15 |
2X00ER46 | Säestyssoitin musiikkipedagogin työvälineenä | 5 |
19MP-1002 |
Musiikin teoria, historia ja teknologia
(Valitaan kaikki) |
35 |
2X00ER47 | Musiikin hahmottaminen ja historia 1 | 15 |
2X00ER48 | Musiikin hahmottaminen ja historia 2 | 15 |
2X00ER49 | Musiikin hahmottaminen 3 | 5 |
19MP-1003 |
Pedagoginen osaaminen
(Valitaan kaikki) |
40 |
2X00ER50 | Opettajuuden perusta ja pedagogiset perustaidot | 5 |
2X00ER51 | Kasvatustiede ja kasvatuksen perusteet | 5 |
2X00ER52 | Kasvatustiede ja työelämä | 5 |
2X00ER53 | Yhteisöllisyys ja opettajuuden kehittyminen | 5 |
2X00ER54 | Musiikkipedagogiikka 1 | 5 |
2X00ER55 | Musiikkipedagogiikka 2 | 5 |
2X00ER56 | Musiikkipedagogiikka 3 | 5 |
2X00ER57 | Musiikkipedagogiikka 4 | 5 |
19MP-1004 |
Viestintätaidot, työhyvinvointi ja yrittäjyys
(Valitaan kaikki) |
15 |
2X00EU16 | English for Music Professionals | 3 |
2X00EZ78 | Yrkessvenska för Musikbranschen, Skriftlig | 2 |
2X00EZ79 | Yrkessvenska för Musikbranschen, Muntlig | 1 |
2X00ER58 | Psyykkinen valmentautuminen ja työhyvinvointi 1 | 2 |
2X00FA73 | Psyykkinen valmentautuminen ja työhyvinvointi 2 | 2 |
2X00ER59 | Taiteilijayrittäjyys ja urasuunnittelu | 3 |
2X00ER60 | Viestintätaidot ja tiedonhankinta | 2 |
19MP-1005 |
Instrumenttipedagogin syventävä osaaminen
(Valitaan kaikki) |
50 |
2X00ER61 | Resitaali 1 | 15 |
2X00ER62 | Instrumenttiosaaminen 2 | 15 |
2X00ER63 | Resitaali 2 | 20 |
19MP-1006 |
Musiikinteoriapedagogin (laaja-alainen musiikkipedagogiikka) syventävä osaaminen
(Valitaan kaikki) |
50 |
2X00EU20 | Sävellystekniikat 1 | 5 |
2X00EU32 | Musiikin johtamisen perusteet | 5 |
2X00EU24 | Varhaisiän musiikkikasvatus | 5 |
2X00EU25 | Musiikin alkuopetus | 5 |
2X00EU26 | Erilaiset oppijat | 5 |
2X00EU27 | Myöhäisiän musiikkikasvatus | 5 |
2X00EU31 | Tieto- ja viestintäteknologian musiikkipedagoginen soveltaminen | 5 |
2X00EU28 | Musiikin hahmottaminen 4 | 5 |
2X00EU30 | Sovitus | 5 |
2X00EU29 | Musiikin hahmottaminen 5 | 5 |
19MP-1013 |
Musiikinteoriapedagogin (säveltäminen) syventävä osaaminen
(Valitaan kaikki) |
50 |
2X00EU20 | Sävellystekniikat 1 | 5 |
2X00EU21 | Sävellystekniikat 2 | 5 |
2X00EU22 | Sävellystekniikat 3 | 5 |
2X00EU23 | Sävellystekniikat 4 | 5 |
2X00EU18 | Säveltäminen 1 | 10 |
2X00EU19 | Säveltäminen 2 | 10 |
2X00EU28 | Musiikin hahmottaminen 4 | 5 |
2X00EU29 | Musiikin hahmottaminen 5 | 5 |
19MP-1007 |
Kuoron- tai orkesterinjohdon syventävä osaaminen
(Valitaan opintopisteitä: 50) |
50 |
2X00EU28 | Musiikin hahmottaminen 4 | 5 |
2X00EU33 | Kuoronjohto 1 | 10 |
2X00EU34 | Kuoronjohto 2 | 10 |
2X00EU35 | Kuoronjohto 3 | 10 |
2X00EU36 | Kuoronjohto 4 | 15 |
2X00EU67 | Orkesterinjohto 1 | 10 |
2X00EU68 | Orkesterinjohto 2 | 10 |
2X00EU69 | Orkesterinjohto 3 | 10 |
2X00EU70 | Orkesterinjohto 4 | 15 |
19MP-1014 |
Vaihtoehtoiset ammattiosaamiset
(Valitaan opintopisteitä: 20) |
20 |
19MP-1015 |
Vapaasti valittavat osaamiset
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 |
19MP-1012 |
Pedagoginen harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
20 |
2X00ET98 | Pedagoginen harjoittelu 1 | 5 |
2X00ET99 | Pedagoginen harjoittelu 2 | 5 |
2X00EU05 | Pedagoginen harjoittelu 3 | 5 |
2X00EU06 | Pedagoginen harjoittelu 4 | 5 |
19MP-1008 |
Instrumenttipedagogin harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
10 |
2X00EU07 | Yhteismusisointi 1 | 5 |
2X00EU08 | Yhteismusisointi 2 | 5 |
19MP-1009 |
Musiikinteoriapedagogin harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
10 |
2X00EU09 | Sävellysprojekti 1 | 5 |
2X00EU10 | Sävellysprojekti 2 | 5 |
19MP-1010 |
Kuoron- tai orkesterinjohdon harjoittelu
(Valitaan kaikki) |
10 |
2X00EU12 | Musiikin johtamisen projekti 1 | 5 |
2X00EU13 | Musiikin johtamisen projekti 2 | 5 |
19MP-1011 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
15 |
2X00EU14 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 |
2X00EU15 | Opinnäytetyön toteutus ja raportointi | 10 |