B2B-asiakassuhteen rakentaminen ja ratkaisujen myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CE30-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.06.2018 - 02.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Heli Antila
- Maija Haaramo
- Minna Heikinheimo
- Opintojakso
- 3H00CE30
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelijalla on kokonaisnäkemys ratkaisumyynnin tavoitteista ja keinoista. Hänellä on teorian ja käytännön harjoittelun kautta valmiudet tehdä ratkaisu- ja neuvottelumyyntiä ja parantaa myyntityöllään asiakkaan liiketoimintaa. Hän osaa yhdistää ratkaisumyynnin tuotteistamiseen ja palvelumuotoiluun.
Opiskelija tuntee omat vahvuutensa ratkaisumyynnissä ja osaa hyödyntää ymmärrystään omassa myynnin asiantuntijaksi kasvussaan.
Sisältö (Opintojakso)
- b2b-liiketoiminnan erityispiirteet
- tuotemyynti, palveluiden ja ratkaisujen myynti prosessina ja prosessin parantaminen
- asiakkaiden liiketoimintamallit ja kannattavuuden mittarit; tarpeen herätteleminen ja muokkaaminen, ratkaisun luominen ja strukturointi
- asiakashyödyn laskenta ja mittarointi
- oman myyntiosaamisen arviointi ja kehittämissuunnitelma
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvionti perustuu tehtävien arviointiin, jonka opettajat tekevät sekä projektien arviointiin, jonka tekevät opiskelijat yhdessä opettajan ja toimeksiantajan kanssa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luentoja, harjoituksia, valmennusta, projekteja työelämän kanssa
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Tabulassa kurssin sivuilla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op mukaiset opiskelijan työn tunnit
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssi voidaan hyväksilukea hakemuksesta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämän kanssa yhdessä toteutettavia pikkuprojekteja. Tarkemmin Tabulassa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Mikäli opiskelija ei ole paikalla lähipäivinä eikä tee tehtäviä eikä osallistu projektityöskentelyyn hyväksytysti, suoritus on hylätty.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija suoriutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä tyydyttävästi sekä on läsnä lähipäivillä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija suoritutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä hyvin sekä on läsnä lähipäivillä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija suoriutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä kiitettävästi ja on läsnä lähipäivillä.