Siirry suoraan sisältöön

B2B-asiakassuhteen rakentaminen ja ratkaisujen myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00CE30-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.06.2018 - 02.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Heli Antila
Maija Haaramo
Minna Heikinheimo
Opintojakso
3H00CE30

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelijalla on kokonaisnäkemys ratkaisumyynnin tavoitteista ja keinoista. Hänellä on teorian ja käytännön harjoittelun kautta valmiudet tehdä ratkaisu- ja neuvottelumyyntiä ja parantaa myyntityöllään asiakkaan liiketoimintaa. Hän osaa yhdistää ratkaisumyynnin tuotteistamiseen ja palvelumuotoiluun.
Opiskelija tuntee omat vahvuutensa ratkaisumyynnissä ja osaa hyödyntää ymmärrystään omassa myynnin asiantuntijaksi kasvussaan.

Sisältö (Opintojakso)

- b2b-liiketoiminnan erityispiirteet
- tuotemyynti, palveluiden ja ratkaisujen myynti prosessina ja prosessin parantaminen
- asiakkaiden liiketoimintamallit ja kannattavuuden mittarit; tarpeen herätteleminen ja muokkaaminen, ratkaisun luominen ja strukturointi
- asiakashyödyn laskenta ja mittarointi
- oman myyntiosaamisen arviointi ja kehittämissuunnitelma

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvionti perustuu tehtävien arviointiin, jonka opettajat tekevät sekä projektien arviointiin, jonka tekevät opiskelijat yhdessä opettajan ja toimeksiantajan kanssa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luentoja, harjoituksia, valmennusta, projekteja työelämän kanssa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Tabulassa kurssin sivuilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op mukaiset opiskelijan työn tunnit

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi voidaan hyväksilukea hakemuksesta.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämän kanssa yhdessä toteutettavia pikkuprojekteja. Tarkemmin Tabulassa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Mikäli opiskelija ei ole paikalla lähipäivinä eikä tee tehtäviä eikä osallistu projektityöskentelyyn hyväksytysti, suoritus on hylätty.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija suoriutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä tyydyttävästi sekä on läsnä lähipäivillä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija suoritutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä hyvin sekä on läsnä lähipäivillä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija suoriutuu tehtävistä ja projektityöskentelystä kiitettävästi ja on läsnä lähipäivillä.

Siirry alkuun