B2B-asiakassuhteen rakentaminen ja ratkaisujen myyntiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 3H00CE30
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijalla on kokonaisnäkemys ratkaisumyynnin tavoitteista ja keinoista. Hänellä on teorian ja käytännön harjoittelun kautta valmiudet tehdä ratkaisu- ja neuvottelumyyntiä ja parantaa myyntityöllään asiakkaan liiketoimintaa. Hän osaa yhdistää ratkaisumyynnin tuotteistamiseen ja palvelumuotoiluun.
Opiskelija tuntee omat vahvuutensa ratkaisumyynnissä ja osaa hyödyntää ymmärrystään omassa myynnin asiantuntijaksi kasvussaan.
Sisältö
- b2b-liiketoiminnan erityispiirteet
- tuotemyynti, palveluiden ja ratkaisujen myynti prosessina ja prosessin parantaminen
- asiakkaiden liiketoimintamallit ja kannattavuuden mittarit; tarpeen herätteleminen ja muokkaaminen, ratkaisun luominen ja strukturointi
- asiakashyödyn laskenta ja mittarointi
- oman myyntiosaamisen arviointi ja kehittämissuunnitelma