Siirry suoraan sisältöön

Tuotteistan palveluni (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB25-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2016 - 29.08.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.09.2016 - 17.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuija Ylä-Viteli
Tuija Heikkilä
Vastuuhenkilö
Tuija Ylä-Viteli
Opintojakso
8T00BB25

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa määrittää tuotteelle nimen, sisällön ja hinnan;
- osaa ottaa asiakkaat / käyttäjät mukaan tuotekehitysprosessiin
- osaa tuottaa moniaistisen ja laadukkaan palvelukokonaisuuden.

Sisältö (Opintojakso)

MIKÄ on asiakkaan osuus palvelujen tuotteistamisessa?
MIKSI palvelukokemus on tärkeä?
MITEN tuotteistan palvelun?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiajankohta torstai 27.10 klo 18.00-20.00
tenttikirja:Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

-Tentti (YKSILÖ)
-Palvelun kehittamisprosessin toteutus (TIIMI), tulokset SÄHKÖISEN Infographin avulla

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
ideointi- ja innovointiharjoitukset
palvelun kehittämisprosessi
infograph

Oppimateriaalit

Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.
Muu opintojakson aineisto

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 270h opiskelijan työtä, joista kontaktipäivien yhteydessä 40h, itsenäistä työskentelyä & tiimin ja muiden sidosryhmien kanssa 230h.

Sisällön jaksotus

Ennakkotehtävä annetaan 29.8.2016 opintojakson Tabula-alustalle
Kontaktipäivät
9.9.2016 klo 12-16
27.-29.10.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)
15.-17.12.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT
Ahot-osaamisen näytön päivä sovittu 1.9.2015 klo 9.00-11.00.
muoto:kirjallinen tentti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

palvelun kehittämisprosessi palvelumuotoilua hyödyntäen toteutetaan yrityslähtöisesti

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.

Siirry alkuun