Tuotteistan palveluni (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB25-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2016 - 29.08.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.09.2016 - 17.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa määrittää tuotteelle nimen, sisällön ja hinnan;
- osaa ottaa asiakkaat / käyttäjät mukaan tuotekehitysprosessiin
- osaa tuottaa moniaistisen ja laadukkaan palvelukokonaisuuden.
Sisältö (Opintojakso)
MIKÄ on asiakkaan osuus palvelujen tuotteistamisessa?
MIKSI palvelukokemus on tärkeä?
MITEN tuotteistan palvelun?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttiajankohta torstai 27.10 klo 18.00-20.00
tenttikirja:Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-Tentti (YKSILÖ)
-Palvelun kehittamisprosessin toteutus (TIIMI), tulokset SÄHKÖISEN Infographin avulla
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
ideointi- ja innovointiharjoitukset
palvelun kehittämisprosessi
infograph
Oppimateriaalit
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.
Muu opintojakson aineisto
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270h opiskelijan työtä, joista kontaktipäivien yhteydessä 40h, itsenäistä työskentelyä & tiimin ja muiden sidosryhmien kanssa 230h.
Sisällön jaksotus
Ennakkotehtävä annetaan 29.8.2016 opintojakson Tabula-alustalle
Kontaktipäivät
9.9.2016 klo 12-16
27.-29.10.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)
15.-17.12.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Ahot-osaamisen näytön päivä sovittu 1.9.2015 klo 9.00-11.00.
muoto:kirjallinen tentti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
palvelun kehittämisprosessi palvelumuotoilua hyödyntäen toteutetaan yrityslähtöisesti
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.