Productisation of Service (10 cr)
Code: 8T00BB25-3004
General information
- Enrolment period
- 09.06.2016 - 29.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.09.2016 - 17.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to define the name, content, and price for the product
- to include customers / service users in the product development process
- to produce a multisensory and high-quality service
Content (course unit)
WHAT is the customer’s role in productisation of products?
WHY is the service experience important?
HOW to productise service?
Exam schedules
Tenttiajankohta torstai 27.10 klo 18.00-20.00
tenttikirja:Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum
Evaluation methods and criteria
-Tentti (YKSILÖ)
-Palvelun kehittamisprosessin toteutus (TIIMI), tulokset SÄHKÖISEN Infographin avulla
Teaching methods
luennot
ideointi- ja innovointiharjoitukset
palvelun kehittämisprosessi
infograph
Learning materials
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum.
Muu opintojakson aineisto
Student workload
10 op = 270h opiskelijan työtä, joista kontaktipäivien yhteydessä 40h, itsenäistä työskentelyä & tiimin ja muiden sidosryhmien kanssa 230h.
Content scheduling
Ennakkotehtävä annetaan 29.8.2016 opintojakson Tabula-alustalle
Kontaktipäivät
9.9.2016 klo 12-16
27.-29.10.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)
15.-17.12.2016 (to-ilta 16.30-20, pe 8-16 ja la 8.30-14.30)
Completion alternatives
AHOT
Ahot-osaamisen näytön päivä sovittu 1.9.2015 klo 9.00-11.00.
muoto:kirjallinen tentti
Practical training and working life cooperation
palvelun kehittämisprosessi palvelumuotoilua hyödyntäen toteutetaan yrityslähtöisesti
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.