Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudenhallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3Y00CF21-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 10.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palvelu- ja projektiliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Jyrki Vehmas
Kirsi Tanner
Opintojakso
3Y00CF21

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee ja ymmärtää
- palvelujen asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan periaatteet ja tavoitteet.

Opiskelija osaa
- kehittää asiakkuudenhallintaan liittyviä prosesseja ja analysoida niihin liittyviä tietojärjestelmätarpeita.

Sisältö (Opintojakso)

Asiakkuudenhallinnan käsite, asiakkuuksien johtaminen, asiakkuuksien johtamisen työkaluja, asiakkuudenhallintaan liittyvä omalle organisaatiolle laadittava kehittämistehtävä (esim. prosessikuvausten laatiminen).

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen neljän oppimistehtävien suorittaminen.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa.

Oppimateriaalit

Itsenäistä tiedonhakua, Tabulassa olevat materiaalit ja linkit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Noin 130 tuntia. Kuusi läsnäolokertaa (n. 20 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (n. 4 tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen, oppimistehtävien suorittaminen.

Sisällön jaksotus

Ks. Tabula

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan. Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdolllinen yritysvieras.

Lisätiedot

Opintojaksolle voi hakeutua opiskelemaan myös muista TAMKin YAMK-koulutuksista.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suorittanut opintojakson vaatimukset puutteellisesti, myöhässä tai osoittanut tyydyttävää asiakkuudenhallinnan osaamista. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut hyvää asiakkuudenhallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija on soveltanut aidosti asiakkuudenhallinnan periaatteita.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut erinomaista asiantuntemusta asiakkuudenhallinnasta ja kehittänyt osaamistaan opintojakson aikana. Opiskelija on soveltanut asiakkuudenhallinnan periaatteita oivallisesti.

Siirry alkuun