Asiakkuudenhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3Y00CF21-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palvelu- ja projektiliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Jyrki Vehmas
- Kirsi Tanner
- Opintojakso
- 3Y00CF21
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää
- palvelujen asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan periaatteet ja tavoitteet.
Opiskelija osaa
- kehittää asiakkuudenhallintaan liittyviä prosesseja ja analysoida niihin liittyviä tietojärjestelmätarpeita.
Sisältö (Opintojakso)
Asiakkuudenhallinnan käsite, asiakkuuksien johtaminen, asiakkuuksien johtamisen työkaluja, asiakkuudenhallintaan liittyvä omalle organisaatiolle laadittava kehittämistehtävä (esim. prosessikuvausten laatiminen).
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen neljän oppimistehtävien suorittaminen.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa.
Oppimateriaalit
Itsenäistä tiedonhakua, Tabulassa olevat materiaalit ja linkit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Noin 130 tuntia. Kuusi läsnäolokertaa (n. 20 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (n. 4 tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen, oppimistehtävien suorittaminen.
Sisällön jaksotus
Ks. Tabula
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan. Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdolllinen yritysvieras.
Lisätiedot
Opintojaksolle voi hakeutua opiskelemaan myös muista TAMKin YAMK-koulutuksista.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suorittanut opintojakson vaatimukset puutteellisesti, myöhässä tai osoittanut tyydyttävää asiakkuudenhallinnan osaamista. Opiskelija on yrittänyt soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita organisaatiossa.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut hyvää asiakkuudenhallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija on soveltanut aidosti asiakkuudenhallinnan periaatteita.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osoittanut erinomaista asiantuntemusta asiakkuudenhallinnasta ja kehittänyt osaamistaan opintojakson aikana. Opiskelija on soveltanut asiakkuudenhallinnan periaatteita oivallisesti.