Vieraanvaraisesti asiakkaalle (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB19-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.01.2015 - 06.03.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.03.2015 - 15.05.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Arja Luiro
- Kaarina Järveläinen
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Taija Karhe
- Vastuuhenkilö
- Taija Karhe
- Opintojakso
- 8T00BB19
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakkaille
- arvioida toteutunutta tuotelaadun, ravitsemuslaadun, myyntikatteen, raaka-ainehävikin, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
- käyttää koneita ja laitteita.
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myynti ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Majoitus ja matkailu, laskenta (RiBr) 14.4 ja 8.5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi: 50 % matkailu ja majoitus ja 50 % ruokapalvelu ja ravitsemus
Matkailu ja majoitus (RiBr) 50 %
-henk.koht. tentti 25 % (1-5)
-osallistuminen, tiimin harj.työ+liikeidea 25 % (1-5)
-muut suoritukset kuten elinkeinoon tehtävät projektit: Suoritettu
* * * *
Ruokapalvelu ja ravitsemus (TaKa, JaSa)(50 %)
Keittiötyöskentely (erityisruokavaliot+aamiaiset) hyväksytty/ hylätty
Case tapahtumat 40 %
Kirjallisuustehtävä 10 %
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-tutustumiskäynnit
-case toteutus
Oppimateriaalit
-sovitaan opintojakson alkaessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15 op = 405 h opiskelijan työtä:
kontaktitunnit (majoitus ja matkailu + ravitsemus) 200 h
majoitus- ja matkailutehtävät, ryhmien suunnittelu 100 h
ruokapalvelut ja ravitsemus,caset, tehtävät ja ryhmien suunnittelu 105 h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ahot
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin viimeinen kontaktipäivä on 15.5.2015. Tarkempi ohjelma julkaistaan kurssin alkaessa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi