Skip to main content

Hospitality for Customers (10 cr)

Code: 8T00BB19-3003

General information


Enrolment period
12.01.2015 - 06.03.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.03.2015 - 15.05.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Arja Luiro
Kaarina Järveläinen
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Taija Karhe
Person in charge
Taija Karhe
Course
8T00BB19

Objectives (course unit)

Students are able
- to plan and realise customer service situations to various customers
- to evaluate the realisation from the viewpoints of product and nutrition quality, sales margin, waste, time management, and customer experience
- to use the machines and equipment

Content (course unit)

WHAT does nutrition quality mean in food services?
WHY are marketing and personal sales so important in producing customer service?
HOW can economy be measured and evaluated without forgetting the customer?

Prerequisites (course unit)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Exam schedules

Majoitus ja matkailu, laskenta (RiBr) 14.4 ja 8.5

Evaluation methods and criteria

Arviointi: 50 % matkailu ja majoitus ja 50 % ruokapalvelu ja ravitsemus
Matkailu ja majoitus (RiBr) 50 %
-henk.koht. tentti 25 % (1-5)
-osallistuminen, tiimin harj.työ+liikeidea 25 % (1-5)
-muut suoritukset kuten elinkeinoon tehtävät projektit: Suoritettu
* * * *
Ruokapalvelu ja ravitsemus (TaKa, JaSa)(50 %)
Keittiötyöskentely (erityisruokavaliot+aamiaiset) hyväksytty/ hylätty
Case tapahtumat 40 %
Kirjallisuustehtävä 10 %

Teaching methods

-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-tutustumiskäynnit
-case toteutus

Learning materials

-sovitaan opintojakson alkaessa

Student workload

15 op = 405 h opiskelijan työtä:
kontaktitunnit (majoitus ja matkailu + ravitsemus) 200 h
majoitus- ja matkailutehtävät, ryhmien suunnittelu 100 h
ruokapalvelut ja ravitsemus,caset, tehtävät ja ryhmien suunnittelu 105 h

Completion alternatives

Ahot

Further information

Kurssin viimeinen kontaktipäivä on 15.5.2015. Tarkempi ohjelma julkaistaan kurssin alkaessa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi

Go back to top of page