Markkinoinnin perusteetLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: 3H-505
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Sisältö
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?