Markkinoinnin perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-505-2000
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.07.2012 - 09.09.2012
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2012 - 21.10.2012
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Sisältö (Opintojakso)
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
1.2. 2013 yleinen tenttipäivä
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
referaatti/essee|tentti
Oppimateriaalit
Vaihtoehtoinen suoritustapa on kirjatentti, jonka kirjallisuutena on Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki. Lisäksi opiskelija laatii reflektoivat esseet (3kpl) alan ammattilehdistä, artikkelikokoelmasta tai muusta erikseen sovittavasta materiaalista peilaten omaan työtaustaansa. Esseen minimipituus on 1 A4.Esseet palautetaan s-postilla 3.12. 2012 mennessä.
Tentti 1. yleinen tenntipäivä 2013
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne portfoliossaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Oppimistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona
Opiskelija - saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana - perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen - hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä - tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opiskelija tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta