Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-505-2000

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.07.2012 - 09.09.2012
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2012 - 21.10.2012
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Milja Valtonen
Vastuuhenkilö
Milja Valtonen
Opintojakso
3H-505

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja

Sisältö (Opintojakso)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

1.2. 2013 yleinen tenttipäivä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

referaatti/essee|tentti

Oppimateriaalit

 Vaihtoehtoinen suoritustapa on kirjatentti, jonka kirjallisuutena on Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki. Lisäksi opiskelija laatii reflektoivat esseet (3kpl) alan ammattilehdistä, artikkelikokoelmasta tai muusta erikseen sovittavasta materiaalista peilaten omaan työtaustaansa. Esseen minimipituus on 1 A4.Esseet palautetaan s-postilla 3.12. 2012 mennessä.
 Tentti 1. yleinen tenntipäivä 2013

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne portfoliossaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Oppimistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona
Opiskelija - saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana - perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen - hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä - tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opiskelija tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja  

Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Siirry alkuun