Introduction to Marketing (3 cr)
Code: 3H-505-2000
General information
- Enrolment period
- 29.07.2012 - 09.09.2012
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2012 - 21.10.2012
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Content (course unit)
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?
Exam schedules
1.2. 2013 yleinen tenttipäivä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
referaatti/essee|tentti
Learning materials
Vaihtoehtoinen suoritustapa on kirjatentti, jonka kirjallisuutena on Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki. Lisäksi opiskelija laatii reflektoivat esseet (3kpl) alan ammattilehdistä, artikkelikokoelmasta tai muusta erikseen sovittavasta materiaalista peilaten omaan työtaustaansa. Esseen minimipituus on 1 A4.Esseet palautetaan s-postilla 3.12. 2012 mennessä.
Tentti 1. yleinen tenntipäivä 2013
Student workload
Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne portfoliossaan.
Further information
Oppimistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona
Opiskelija - saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana - perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen - hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä - tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opiskelija tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta