Skip to main content

Introduction to Marketing (3 cr)

Code: 3H-505-2000

General information


Enrolment period
29.07.2012 - 09.09.2012
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2012 - 21.10.2012
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Milja Valtonen
Person in charge
Milja Valtonen
Course
3H-505

Objectives (course unit)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja

Content (course unit)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?

Exam schedules

1.2. 2013 yleinen tenttipäivä

Assessment scale

0-5

Teaching methods

referaatti/essee|tentti

Learning materials

 Vaihtoehtoinen suoritustapa on kirjatentti, jonka kirjallisuutena on Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki. Lisäksi opiskelija laatii reflektoivat esseet (3kpl) alan ammattilehdistä, artikkelikokoelmasta tai muusta erikseen sovittavasta materiaalista peilaten omaan työtaustaansa. Esseen minimipituus on 1 A4.Esseet palautetaan s-postilla 3.12. 2012 mennessä.
 Tentti 1. yleinen tenntipäivä 2013

Student workload

Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne portfoliossaan.

Further information

Oppimistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona
Opiskelija - saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana - perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen - hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä - tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Opiskelija tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja  

Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Go back to top of page