Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-505-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2013 - 06.09.2013
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2013 - 27.10.2013
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Mari Stenvall
Opintojakso
3H-505

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja

Sisältö (Opintojakso)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija vertaa omaa osaamistaan ja ammattitaitoaan mainittuihin vaatimuksiin ja esittää ne portfoliossaan.
vaihtoehtoisesti Opiskelija laatii 5 kpl reflektoivaa esseetä alan ammattilehdistä, artikkelikokoelmasta tai muusta erikseen sovittavasta materiaalista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Portfolio/ referaatit

Oppimateriaalit

Oheislukemistona Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Yllä mainittu kaksi vaihtoehtoista suoritustapaa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.

Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

hyväksytty/hylätty

Siirry alkuun