Basics of Marketing (3 cr)
Code: 3H-505-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2013 - 06.09.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2013 - 27.10.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
Objectives (course unit)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja
Content (course unit)
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?
Evaluation methods and criteria
The student compares his knowledge and marketing profession for the basic questions of marketing in his portfolio. Alternative choice is to write five referents based on marketing publications and articles or from other books.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Portfolio /referents
Learning materials
Books to read: Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki.
Completion alternatives
Above mentioned two alternative ways.
Further information
After completing the basics of marketing, the student has the basic knowledge of marketing.
The student
- has the big picture of marketing attitude
- familiarize oneself with different alignments of marketing and their future possibilities
- master competitive advantage in marketing in changing environment
- is knowledgeable and knows how to evaluate suitable marketing solutions to businesses
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pass/fail