Skip to main content

Basics of Marketing (3 cr)

Code: 3H-505-3001

General information


Enrolment period
02.07.2013 - 06.09.2013
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2013 - 27.10.2013
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Mari Stenvall
Person in charge
Mari Stenvall
Course
3H-505

Objectives (course unit)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot markkinoinnista yrityksen toimintona.
Opiskelija
- saa kokonaiskuvan markkinoinnista ajattelutapana
- perehtyy markkinoinnin eri suuntauksiin ja niiden kehittymiseen
- hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
- tuntee ja osaa arvioida liiketoimintaan vaikuttavia markkinointiratkaisuja

Content (course unit)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mikä on markkinoinnin tehtäväkenttä ja perusprosessit?
Miten markkinointiajattelu on kehittynyt?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa toimintaympäristössä?
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttaja- ja ostokäyttäytymiseen?
Mikä on markkinoinnin rooli yrityksen kilpailutekijänä?

Evaluation methods and criteria

The student compares his knowledge and marketing profession for the basic questions of marketing in his portfolio. Alternative choice is to write five referents based on marketing publications and articles or from other books.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Portfolio /referents

Learning materials

Books to read: Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Helsinki.

Completion alternatives

Above mentioned two alternative ways.

Further information

After completing the basics of marketing, the student has the basic knowledge of marketing.

The student
- has the big picture of marketing attitude
- familiarize oneself with different alignments of marketing and their future possibilities
- master competitive advantage in marketing in changing environment
- is knowledgeable and knows how to evaluate suitable marketing solutions to businesses

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Pass/fail

Go back to top of page