Siirry suoraan sisältöön

KehittämistyöLaajuus (5 op)

Tunnus: 1L00FO92

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Lisätiedot

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 30.09.2025

Ajoitus

01.05.2024 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Ammatillinen opettajankoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Katariina Hakala
Vastuuhenkilö

Katariina Hakala

Ryhmät
  • 24OPE
    Ammatillinen opettajankoulutus 2024
  • 23OPE
    23 opettajankoulutus

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Toukokuu 2024 – kesäkuu 2025
Webinaarit järjestetään seuraavina ajankohtina:

Tiistai 21.5.2024 klo 16.00-18.00
Keskiviikko 5.6.2024 klo 16.30-18.30
Perjantai 13.9.2024 klo 16.30-18.30
Perjantai 25.10.2024 klo 16.30-18.30
Perjantai 29.11.2024 16.30-18.30
Keskiviikko 15.1.2025 klo 16.30-18.30
Keskiviikko 19.2.2025 klo 16.30-18.30
Keskiviikko 19.3.2025 klo 16.30-18.30

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertaismentori.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaarit, joissa ohjataan opiskelijan aiheen ideointia, rajausta ja kehittämistyön toteutusta. Jokaisesta kehittämistyöstä pidetään webinaareissa vähintään yksi esitys opiskelijan ohjaustarpeen mukaan. Esityksiä voi olla enintään kolme: tarpeen mukaan voi esitellä työn ideaa ja välitilannetta. Valmis tai lähes valmis työ esitetään aina. Esityksen pohjamateriaali tuodaan Moodleen viikkoa ennen webinaaria. Opintojakson suoritus edellyttää vähintäin kolmeen (3)webinaariin osallistumista.

Henkilökohtainen ohjauskerta 1h.

Syyslukukauden esityskerrat varataan syyskuun 1. päivään mennessä.

Opiskelija valitsee työlleen vertaismentorin, joka voi olla joku toinen opiskelija tai kehittämistyön toteutuksen organisaation edustaja. Vertaismentorin osallistuu työn kommentaattorina seminaariesityksiin.

Kehittämistyön voi tehdä myös pari- tai ryhmätyönä, jolloin vertaismentoria ei tarvita.

Kehittämistyön prosessi, tulokset ja tuotokset raportoidaan käyttäen TAMKin raportointipohjaa tai jollain vastaavalla tavalla keskustellen opettajankoulutuksen kokonaisuuden sisältöjen sekä pedagogisen kirjallisuuden ja muun tutkimuksen kanssa.

Suoritukseen vaaditaan vähintäin yksi, enintään kolme esitystä webinaarissa.
- alustava idea - vapaaehtoinen ohjauskeskustelu
- työn tilannekatsaus - vapaaehtoinen ohjauskeskustelu
- valmiin työn esitys - pakollinen palautekeskustelu ja hyväksytyn työn vaatimukset

Oppimateriaalit

Sovitaan tapaamisissa, kirjallisuusehdotuksia Moodlessa, omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Opetus koostuu webinaareista, ohjaustilanteista ja esityksistä.
Kokonaisuudessaan opiskelijan ajankäyttö on yhteensä n. 135 h.

Sisällön jaksotus

Kehittämistyön voi toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.
Webinaarit järjestetään noin 1 krt/kk Zoom-sovelluksessa. Syyslukukauden webinaarien ohjelma rakennetaan syyslukukauden alussa ja kevätlukukauden webinaarien ohjelma kevätlukukauden alussa osallistujien ilmoittautumisten perusteella.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.

Tehty työ esitellään webinaarissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa.

Lisätietoja opiskelijoille

katariina.hakala@tuni.fi

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Suoritus on hylätty, mikäli edellisen kohdan kriteerit eivät täyty.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytyn suorituksen kriteerit

Tietäminen
Jäsentää ja käsitteellistää pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi valitsemansa kehittämistyön kohteen ja soveltaa, selittää, vertailee ja analysoi asiasisältöjä ammatillisen opettajan työn näkökulmasta.

Opettajaopiskelija
- kuvaa valitsemansa pedagogisen kehittämistyön prosessin
- tuntee raportointikirjoittamisen keskeiset periaatteet
- pohtii omia valintojaan ja perustelee ne pedagogiseen kirjallisuuteen viitaten

Tekeminen
Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä

Opettajaopiskelija
- suunnittelee, taustoittaa ja rajaa kehittämistyön prosessin
- toteuttaa ja raportoi kehittämistyönsä
- esittelee kehittämistyönsä webinaarissa vähintään yhden kerran, enintään kolme kertaa
- kommentoi ja keskustelee webinaareissa muiden töistä

Opettajana kehittyminen
Kehittämistyön prosessin kautta opettajaopiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa pedagogisesta kehittämisestä

Opettajaopiskelija
- suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
- reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan opettajana toimimisen näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 30.09.2025

Ajoitus

01.05.2024 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Eveliina Asikainen
Vastuuhenkilö

Eveliina Asikainen

Ryhmät
  • 24E
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä
  • 23E
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Online.
First meeting in October. Other meetings and webinar practices will be agreed then.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The development work process, outcomes and presentation are evaluated. Self, peer and teacher evaluators take part in the evaluation.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Student's or small student groups' development work in an educational institution, project or association. Development work is guided and reflected in webinars by teachers and peers.

Students present their work three times: idea, draft and dissemination. In Ideas and drafts are discussed to feed the projects forward.

Oppimateriaalit

Will be published in the course Moodle. Literature contributing to better understanding of the selected topic.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 credits equals to 135 hours of students work.
Webinars and counselling takes about 10 hours. The rest (125 hours) is student's individual work.

Sisällön jaksotus

It is possible to join the course throughout the academic year. If you are late for the initial enrollment period, please contact Eveliina Asikainen

The course starts with a kick-off webinar on Thu 10th October at 17-19.30. The webinar will be recorded.
Meetings to discuss the progress of development work and present final works are organised
Wed 4th Dec 17-18.30
Wed 5th Feb 17-18.30
Wed 26th March 17-18.30

More detailed description of the progress of the course is presented in Moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

To be agreed with Eveliina Asikainen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Development work can be integrated with teaching practice, development of educational institutions or curricula at work (if student is already working as a teacher) or in a TAMK lead project on developing educational institutions, learning environments or teaching practices.

Kansainvälisyys

International projects are welcomed. International student group creates a multicultural learning environment.

Lisätietoja opiskelijoille

eveliina.asikainen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The teacher student
• combines theoretical knowledge to his/her own experiences and observations of development work
• plans, carries out and reports a educational development project
• reflects his/her actions, assesses and analyses the success of the project and his/her learning
Evaluation is based on the TAMK thesis criteria taking into account that the development work is of 5 credits.
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/bachelors_thesis_assesssent-criteria100521.docx

Ilmoittautumisaika

15.04.2023 - 01.04.2024

Ajoitus

29.05.2023 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Päivi Lehtonen
  • Katariina Hakala
Ryhmät
  • 22OPE
    22 opettajankoulutus
  • 23OPE
    23 opettajankoulutus

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Toukokuu 2023 – kesäkuu 2024
Webinaarit järjestetään seuraavina ajankohtina:

• Maanantaina 29.5.2023 klo 16.00-18.00
• Torstaina 24.8.2023 klo 16.00-18.00
• Torstaina 28.9.2023 klo 16.00-18.00
• Torstaina 9.11.2023 klo 16.00-18.00
• Torstaina 7.12.2023 klo 16.00-18.00
Kevätlukukaudella 2024 järjestetään kuukausittain webinaari – ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertaismentori.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaarit, joissa ohjataan opiskelijan aiheen ideointia, rajausta ja kehittämistyön toteutusta. Jokaisesta kehittämistyöstä pidetään webinaareissa vähintään yksi esitys opiskelijan ohjaustarpeen mukaan. Esityksiä voi olla enintään kolme: tarpeen mukaan voi esitellä työn ideaa ja välitilannetta. Valmis tai lähes valmis työ esitetään aina. Esityksen pohjamateriaali tuodaan Moodleen viikkoa ennen webinaaria.

Henkilökohtainen ohjauskerta 1h, jossa sovitaan työn esityskerroista. Syyslukukauden esityskerrat varataan syyskuun 1. päivään mennessä.

Opiskelija valitsee työlleen vertaismentorin, joka voi olla joku toinen opiskelija tai kehittämistyön toteutuksen organisaation edustaja. Vertaismentorin toivotaan osallistuvan työn kommentaattorina seminaariesityksiin.

Kehittämistyön voi tehdä myös pari- tai ryhmätyönä, jolloin vertaismentoria ei tarvita.

Kehittämistyön prosessi, tulokset ja tuotokset raportoidaan käyttäen TAMKin raportointipohjaa tai jollain vastaavalla tavalla keskustellen opettajankoulutuksen kokonaisuuden sisältöjen sekä pedagogisen kirjallisuuden ja muun tutkimuksen kanssa.

Suoritukseen varataan kolme esitystä seminaarissa:
alustava idea ja vertaismentorin nimeäminen - 15 min./työ
työn tilannekatsaus 10 min esitys ja 20 min. keskustelu
valmiin työn esitys 20 min+20 min. keskustelu

Oppimateriaalit

Sovitaan tapaamisissa, kirjallisuusehdotuksia Moodlessa, omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Opetus koostuu webinaareista, ohjaustilanteista ja esityksistä.
Kokonaisuudessaan opiskelijan ajankäyttö on yhteensä n. 135 h.

Sisällön jaksotus

Toukokuu 2023 – kesäkuu 2024
Webinaarit järjestetään noin 1 krt/kk Zoom-sovelluksessa. Syyslukukauden webinaarien ohjelma rakennetaan syyslukukauden alussa ja kevätlukukauden webinaarien ohjelma kevätlukukauden alussa osallistujien ilmoittautumisten perusteella.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.

Tehty työ esitellään webinaarissa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa.

Lisätietoja opiskelijoille

katariina.hakala@tuni.fi
paivi.lehtonen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Suoritus on hylätty, mikäli edellisen kohdan kriteerit eivät täyty.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytyn suorituksen kriteerit

Tietäminen
Jäsentää ja käsitteellistää pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi valitsemansa kehittämistyön kohteen ja soveltaa, selittää, vertailee ja analysoi asiasisältöjä ammatillisen opettajan työn näkökulmasta.

Opettajaopiskelija
- kuvaa valitsemansa pedagogisen kehittämistyön prosessin
- tuntee raportointikirjoittamisen keskeiset periaatteet
- pohtii omia valintojaan ja perustelee ne pedagogiseen kirjallisuuteen viitaten

Tekeminen
Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä

Opettajaopiskelija
- suunnittelee, taustoittaa ja rajaa kehittämistyön prosessin
- toteuttaa ja raportoi kehittämistyönsä
- esittelee kehittämistyönsä webinaarissa vähintään yhden kerran, enintään kolme kertaa
- kommentoi ja keskustelee webinaareissa muiden töistä

Opettajana kehittyminen
Kehittämistyön prosessin kautta opettajaopiskelija oppii yhdistämään teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa pedagogisesta kehittämisestä

Opettajaopiskelija
- suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
- reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan opettajana toimimisen näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

20.04.2022 - 19.12.2023

Ajoitus

20.05.2023 - 30.04.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Eveliina Asikainen
Vastuuhenkilö

Katariina Hakala

Ryhmät
  • 22OPE
    22 opettajankoulutus

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Online.
First meeting in October. Other meetings and webinar practices will be agreed then.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The development work process, outcomes and presentation are evaluated. Self, peer and teacher evaluators take part in the evaluation.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Student's or small student groups' development work in an educational institution, project or association. Development work is guided and reflected in webinars by teachers and peers.

Students present their work three times: idea, draft and dissemination. In Ideas and drafts are discussed to feed the projects forward.

Oppimateriaalit

Will be published in the course Moodle. Literature contributing to better understanding of the selected topic.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 credits equals to 135 hours of students work.
Webinars and counselling takes about 10 hours. The rest (125 hours) is student's individual work.

Sisällön jaksotus

It is possible to join the course throughout the academic year. If you are late for the initial enrollment period, please contact Eveliina Asikainen

The course starts with a kick-off webinar on Thu 12th October at 17-19.30. The webinar will be recorded.
Meetings to discuss the progress of development work and present final works are organised
Thu 29th Nov 17-18.30
Thu 15th Feb 17-18.30
Thu 4th April 17-18.30

More detailed description of the progress of the course is presented in Moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

To be agreed with Eveliina Asikainen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Development work can be integrated with teaching practice, development of educational institutions or curricula at work (if student is already working as a teacher) or in a TAMK lead project on developing educational institutions, learning environments or teaching practices.

Kansainvälisyys

International projects are welcomed. International student group creates a multicultural learning environment.

Lisätietoja opiskelijoille

eveliina.asikainen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The teacher student
• combines theoretical knowledge to his/her own experiences and observations of development work
• plans, carries out and reports a educational development project
• reflects his/her actions, assesses and analyses the success of the project and his/her learning
Evaluation is based on the TAMK thesis criteria taking into account that the development work is of 5 credits.
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/bachelors_thesis_assesssent-criteria100521.docx

Ilmoittautumisaika

20.04.2022 - 21.10.2022

Ajoitus

24.10.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Hanna Teräs
  • Eveliina Asikainen
Vastuuhenkilö

Eveliina Asikainen

Ryhmät
  • 22E2
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 2
  • 22E1
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Online.
First meeting in October. Other meetings and webinar practices will be agreed then.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The development work process, outcomes and presentation are evaluated. Self, peer and teacher evaluators take part in the evaluation.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Student's or small student groups' development work in an educational institution, project or association. Development work is guided and reflected in webinars by teachers and peers.

Students present their work three times: idea, draft and dissemination. In Ideas and drafts are discussed to feed the projects forward.

Oppimateriaalit

Will be published in the course Moodle. Literature contributing to better understanding of the selected topic.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 credits equals to 135 hours of students work.
Webinars and counselling takes about 10 hours. The rest (125 hours) is student's individual work.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

To be agreed with Eveliina Asikainen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Development work can be integrated with teaching practice, development of educational institutions or curricula at work (if student is already working as a teacher) or in a TAMK lead project on developing educational institutions, learning environments or teaching practices.

Kansainvälisyys

International projects are welcomed. International student group creates a multicultural learning environment.

Lisätietoja opiskelijoille

eveliina.asikainen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The teacher student
• combines theoretical knowledge to his/her own experiences and observations of development work
• plans, carries out and reports a educational development project
• reflects his/her actions, assesses and analyses the success of the project and his/her learning
Evaluation is based on the TAMK thesis criteria taking into account that the development work is of 5 credits.
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/bachelors_thesis_assesssent-criteria100521.docx

Ilmoittautumisaika

20.04.2022 - 28.03.2023

Ajoitus

20.05.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Päivi Lehtonen
  • Katariina Hakala
Vastuuhenkilö

Katariina Hakala

Ryhmät
  • 22OPE
    22 opettajankoulutus

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Kesäkuu 2022 – kesäkuu 2023
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Seminaariajankohdat:
• Keskiviikkona 1.6.2022 klo 18.00-19.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 8.9.2022 klo 17.15-18.45 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 13.10.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 1.12.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Kevätlukukaudella järjestetään kuukausittain seminaari alkaen helmikuussa 2023 – ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertaismentori.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Seminaarit, joissa ohjataan opiskelijan aiheen ideointia, rajausta ja kehittämistyön toteutusta. Jokaisesta kehittämistyöstä pidetään seminaareissa kolme esitystä: ideointi, välitilanteen tsekkaus sekä valmiin työn esitys.

Henkilökohtainen ohjauskerta 1h

Opiskelija valitsee työlleen vertaismentorin, joka voi olla joku toinen opiskelija tai kehittämistyön toteutuksen organisaation edustaja. Vertaismentorin toivotaan osallistuvan työn kommentaattorina seminaariesityksiin.

Kehittämistyön voi tehdä myös pari- tai ryhmätyönä, jolloin vertaismentoria ei tarvita.

Kehittämistyön prosessi, tulokset ja tuotokset raportoidaan käyttäen TAMKin raportointipohjaa tai jollain vastaavalla tavalla keskustellen opettajankoulutuksen kokonaisuuden sisältöjen sekä pedagogisen kirjallisuuden ja muun tutkimuksen kanssa.

Suoritukseen varataan kolme esitystä seminaarissa:
alustava idea ja vertaismentorin nimeäminen - 15 min./työ
työn tilannekatsaus 10 min esitys ja 20 min. keskustelu
valmiin työn esitys 20 min+20 min. keskustelu

Oppimateriaalit

Sovitaan seminaari tapaamisissa, kirjallisuusehdotuksia Moodlessa, omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Lähi-/etäopetus koostuu seminaareista, ohjaustilanteista ja esityksistä, yhteensä n. 10 h.

Sisällön jaksotus

Kesäkuu 2022 – kesäkuu 2023
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Seminaariajankohdat:
• Keskiviikkona 1.6.2022 klo 18-19.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 8.9.2022 klo 17.15-18.45 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 13.10.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 1.12.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Kevätlukukaudella järjestetään kuukausittain seminaari alkaen helmikuussa 2023 – ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa

Lisätietoja opiskelijoille

katariina.hakala@tuni.fi
paivi.lehtonen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.
Arvioinnissa sovelletaan TAMKin opinnäytetöiden arviointikriteereitä kuitenkin huomioiden, että työn laajuus on 5 op
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/intra_opinnaytetyoamk_arviointikriteerit_100521.docx

Ilmoittautumisaika

20.04.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

20.05.2021 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Päivi Lehtonen
  • Katariina Hakala
Vastuuhenkilö

Päivi Lehtonen

Ryhmät
  • 21OPKOU
    Ammatillinen opettajankoulutus

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Syyslukukausi 2021 - kevätlukukausi 2022
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Kehittämistyön ideaseminaari tiistaina 31.8.2021 klo 15.30-17. Jokaiselle nimetään vertaisarvioija tämän seminaarin yhteydessä.
Tiistaina 5.10. 2021 klo 16-17.30 väliseminaari/tsekkauspiste
Maanantaina 25.10.2021 klo 15.30-17 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Keskiviikkona 1.12.2021 klo 16-18 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 24.1.2022 klo 15.30-17.00 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 21.3.2022 klo 15.30-17 ja maanantaina 28.3.2022 klo 15.30-17 kehittämistyöseminaarit, joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Maanantaina 28.3.2022, joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Tiistaina 26.4.2022, , joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Muut mahdolliset yhteiset ohjaus- ja seminaariajat sovitaan ryhmän kanssa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertainen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kehittämistyötä ohjaavat alustukset
Teoriatietoon tutustuminen, pedagoginen kehittämistyö, raportointi ja esittäminen, vertaisarviointi

Oppimateriaalit

Sovitaan seminaari tapaamisissa, myös mahdollisesti Moodlessa sekä omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Lähi-/etäopetus koostuu kurssin aloituksesta, ohjaustilanteista ja esityksistä, yhteensä n. 10 h.

Sisällön jaksotus

Syyslukukausi 2021 - kevätlukukausi 2022
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Kehittämistyön ideaseminaari tiistaina 31.8.2021 klo 15.30-17. Jokaiselle nimetään vertaisarvioija tämän seminaarin yhteydessä.
Tiistaina 5.10. 2021 klo 16-17.30 väliseminaari/tsekkauspiste
Maanantaina 25.10.2021 klo 15.30-17 seminaari, jossa voi esitellä oman työn tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 21.3.2022 klo 15.30-17 ja maanantaina 28.3.2022 klo 15.30-17 kehittämistyöseminaarit, joissa esitellään valmiit työt 30min./esitys.
Muut mahdolliset yhteiset ohjaus- ja seminaariajat sovitaan ryhmän kanssa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.

Kansainvälisyys

Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa

Lisätietoja opiskelijoille

Voi kysyä Päivi Lehtoselta.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.
Arvionnissa sovelletaan TAMKin opinnäytetöiden arviointikriteereitä kuitekin huomioiden, että työn laajuus on vain 5 op
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/intra_opinnaytetyoamk_arviointikriteerit_100521.docx

Ilmoittautumisaika

20.04.2021 - 19.05.2021

Ajoitus

20.05.2021 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Eveliina Asikainen
Vastuuhenkilö

Hanna Teräs

Ryhmät
  • 21E2
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 2
  • 21E1
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Arviointiasteikko

0-5