Siirry suoraan sisältöön

Professional English for BBA StudiesLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GM42

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Lisätiedot

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 17.01.2025

Ajoitus

17.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Emmanuel Abruquah
Vastuuhenkilö

Emmanuel Abruquah

Ryhmät
  • 25ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, monimuoto, Juridiikka

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

13.12.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Emmanuel Abruquah
Vastuuhenkilö

Emmanuel Abruquah

Ryhmät
  • 24ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 29.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anne Kopperoinen
Vastuuhenkilö

Anne Kopperoinen

Ryhmät
  • 24LIKO1
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Aika ja paikka

Oppitunnit TAMKilla viikoittain. Ks. tarkempi aikataulu Moodlesta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa. Kaikki osasuoritukset tulee olla hyväksytysti suoritettuina, jotta voi saada loppuarvosanan opintojaksosta.
- Kurssilla on 80% läsnäolovelvollisuus ja väh.60% kaikista Moodlen harjoitustehtävistä tulee olla tehtynä. Tunneilla käyminen, tuntiaktiivisuus ja tehtävien suorittaminen vaikuttavat arvosanaan erityisesti rajatapauksissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, harjoitukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, ohjattu verkko-opiskelu, tentti

Oppimateriaalit

Moodlen materiaali.
Opintojen tueksi hankittava kirjallisuus: Business Express (Niskanen-Vetter-Urbom, SanomaPro Oy, uusin painos).
Huom. saatavilla rajoitetusti TAMK kirjastosta, tiedustele myös muista kirjastoista tai osta käytettynä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan osallistuminen opetukseen viikoittain (2h) sekä itsenäinen työskentely viikoittain (opiskelumateriaaliin tutustuminen + harjoitustehtävät n. 2h)
Tämän lisäksi arvioitavia osasuorituksia.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö:
- Education
- Employment
- Applying for a job
- Cross-cultural communication
- Company presentations
- Business and society
- Style of business expressions
- Business correspondence
- Packing, Quotations
- Meetings and negotiations
- Complaints

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli englannin kielitaitosi on vahva, voit hakea Fast Track -toteutukselle:

N-00CY46-3019 (16.9.-10.11.2024)
tai
N-00CY46-3020 (7.10.-30.11.2024)

Kurssille on mahdollista hakea hyväksilukua, mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja tai opintojakson sisältökuvausta vastaavat tiedot ja taidot (esim. pitkä kansainvälinen työkokemus). Opiskelijan tulee ottaa yhteyttä kurssin opettajaan ennen opintojakson alkua hyväksilukumahdollisuuden selvittämiseksi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden yritysvierailut ja messukäynnit harjoitusyritys-toiminnan puitteissa.

Lisätietoja opiskelijoille

*Opinnot (5op.) jakautuvat kahdelle eri periodille (1. ja 2. periodi)
*Opintojakson esitietovaatimukset: lukio tai ammatillinen tutkinto, Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso. Tee lähtötasotesti ja ilmoittaudu tarvittaessa valmentavalle opintojaksolle.
*Anne Kopperoinen (anne.kopperoinen@tuni.fi) on tavattavissa sähköpostilla tai Teamsin kautta aika etukäteen sopien.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 28.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anne Kopperoinen
Vastuuhenkilö

Anne Kopperoinen

Ryhmät
  • 24LIKO2
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Aika ja paikka

Oppitunnit TAMKilla viikoittain. Ks. tarkempi aikataulu Moodlesta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Arviointi perustuu osasuorituksiin, joista kerrotaan kurssin alussa. Kaikki osasuoritukset tulee olla hyväksytysti suoritettuina, jotta voi saada loppuarvosanan opintojaksosta.
- Kurssilla on 80% läsnäolovelvollisuus ja väh.60% kaikista Moodlen harjoitustehtävistä tulee olla tehtynä. Tunneilla käyminen, tuntiaktiivisuus ja tehtävien suorittaminen vaikuttavat arvosanaan erityisesti rajatapauksissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, harjoitukset, yhteistoiminnallinen oppiminen, ohjattu verkko-opiskelu, tentti

Oppimateriaalit

Moodlen materiaali.
Opintojen tueksi hankittava kirjallisuus: Business Express (Niskanen-Vetter-Urbom, SanomaPro Oy, uusin painos).
Huom. saatavilla rajoitetusti TAMK kirjastosta, tiedustele myös muista kirjastoista tai osta käytettynä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan osallistuminen opetukseen viikoittain (2h) sekä itsenäinen työskentely viikoittain (opiskelumateriaaliin tutustuminen + harjoitustehtävät n. 2h)
Tämän lisäksi arvioitavia osasuorituksia.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö:
- Education
- Employment
- Applying for a job
- Cross-cultural communication
- Company presentations
- Business and society
- Style of business expressions
- Business correspondence
- Packing, Quotations
- Meetings and negotiations
- Complaints

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli englannin kielitaitosi on vahva, voit hakea Fast Track -toteutukselle:

N-00CY46-3019 (16.9.-10.11.2024)
tai
N-00CY46-3020 (7.10.-30.11.2024)

Kurssille on mahdollista hakea hyväksilukua, mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja tai opintojakson sisältökuvausta vastaavat tiedot ja taidot (esim. pitkä kansainvälinen työkokemus). Opiskelijan tulee ottaa yhteyttä kurssin opettajaan ennen opintojakson alkua hyväksilukumahdollisuuden selvittämiseksi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden yritysvierailut ja messukäynnit harjoitusyritys-toiminnan puitteissa.

Lisätietoja opiskelijoille

*Opinnot (5op.) jakautuvat kahdelle eri periodille (1. ja 2. periodi)
*Opintojakson esitietovaatimukset: lukio tai ammatillinen tutkinto, Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso. Tee lähtötasotesti ja ilmoittaudu tarvittaessa valmentavalle opintojaksolle.
*Anne Kopperoinen (anne.kopperoinen@tuni.fi) on tavattavissa sähköpostilla tai Teamsin kautta aika etukäteen sopien.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Elena Grigorova
Vastuuhenkilö

Hanna Pihlajarinne

Ryhmät
  • 24LIKO3
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Aika ja paikka

On campus according to the timetable.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Please see Methods and Grounds for Evaluation.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Job interview (group activity; individual grade: pass/fail)
• Company presentation at the trade fair (pair task; individual grade incl.self- and peer assessment: 0-5)
• Company meeting (group activity; individual grade: pass/fail)
• Written exam in TUNI Exam (individual task; individual grade: 0-5)
• Overall participation in the course such as attendance, engagement with the course material, participation in class activities and completion of home assignments is also taken into consideration when determining the final grade.

All the parts of the assessment must be completed to receive credits for the course.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching, presentations, discussions, pair and group work, individual tasks and independent study.

Oppimateriaalit

• Materials in Moodle
• Business Express, T. Niskanen, J. Vetter, R. Urbom, SanomaPro Oy. Note: Limited copies are available at TAMK library.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Total course – 5 cr x 27 h = 135 study hours incl.:
• contact lessons – 14 x 2 h = 28 h
• independent study – 107 h

Sisällön jaksotus

• Oral skills (presentations, meetings, negotiations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (CVs, emails, agenda, meeting minutes, business documents such as enquiries, proposals, quotations, complaints, etc.)
• Grammar as needed

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

OPTION 1
Students who have completed corresponding studies at another university or university of applied sciences may apply for credit transfer in Hyvähot/CreTa (in English). Further information is available at https://intra.tuni.fi/fi/opetus/opetuksen-toteutus/hyvaksilukeminen/viestinta-ja-kieliopintojen-hyvaksilukeminen.

OPTION 2
Students who already have the skills and competences that are aligned with the course objectives may apply for recognition of prior learning through competences demonstration (application in Hyvähot/CreTa in English). Further information is available at https://intra.tuni.fi/fi/opetus/opetuksen-toteutus/hyvaksilukeminen/viestinta-ja-kieliopintojen-hyvaksilukeminen.

OPTION 3
Students with strong English language skills can apply for one of the Fast Track implementations:
• N-00CY46-3019 (16.09.2024 - 10.11.2024)
• N-00CY46-3020 (07.10.2024.- 30.11.2024)

All alternative ways of completing the course should be discussed with the teacher at the beginning of the course.

Lisätietoja opiskelijoille

• Mandatory attendance – 80%.
• There is no online or hybrid option (some students on campus, some online).

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Elena Grigorova
Vastuuhenkilö

Hanna Pihlajarinne

Ryhmät
  • 24LIKO4
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Aika ja paikka

On campus according to the timetable.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Please see Methods and Grounds for Evaluation.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Job interview (group activity; individual grade: pass/fail)
• Company presentation at the trade fair (pair task; individual grade incl.self- and peer assessment: 0-5)
• Company meeting (group activity; individual grade: pass/fail)
• Written exam in TUNI Exam (individual task; individual grade: 0-5)
• Overall participation in the course such as attendance, engagement with the course material, participation in class activities and completion of home assignments is also taken into consideration when determining the final grade.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching, presentations, discussions, pair and group work, individual tasks and independent study.

Oppimateriaalit

• Materials in Moodle
• Business Express, T. Niskanen, J. Vetter, R. Urbom, SanomaPro Oy. Note: Limited copies are available at TAMK library.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Total course – 5 cr x 27 h = 135 study hours incl.:
• contact lessons – 16 x 2 h = 32 h
• independent study – 103 h

Sisällön jaksotus

• Oral skills (presentations, meetings, negotiations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (CVs, emails, agenda, meeting minutes, business documents such as enquiries, proposals, quotations, complaints, etc.)
• Grammar as needed

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

OPTION 1
If the student has completed corresponding studies at another university or university of applied sciences, the student may apply for credit transfer through Hyvähot/CreTa system.

OPTION 2
Students who have extensive international work experience may complete the course through demonstration of competencies.

OPTION 3
Students with strong English language skills can apply for one of the Fast Track implementations:
• N-00CY46-3019 (16.09.2024 - 10.11.2024)
• N-00CY46-3020 (07.10.2024.- 30.11.2024)

All alternative ways of completing the course should be discussed with the teacher at the beginning of the course.

Lisätietoja opiskelijoille

• Mandatory attendance – 80%.
• There is no online or hybrid option (some students on campus, some online).

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 01.08.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Katja Kärki
Vastuuhenkilö

Katja Kärki

Ryhmät
  • 24ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa valmiuksia ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän monikulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa
• osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa
• pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

• Mitä opiskelija osaa viestiä osaamisestaan ja työympäristöstään?

• Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa?

• Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoa omalta alaltaan?

Lisätiedot (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Suomeksi

Opiskelija
• ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista
• pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi
• ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien
• viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija

• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
• ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
• viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
• osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
• ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
• viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikutteisesti ja lähes virheettömästi

Aika ja paikka

Pakin lukujärjestyksen mukaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssin lopussa kirjallinen lopputentti. Uusintakokeiden ajankohdasta sovitaan erikseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pakolliset kirjalliset ja suulliset tehtävät kuten esitelmä sekä kirjallinen koe.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, keskustelut, kirjalliset tehtävä, esitelmät ja muut suulliset tehtävä.

Oppimateriaalit

Materiaali Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3. periodi: 7 tuntia opetusta (ensimmäinen kerta kampuksella)
4. periodi: 17 tuntia opetusta

Sisällön jaksotus

3. periodi: itsestä ja koulutuksesta kertominen, työkokemus ja -tehtävät
4. periodi: alan erikoisterminologia, asiakaslähtöinen viestintä, työympäristön kommunikaatiotilanteet, monikulttuurinen viestintä, tiedonhankinta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksiluku aiempien vastaavien opintojen tai muuten hankitun osaamisen perusteella (AHOT-prosessi). Kysy opettajalta lisätietoa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Ilmoita opettajalle, jos sinulla on ehdotus yksilöllisiin opiskelujärjestelyihin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- ääntää melko ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat oman alansa ammatillisesta materiaalista ja pystyy raportoimaan niistä
- ilmaisee itseään ymmärrettävästi ammatillisissa tilanteissa
- tunnistaa erilaisia viestintätilanteita ja pyrkii tavoittamaan erilaisia tyylejä

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa
- ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi
- toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista
- osaa soveltaa hankkimaansa tietoa
- ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä
- toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi