Kansainvälinen digitaalinen liiketoimintaLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00FV82
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan kansainvälistymisen seuraavat osa-alueet:
Opiskelija
- osaa määritellä verkkokaupalle tarkoituksen mukaiset kohderyhmät
- osaa tunnistaa kuluttajaliiketoiminnassa ja yrityspuolen liiketoiminnassa olevat eroavaisuudet kohderyhmien määrittelyssä.
- osaa valita verkkokaupan maksujärjestelmät asiakaslähtöisesti huomioiden eri maiden verolain säädännöt, rahaliikenteenkulun kirjanpidon asetusten mukaisesti sekä maksujärjestelmien yhteensopivuuden toiminnanohjausjärjestelmien kanssa.
- ymmärtää kieliversioiden merkityksen verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa valita verkkokaupan kasvustrategian ja markkinan mukaisesti oikeat kieliversiot
- ymmärtää verkkokaupan logistiikan perusteet verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa rakentaa tarkoituksenmukaiset jakeluverkostot
- ymmärtää verkkoliiketoiminnassa fyysisten tuotteiden ja palveluiden myynnin eroavaisuudet kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hahmottaa palveluverkoston merkityksen kansainvälistymisessä
- ymmärtää alustavaihtoehtojen merkityksen kansainvälistymisessä ja osaa arvioida eri vaihtoehtojen vaikutuksia verkkoliiketoiminnan kasvuun niin toiminnallisesta kuin taloudellisesta näkökulmasta.
- tunnistaa logistiikan kustannusvaikutukset yrityksen kannattavuuteen ja osaa vertailla eri vaihtoehtoja asiakkaan näkökulmasta ja tuntee erilaisia vaihtoehtoja maksujärjestelmissä.
- tunnistaa mahdollisuuksia lataus- ja päivityspalveluiden rakentamiseen.
- tuntee eri jakelukanavavaihtoehtoja. ja myös erilaisia muita palvelun tarjontamahdollisuuksia verkkokaupassa.
Sisältö
Miten kieliversiot vaikuttavat kansainvälistymiseen?
Miten alustaratkaisut, logistiikkaratkaisut ja maksujärjestelmät valitaan kansainvälistyvässä verkkokaupassa?
Miten kansainvälistymisessä huomioidaan fyysinen tuote ja aineeton palvelu?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet.
Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Hän osaa suunnitella kansainvälisen verkkokaupan. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelijaa osaa suunnitella ja toteuttaa kansainvälisen verkkoliiketoiminta kokonaisuuden. Hän pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Hän osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 29.08.2024
Ajoitus
05.08.2024 - 15.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Teppo Yrjönkoski
- Tero Poutala
Vastuuhenkilö
Teppo Yrjönkoski
Ryhmät
-
22ALITAVLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat
Tavoitteet (OJ)
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan kansainvälistymisen seuraavat osa-alueet:
Opiskelija
- osaa määritellä verkkokaupalle tarkoituksen mukaiset kohderyhmät
- osaa tunnistaa kuluttajaliiketoiminnassa ja yrityspuolen liiketoiminnassa olevat eroavaisuudet kohderyhmien määrittelyssä.
- osaa valita verkkokaupan maksujärjestelmät asiakaslähtöisesti huomioiden eri maiden verolain säädännöt, rahaliikenteenkulun kirjanpidon asetusten mukaisesti sekä maksujärjestelmien yhteensopivuuden toiminnanohjausjärjestelmien kanssa.
- ymmärtää kieliversioiden merkityksen verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa valita verkkokaupan kasvustrategian ja markkinan mukaisesti oikeat kieliversiot
- ymmärtää verkkokaupan logistiikan perusteet verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa rakentaa tarkoituksenmukaiset jakeluverkostot
- ymmärtää verkkoliiketoiminnassa fyysisten tuotteiden ja palveluiden myynnin eroavaisuudet kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hahmottaa palveluverkoston merkityksen kansainvälistymisessä
- ymmärtää alustavaihtoehtojen merkityksen kansainvälistymisessä ja osaa arvioida eri vaihtoehtojen vaikutuksia verkkoliiketoiminnan kasvuun niin toiminnallisesta kuin taloudellisesta näkökulmasta.
- tunnistaa logistiikan kustannusvaikutukset yrityksen kannattavuuteen ja osaa vertailla eri vaihtoehtoja asiakkaan näkökulmasta ja tuntee erilaisia vaihtoehtoja maksujärjestelmissä.
- tunnistaa mahdollisuuksia lataus- ja päivityspalveluiden rakentamiseen.
- tuntee eri jakelukanavavaihtoehtoja. ja myös erilaisia muita palvelun tarjontamahdollisuuksia verkkokaupassa.
Sisältö (OJ)
Miten kieliversiot vaikuttavat kansainvälistymiseen?
Miten alustaratkaisut, logistiikkaratkaisut ja maksujärjestelmät valitaan kansainvälistyvässä verkkokaupassa?
Miten kansainvälistymisessä huomioidaan fyysinen tuote ja aineeton palvelu?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet.
Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Hän osaa suunnitella kansainvälisen verkkokaupan. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelijaa osaa suunnitella ja toteuttaa kansainvälisen verkkoliiketoiminta kokonaisuuden. Hän pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Hän osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
11.10.2023 - 09.12.2023
Ajoitus
11.12.2023 - 18.02.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Teppo Yrjönkoski
- Tero Poutala
Vastuuhenkilö
Teppo Yrjönkoski
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
23AVODIGILIKDigitaalinen liiketoiminta, 30 op, kevät 2023
Tavoitteet (OJ)
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan kansainvälistymisen seuraavat osa-alueet:
Opiskelija
- osaa määritellä verkkokaupalle tarkoituksen mukaiset kohderyhmät
- osaa tunnistaa kuluttajaliiketoiminnassa ja yrityspuolen liiketoiminnassa olevat eroavaisuudet kohderyhmien määrittelyssä.
- osaa valita verkkokaupan maksujärjestelmät asiakaslähtöisesti huomioiden eri maiden verolain säädännöt, rahaliikenteenkulun kirjanpidon asetusten mukaisesti sekä maksujärjestelmien yhteensopivuuden toiminnanohjausjärjestelmien kanssa.
- ymmärtää kieliversioiden merkityksen verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa valita verkkokaupan kasvustrategian ja markkinan mukaisesti oikeat kieliversiot
- ymmärtää verkkokaupan logistiikan perusteet verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa rakentaa tarkoituksenmukaiset jakeluverkostot
- ymmärtää verkkoliiketoiminnassa fyysisten tuotteiden ja palveluiden myynnin eroavaisuudet kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hahmottaa palveluverkoston merkityksen kansainvälistymisessä
- ymmärtää alustavaihtoehtojen merkityksen kansainvälistymisessä ja osaa arvioida eri vaihtoehtojen vaikutuksia verkkoliiketoiminnan kasvuun niin toiminnallisesta kuin taloudellisesta näkökulmasta.
- tunnistaa logistiikan kustannusvaikutukset yrityksen kannattavuuteen ja osaa vertailla eri vaihtoehtoja asiakkaan näkökulmasta ja tuntee erilaisia vaihtoehtoja maksujärjestelmissä.
- tunnistaa mahdollisuuksia lataus- ja päivityspalveluiden rakentamiseen.
- tuntee eri jakelukanavavaihtoehtoja. ja myös erilaisia muita palvelun tarjontamahdollisuuksia verkkokaupassa.
Sisältö (OJ)
Miten kieliversiot vaikuttavat kansainvälistymiseen?
Miten alustaratkaisut, logistiikkaratkaisut ja maksujärjestelmät valitaan kansainvälistyvässä verkkokaupassa?
Miten kansainvälistymisessä huomioidaan fyysinen tuote ja aineeton palvelu?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet.
Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Hän osaa suunnitella kansainvälisen verkkokaupan. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelijaa osaa suunnitella ja toteuttaa kansainvälisen verkkoliiketoiminta kokonaisuuden. Hän pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Hän osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Arviointiasteikko
0-5