Siirry suoraan sisältöön

Kansainvälinen digitaalinen liiketoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FV82-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

05.06.2024 - 29.08.2024

Ajoitus

05.08.2024 - 15.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Teppo Yrjönkoski
  • Tero Poutala

Vastuuhenkilö

Teppo Yrjönkoski

Ryhmät

  • 22ALITAV
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat

Tavoitteet (OJ)

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan kansainvälistymisen seuraavat osa-alueet:

Opiskelija
- osaa määritellä verkkokaupalle tarkoituksen mukaiset kohderyhmät
- osaa tunnistaa kuluttajaliiketoiminnassa ja yrityspuolen liiketoiminnassa olevat eroavaisuudet kohderyhmien määrittelyssä.
- osaa valita verkkokaupan maksujärjestelmät asiakaslähtöisesti huomioiden eri maiden verolain säädännöt, rahaliikenteenkulun kirjanpidon asetusten mukaisesti sekä maksujärjestelmien yhteensopivuuden toiminnanohjausjärjestelmien kanssa.
- ymmärtää kieliversioiden merkityksen verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa valita verkkokaupan kasvustrategian ja markkinan mukaisesti oikeat kieliversiot
- ymmärtää verkkokaupan logistiikan perusteet verkkokaupan kansainvälistymisessä ja osaa rakentaa tarkoituksenmukaiset jakeluverkostot
- ymmärtää verkkoliiketoiminnassa fyysisten tuotteiden ja palveluiden myynnin eroavaisuudet kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hahmottaa palveluverkoston merkityksen kansainvälistymisessä
- ymmärtää alustavaihtoehtojen merkityksen kansainvälistymisessä ja osaa arvioida eri vaihtoehtojen vaikutuksia verkkoliiketoiminnan kasvuun niin toiminnallisesta kuin taloudellisesta näkökulmasta.
- tunnistaa logistiikan kustannusvaikutukset yrityksen kannattavuuteen ja osaa vertailla eri vaihtoehtoja asiakkaan näkökulmasta ja tuntee erilaisia vaihtoehtoja maksujärjestelmissä.
- tunnistaa mahdollisuuksia lataus- ja päivityspalveluiden rakentamiseen.
- tuntee eri jakelukanavavaihtoehtoja. ja myös erilaisia muita palvelun tarjontamahdollisuuksia verkkokaupassa.

Sisältö (OJ)

Miten kieliversiot vaikuttavat kansainvälistymiseen?
Miten alustaratkaisut, logistiikkaratkaisut ja maksujärjestelmät valitaan kansainvälistyvässä verkkokaupassa?
Miten kansainvälistymisessä huomioidaan fyysinen tuote ja aineeton palvelu?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet.

Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön perustasolla. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Hän osaa suunnitella kansainvälisen verkkokaupan. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa verkkokaupan kansainvälistymiseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelijaa osaa suunnitella ja toteuttaa kansainvälisen verkkoliiketoiminta kokonaisuuden. Hän pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Hän osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5