Asiakastyön teoriat ja menetelmät ILaajuus (10 op)
Tunnus: 7S00GV43
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä
Sisältö
• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti
Ilmoittautumisaika
07.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 30.05.2025
Laajuus
10 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Minna Putous
- Sanna Keskikuru
- Sosionomi Virtuaalihenkilö
- Seija Hurskainen
- Tuija Landström
- Hanna-Kaisa Korpikoski
Vastuuhenkilö
Tuija Landström
Ryhmät
-
25ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä
Sisältö (OJ)
• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tarkentuvat vielä
RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa ajalla (kirjat)
klo 16.30-17.30 ETÄNÄ Tenttipalaute (Pakollinen)
klo 12.30-16 RYHMÄTENTIN 1. uusinta Moodlessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Läsnäolovelvoite (Poissaolosta ota yhteys kyseisen opetuskerran opettajaan)
- Ryhmätentti (0-5)
- Luovien prosessipäiväkirja (hyväksytty-hylätty)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- kokemukselliset sekä luovat harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuuteen perehtyminen
Oppimateriaalit
RYHMÄTENTTIMATERIAALI:
- Mönkkönen Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Tallinna: Gaudeamus. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki Pirjo & Sayed Terttu (toim.), 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla.
- Luettavaksi: Luvut 1-3.
ARTIKKELIT, flipped learning
- Linner Matikka Johanna & Hipp Tiia (toim.). 2023. Traumainformoitu työote (löytyy Moodlesta)
- Trauma ja traumatisoituminen (Tiia Hipp)
Kuvajaisen video
PROSESSIPÄIVÄKIRJA
- Karjalainen, Anna Liisa. 2019. Luovan toiminnan työtavat: käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Jyväskylä: PS-kustannus
- Tölli Pekka. 2024. Minä näen sinut. Arvostuksen psykologiaa. Helsinki: Tammi.
- Luettavaksi: 1. TILANNE: Arvostus on perustarpeemme. Luvut 1-3.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
270 tuntia
Opetuskerrat 60h
Ennakkotehtävät ja -harjoitukset 10h
Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (verkkokurssi) + harjoitukset 12h
Ryhmätentti, yksilötentti ja tenttipalaute 8h
Luovien prosessipäiväkirja
Kirjallisuuden opiskelu 110 h
Sisällön jaksotus
Vko 3
KAIKILLE: Orientaatio + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija Landström ja Minna Putous)
Vko 3-4
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa Korpikoski)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Musiikki (Seija Hurskainen)
Vko 4
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Ryhmädynamiikka I (Tuija Landström)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Aktiivinen kuuntelu (Minna Putous)
Vko 10
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa Korpikoski
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Musiikki (Seija Hurskainen)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija Landström)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Motivoiva haastattelu (MInna Putous)
Vko 14
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Draama (Seija Hurskainen)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Kuvailmaisu (Marianne Laiti)
Opinnollistaminen (itsenäinen) : Palveluohjauksellinen työote (Tuija Landström)
Opinnolllistaminen (itsenäinen) : Tunnetaidot ja oma hyvinvointi (Minna Putous).
ETÄ Ryhmätentti
Vko 19
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Draama (Seija Hurskainen)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Kuvailmaisu (Marianne Laiti)
Erikseen ryhmillle A, B ja C : Luovat digivälineet (Sanna Keskikuru)
KAIKILLE: Asiakastyö verkossa (Minna ja Tuija) + tenttipalaute (ryhmä), aloitus klo 8.15
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 20.12.2024
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Minna Putous
- Sanna Keskikuru
- Seija Hurskainen
- Jaana Kokkinen
- Marianne Laiti
- Hanneli Sinisalo
- Tuija Landström
- Hanna-Kaisa Korpikoski
Vastuuhenkilö
Tuija Landström
Ryhmät
-
24SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä
Sisältö (OJ)
• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
11.10. klo 12.30-16 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirja)
12.11. klo 16.30-17.30 ETÄNÄ Tenttipalaute (Pakollinen)
27.11. klo 12.30-16 RYHMÄTENTIN 1. uusinta Moodlessa
YKSILÖTENTTI vkoilla 43-49 Examissa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Läsnäolovelvoite (Poissaolosta ota yhteys kyseisen opetuskerran opettajaan)
- Ryhmätentti (0-5)
- Yksilötentti (0-5)
- Yhteisöllisen ryhmätoiminnan suunnittelu ja toteutus (0-5)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- kokemukselliset sekä luovat harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuuteen perehtyminen
Oppimateriaalit
RYHMÄTENTTIMATERIAALI:
- Mönkkönen Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Tallinna: Gaudeamus. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
YKSILÖTENTTI:
- Linner Matikka Johanna & Hipp Tiia (toim.). 2023. Traumainformoitu työote
Luettavaksi neljä lukua:
- Trauma ja traumatisoituminen (Tiia Hipp)
- Traumainformoitu lähestymistapa - Siirtymä oikeudenmukaisempaan toipumisen kulttuuriin (Kati Sarvela)
- Sosiaalityö tänään (Maija Jäppinen)
- Lapsuusajan haitallisten ja suojaavien kokemusten sekä toivon merkitys systeemisessä ja suhdeperustaisessa työotteessa (Saija Westerlund-Cook)
- Näkki Pirjo & Sayed Terttu (toim.), 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla.
- Luettavaksi: Luvut 1-3.
- Tölli Pekka. 2024. Minä näen sinut. Arvostuksen psykologiaa. Helsinki: Tammi.
- Luettavaksi: 1. TILANNE: Arvostus on perustarpeemme. Luvut 1-3.
YHTEISÖLLISEN RYHMÄTOIMINNAN SUUNNITTELUN JA TOTEUTUKSEN MATERIAALI:
- Karjalainen, Anna Liisa. 2019. Luovan toiminnan työtavat: käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Jyväskylä: PS-kustannus
- Karkkulainen, Marjatta. 2015. Toimii! : hoitajan opas luoviin menetelmiin. Helsinki: Edita.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
270 tuntia
Opetuskerrat 120h
Ennakkotehtävät ja -harjoitukset 10h
Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (verkkokurssi) + harjoitukset 12h
Ryhmätentti, yksilötentti ja tenttipalaute 8h
Yhteisöllisen ryhmätoiminnan digitehtävä 10h
Kirjallisuuden opiskelu 110 h
Sisällön jaksotus
22.8.
klo 8.30-11.45 KAIKKI: Orientaatio (kaikki opettajat) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
23.8.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
klo 12.30-15.45 KAIKKI: Luovien teoria (Seija, Hanna-Kaisa, Sanna ja Marianne)
28.8.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
29.8.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
30.8.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)
3.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
5.9.
klo 14.15-17.30 D-ryhmä: Musiikki (Seija)
6.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)
11.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
12.9.
klo 8.30-11.45 C-ja D-ryhmät: Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (itsenäinen verkkokurssi). Linkki löytyy Moodlesta.
klo 12.30-15.45 A-ja -ryhmät: Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (itsenäinen verkkokurssi). Linkki löytyy Moodlesta.
13.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
17.9.
ETÄNÄ KAIKILLE klo 9-12: Puheenvuoroja palvelujen ja tuen tarpeiden arvioinnista sosiaaliohjauksessa - koulutus (Sanna ja Tuija)
18.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)
19.9.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)
20.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)
24.9.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)
25.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)
27.9.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)
1.10.
klo 10.15-14.00 D-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 10.15-14.00 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 14.15-17.30 C-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 14.15-17.30 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
2.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
3.10.
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)
4.10.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)
9.10.
klo 8.30-11.45 A- ja B-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Tuija ja Minna)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)
10.10.
klo 8.30-11.45 C- ja D-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Tuija ja Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)
11.10.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)
klo 12.30-16.00 Ryhmätentti (Hanneli ja Minna)
Vkoilla 43-49 YKSILÖTENTTI Examissa
21.10
klo 12.30-15.45 KAIKKI: Välireflektio (Kaikki opettajat)
22.10
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
23.10.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
24.10.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
28.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
30.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Draama (Seija)
31.10.
klo 8.30-11.45 A- ja B-ryhmät: Tarinallisuus (Minna ja Tuija)
1.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 C- ja D-ryhmät: Tarinallisuus (Minna ja Tuija)
4.11.
klo 12.30-15.45 ITSENÄISENÄ KAIKILLE PIENRYHMILLE: Ryhmätoiminnan teoreettinen perusta + suunnittelu
6.11.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
7.11.
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
8.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Draama (Seija)
11.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Draama (Seija)
12.11.
klo 16.30-17.30 ETÄ Tenttipalaute
14.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
18.11.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
21.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
22.11.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Draama (Seija)
29.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
2.12.
klo 8-16 KAIKKI Hybriditilaisuus: Taidelähtöisten menetelmien merkitys ja mahdollisuudet lastensuojelussa ja lasten ja nuorten kanssa tehtävässä auttamistyössä - Kuulluksi hankkeen seminaari. (Seija ja Hanna-Kaisa) https://projects.tuni.fi/kuulluksi/kuulluksi-seminaari/
5.12.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
9.12.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
10.12
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Draama (Seija)
11.12
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Draama (Seija)
12.12.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Draama (Seija)