Tutkimustyön perusteetLaajuus (3 op)
Tunnus: 7B00EG46
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
-
Lisätiedot
-
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 14.03.2024
Ajoitus
02.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Siru Suoniemi
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
22BABioanalyytikot syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö (OJ)
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset (OJ)
-
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti Examissa huhtikuussa 2024
I Uusintatentti ja korotustentti Examissa toukokuussa 2024
II Uusintakoe elokuussa 2024
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pari/pienryhmätyöskentely, kirjallisuuden/materiaalin lukeminen, tehtävien tekeminen ja niiden esittely.
Oppimateriaalit
Tenttikirja:
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2009. Tutki ja kirjoita.
Tenttiin tulee lisäksi Moodlessa olevat luennot ja tutkimusetiikan materiaali.
Muuta syventävää kirjallisuutta:
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Heikkilä, Tarja 2017. Tilastollinen tutkimus. Ellibs.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Vilkka H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-kustannus. eKirja
Nettimateriaalia:
KvaliMOTV ja KvantiMOTV
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 16 h
Itsenäinen työskentely + Moodletehtävät 63 h
Tentti 2 h
Sisällön jaksotus
Johdanto ja yleistä tieteestä 2 t
Tutkimusprosessi, Kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus 2 t
Tutkimusetiikka ja tutkimuksen luotettavuus 2 t
Tutkimussuunnitelma 2 t
Toiminnallinen opinnäytetyö ja kokeellinen tutkimus 2 t
Pro gradu -tutkimusten esittely 2 t
AMK-opinnäytetöiden esittely 2 t
Opinnäytetyöohjeisiin tutustuminen 2 t
Tentti 2 t
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätietoja opiskelijoille
Läsnäolo kaikilla tunneilla pakollinen.
Tunneilla alustuksia aiheesta ja pienryhmätehtäviä. Tehtävät tehdään n. 4 opiskelijan pienryhmissä.
Tämä opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opinnäytetyön aloitusta.
Ilmoittautumisaika
05.06.2023 - 05.11.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 20.12.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Siru Suoniemi
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
22BAJBioanalyytikot kevät 2022 Jyväskylä
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö (OJ)
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset (OJ)
-
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti Examissa joulukuussa
I Uusintatentti ja korotustentti Examissa tammikuussa 2024
II Uusintakoe helmikuussa 2024
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pari/pienryhmätyöskentely, kirjallisuuden/materiaalin lukeminen, tehtävien tekeminen ja niiden esittely.
Oppimateriaalit
Tenttikirja:
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2009. Tutki ja kirjoita.
Tenttiin tulee lisäksi Moodlessa olevat luennot ja tutkimusetiikan materiaali.
Muuta syventävää kirjallisuutta:
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Heikkilä, Tarja 2017. Tilastollinen tutkimus. Ellibs.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Vilkka H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-kustannus. eKirja
Nettimateriaalia:
KvaliMOTV ja KvantiMOTV
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 16 h
Itsenäinen työskentely + Moodletehtävät 63 h
Tentti 2 h
Sisällön jaksotus
Johdanto ja yleistä tieteestä 2 t
Tutkimusprosessi, Kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus 2 t
Tutkimusetiikka ja tutkimuksen luotettavuus 2 t
Tutkimussuunnitelma 2 t
Toiminnallinen opinnäytetyö ja kokeellinen tutkimus 2 t
Pro gradu -tutkimusten esittely 2 t
AMK-opinnäytetöiden esittely 2 t
Opinnäytetyöohjeisiin tutustuminen 2 t
Tentti 2 t
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätietoja opiskelijoille
Läsnäolo kaikilla tunneilla pakollinen.
Tunneilla alustuksia aiheesta ja pienryhmätehtäviä. Tehtävät tehdään kolmen opiskelijan pienryhmissä.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 17.02.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Eeva Liikanen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
21BABioanalyytikot syksy 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö (OJ)
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset (OJ)
-
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti 17.2.23
I Uusintatentti ja korotustentti Examissa maaliskuussa 2023
II Uusintakoe huhtikuussa 2023
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pieryhmätyöskentely, kirjallisuuden/materiaalin lukeminen, tehtävien tekeminen ja niiden esittely.
Oppimateriaalit
Tenttikirja:
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2009. Tutki ja kirjoita.
Tenttiin tulee lisäksi Moodlessa olevat luennot ja tutkimusetiikan materiaali.
Muuta kirjallisuutta:
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Heikkilä, Tarja 2017. Tilastollinen tutkimus. Ellibs.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Vilkka H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-kustannus. eKirja
Nettimateriaalia:
KvaliMOTV ja KvantiMOTV
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 17 t
Itsenäinen työskentely 64 t
Sisällön jaksotus
11.1. Johdanto ja yleistä tieteestä 2 t
12.1. Tutkimusprosessi, Kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus 2 t
19.1. Tutkimusetiikka ja tutkimuksen luotettavuus 2 t
23.1. Pro gradu -tutkimusten esittely 2 t
27.1. Toiminnallinen opinnäytetyö ja kokeellinen tutkimus 2 t
31.1. Tutkimussuunnitelma 2 t
1.2. AMK-opinnäytetöiden esittely 2 t
17.2. Tentti 2 t ja tentin palaute 1 t
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätietoja opiskelijoille
Läsnäolo kaikilla tunneilla pakollinen.
Tehtävät tehdään kolmen opiskelijan pienryhmissä. Esitys PowerPointilla 6 minuuttia ja keskustelu 2 minuuttia.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 16.04.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marika Toivonen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
21BASJBioanalyytikot 2021 Seinäjoki
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö (OJ)
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset (OJ)
-
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 23.02.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Eeva Liikanen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
20BABioanalyytikot syksy 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tietää tutkimusten jaottelutavat ja tutkimusprosessin eri vaiheet sekä pääpiirteittäin analysointimenetelmät
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta tutkimuksen kaikissa vaiheissa
- tietää tutkimussuunnitelman sisältöön liittyvät asiat
Sisältö (OJ)
Tutkimusten jaottelutavat ja tutkimustyypit
Tutkimusprosessin vaiheet: tutkimusaiheeseen perehtyminen, tutkimuksen suunnittelu, menetelmän valinta, aineiston hankinta, analysointi, tulosten esittäminen ja tarkastelu
Opinnäytetyösuunnitelma/Tutkimussuunnitelma
Tiedon luotettavuuden arviointi ja eettinen käyttö
Esitietovaatimukset (OJ)
-
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti 22.2.22
I Uusintatentti ja korotustentti Examissa maaliskuussa 2022
II Uusintakoe huhtikuussa 2022
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pieryhmätyöskentely, kirjallisuuden lukeminen, tehtävien tekeminen ja niiden esittely
Oppimateriaalit
Tenttikirja:
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2009. Tutki ja kirjoita.
Tenttiin tulee lisäksi Moodlessa olevat luennot ja tutkmusetiikan materiaali.
Muuta kirjallisuutta:
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Heikkilä, Tarja 2017. Tilastollinen tutkimus. Ellibs.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Nettimateriaalia:
KvaliMOTV ja KvantiMOTV
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 23 t
Itsenäinen työskentely 58 t
Sisällön jaksotus
11.1. Johdanto ja yleistä tieteestä 2 t
12.1. Tutkimusprosessi 2 t
13.1. Kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus 2 t
19.1. Toiminnallinen opinnäytetyö ja kokeellinen tutkimus 2 t
25.1. Tutkimuksen luotettavuus 2 t
27.1. Tutkimusetiikka 2 t
9.-10.2. Pro gradu -tutkimusten esittely 4 t
16.2. AMK-opinnäytetöiden esittely 2 t
22.2. Tentti 2 t ja tentin palaute 1 t
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Lisätietoja opiskelijoille
Läsnäolo kaikilla tunneilla pakollinen.