Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen asiakkuusLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GN76

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Jarmo Pösö
  • Mari Rytisalo
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 24LIKO1
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Oppimateriaalit

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Sisällön jaksotus

Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Jarmo Pösö
  • Mari Rytisalo
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 24LIKO2
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Oppimateriaalit

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Sisällön jaksotus

Suomeksi
Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Jarmo Pösö
  • Mari Rytisalo
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 24LIKO3
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Oppimateriaalit

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Sisällön jaksotus

Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Jarmo Pösö
  • Mari Rytisalo
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 24LIKO4
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Oppimateriaalit

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Sisällön jaksotus

Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t

Ilmoittautumisaika

24.09.2024 - 23.10.2024

Ajoitus

24.10.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Hanna Saraketo
  • Mikael Lindell
Ryhmät
  • 24TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2024, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Entrepreneurship and Team Leadership (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Annikka Lepola
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 24ENTRE
    Entrepreneurship and Team Leadership, syksy 2024

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

2. periodi

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ks. Teamsista määräajat ja palautusten ohjeet

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

portfolio 50 %
projekti 50 %

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Teamsissa kirjalista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opikselijan työtä. Tunnit kirjataan tuntikirjanpitoon (timesheet)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

toteutetaan työelämäprojektina

Kansainvälisyys

toteutetaan yhdessä 24tijo ja 24 entre

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus integroituu muihin opintojaksoihin eikä sitä voi suorittaa yksin tai erillään muista samaan aikaan menevistä pakolloisista opintojaksoista