Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen asiakkuus (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.09.2025 - 31.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
06.10.2025 - 15.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in International Business
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettajat
Tarja Tittonen
Elina Merviö
Vastuuhenkilö
Elina Merviö
Ryhmät
25TIJO
Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2025, päivätoteutus
Opintojakso
3H00GN76

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (Opintojakso)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

6.10.2025 alkaen. Tarkemmat aikataulut Pakissa ja Teamsissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Deadlinet ilmoitetaan Teamsissa. Uusinnoista sovitaan tapauskohtaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Osallistuminen
- Portfolio
- Projektin toteutus ja raportointi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Dialogi, esitykset, luennot, harjoitukset, tehtävät, projektityöskentely, reflektiot itsenäisesti, tiimissä ja/tai ohjatusti.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Teamsissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan oppimistyötä.

Sisällön jaksotus

Tarkemmat aikataulut ja sisällöt julkaistaan Teamsissa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Suoritus edellyttää tiimin kanssa oppimista. Poikkeustilanteista pitää neuvotella etukäteen valmentajien ja/tai tiimin kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso integroituu asiakasprojektiin.

Kansainvälisyys

Suomen- ja englanninkielisten rinnakkaistutkintojen kurssit toteutetaan integroidusti.

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus integroituu muihin opintojaksoihin eikä sitä voi suorittaa yksin tai erillään muista samaan aikaan menevistä pakolloisista opintojaksoista

Siirry alkuun