Tuloksellinen asiakkuus (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.09.2025 - 31.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 06.10.2025 - 15.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Opettajat
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
- Vastuuhenkilö
- Elina Merviö
- Ryhmät
-
25TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2025, päivätoteutus
- Opintojakso
- 3H00GN76
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.
Sisältö (Opintojakso)
Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
6.10.2025 alkaen. Tarkemmat aikataulut Pakissa ja Teamsissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Deadlinet ilmoitetaan Teamsissa. Uusinnoista sovitaan tapauskohtaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Osallistuminen
- Portfolio
- Projektin toteutus ja raportointi
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Dialogi, esitykset, luennot, harjoitukset, tehtävät, projektityöskentely, reflektiot itsenäisesti, tiimissä ja/tai ohjatusti.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Teamsissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan oppimistyötä.
Sisällön jaksotus
Tarkemmat aikataulut ja sisällöt julkaistaan Teamsissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Suoritus edellyttää tiimin kanssa oppimista. Poikkeustilanteista pitää neuvotella etukäteen valmentajien ja/tai tiimin kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso integroituu asiakasprojektiin.
Kansainvälisyys
Suomen- ja englanninkielisten rinnakkaistutkintojen kurssit toteutetaan integroidusti.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus integroituu muihin opintojaksoihin eikä sitä voi suorittaa yksin tai erillään muista samaan aikaan menevistä pakolloisista opintojaksoista