Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen asiakkuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.09.2025 - 19.10.2025

Ajoitus

20.10.2025 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership

Opettaja

  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö

Vastuuhenkilö

Elina Merviö

Ryhmät

  • 25TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2025, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointiasteikko

0-5