Tuloksellinen asiakkuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
- Jarmo Pösö
- Mari Rytisalo
- Hanna Schroderus
Ryhmät
-
24LIKO4Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.
Sisältö (OJ)
Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Oppimateriaalit
Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.
Sisällön jaksotus
Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t