Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen asiakkuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership

Opettaja

  • Jarmo Pösö
  • Mari Rytisalo
  • Hanna Schroderus

Ryhmät

  • 24LIKO4
    Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (OJ)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Viestintä: 3 t viikoilla 2, 3, 4, 8
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikolla 5 ja 6

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka: 17.2.2025 (Uusinnat 2.4.2025 ja 7.5.2025)
Viestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Viestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja ennakkotehtävän tekeminen --> 5
Tämän lisäksi annettujen harjoitusten purkuun osallistuminen lähikerroilla (mikä edellyttää valmistautumista etukäteen) sekä yleinen aktiivisuus tuntien aikana vaikuttaa arvosanaan alentavasti/neutraalisti/korottavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Viestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Oppimateriaalit

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Viestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Sisällön jaksotus

Viestintä:
Teema 1 11 t
Teema 2 11 t
Teema 3 11 t
Teema 4 21 t