Siirry suoraan sisältöön

Johdatus ICT-alaan ja tiimityöhönLaajuus (5 op)

Tunnus: 4A00HB28

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Ilmoittautumisaika

09.06.2025 - 07.09.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Toni Männistö
  • Harri Saarinen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 25TIKO1
    Tietojenkäsittely 2025, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö (OJ)

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2025 - 07.09.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Toni Männistö
  • Harri Saarinen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 25TIKO2
    Tietojenkäsittely 2025, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö (OJ)

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

04.09.2024 - 18.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Outi Tuisku
  • Pasi Pekkanen
  • Toni Männistö
Vastuuhenkilö

Outi Tuisku

Ryhmät
  • 24TIKO3
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö (OJ)

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Aika ja paikka

Syyskaudella keskiviikkoisin klo 9-16. Tarkempi aikataulu esitellään opintojakson alkaessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi
Opintojakso koostuu 3 casen ja valmennuksen hyväksytystä suorittamisesta ja kirjallisen oppimispäiväkirjan kirjoittamisesta.
• Numeroarviointi perustuu opiskelijan ja opiskelijaryhmän case-työskentelyyn (50 % arvosanasta) sekä yksilön tiimityöhön (case) ja oppimispäiväkirjatuotokseen (50 % arvosanasta).
• Läsnäolo opintojakson lähitunneilla (case-opetuksessa ja (case) valmennuksen osuuksissa) on pakollista. Läsnäolo vaikuttaa arvosanaan merkittävästi.
• poissaolosta korvaava tehtävä
• luvattomat kaksi poissaolokertaa alentaa arvosanaa (1 arvosanan alennus kokonaisarvosanasta)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmentajuus, tiimioppiminen ja case-työskentely.

Oppimateriaalit

Tiimityöskentelyyn löytyy paljon erilaista materiaali niin luettavaksi kuin kuunneltavaksikin. Opettaja esittelee opintojakson aikana esimerkkimateriaaleja, joista voi valikoida luettavaa/kuunneltavaa opintojakson sisältöön liittyen. Alla muutamia esimerkkilähteitä:

Tommi Valkonen, Superopiskelija (pdf), https://www.tommivalkonen.com/superopiskelija-3/ (pakollinen luettava)
Patrick Lencioni, Paras mahdollinen joukkuepelaaja
Muut opintojakson materiaalit löytyvät kurssin moodlesta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

~27 tuntia per opintopiste (5x27h)
5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Yksi kokonainen päivä/viikko ensimmäisessä ja toisessa periodissa syksyllä 2024.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Kansainvälisyys

Ei ole

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso edellyttää läsnäoloa, suoritusta ei voi uusia.

Ilmoittautumisaika

07.06.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Outi Tuisku
  • Pasi Pekkanen
  • Toni Männistö
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 24TIKO1
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö (OJ)

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Aika ja paikka

Syyskaudella keskiviikkoisin klo 9-16. Tarkempi aikataulu esitellään opintojakson alkaessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi
Opintojakso koostuu 3 casen ja valmennuksen hyväksytystä suorittamisesta ja kirjallisen oppimispäiväkirjan kirjoittamisesta.
• Numeroarviointi perustuu opiskelijan ja opiskelijaryhmän case-työskentelyyn (50 % arvosanasta) sekä yksilön tiimityöhön (case) ja oppimispäiväkirjatuotokseen (50 % arvosanasta).
• Läsnäolo opintojakson lähitunneilla (case-opetuksessa ja (case) valmennuksen osuuksissa) on pakollista. Läsnäolo vaikuttaa arvosanaan merkittävästi.
• poissaolosta korvaava tehtävä
• luvattomat kaksi poissaolokertaa alentaa arvosanaa (1 arvosanan alennus kokonaisarvosanasta)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmentajuus, tiimioppiminen ja case-työskentely.

Oppimateriaalit

Tiimityöskentelyyn löytyy paljon erilaista materiaali niin luettavaksi kuin kuunneltavaksikin. Opettaja esittelee opintojakson aikana esimerkkimateriaaleja, joista voi valikoida luettavaa/kuunneltavaa opintojakson sisältöön liittyen. Alla muutamia esimerkkilähteitä:

Tommi Valkonen, Superopiskelija (pdf), https://www.tommivalkonen.com/superopiskelija-3/ (pakollinen luettava)
Patrick Lencioni, Paras mahdollinen joukkuepelaaja
Muut opintojakson materiaalit löytyvät kurssin moodlesta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

~27 tuntia per opintopiste (5x27h)
5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Yksi kokonainen päivä/viikko ensimmäisessä ja toisessa periodissa syksyllä 2024.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Kansainvälisyys

Ei ole

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso edellyttää läsnäoloa, suoritusta ei voi uusia.

Ilmoittautumisaika

07.06.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Outi Tuisku
  • Pasi Pekkanen
  • Toni Männistö
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 24TIKO2
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Tavoitteena on antaa perusvalmiudet itsensä kehittämiseen, tiimissä toimimiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua ICT-alan eri osaamisalueisiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää tiimissä toimimisen perusperiaatteet ja osaa toimia niiden mukaisesti
• tuntee itsensä tiimitoimijana
• osaa reflektoida ja kehittää itseään tiimitoimijana
• osaa kehittää tiimitoimijalle tärkeitä taitoja kuten itseohjautuvuutta, ongelmanratkaisukykyjä, viestintätaitoja, stressinhallintaa ja itsetuntemusta
• kykenee erottamaan ICT-alan eri osaamisalueita

Sisältö (OJ)

• Tiimityön tarkoitus
• Tiimin kehitysaskeleet
• Itsensä tunteminen tiimin jäsenenä
• Tiimityön harjoittelu
• Vuorovaikutus tiimissä
• Tiimiroolit
• Itsensä kehittäminen tiimityöskentelijänä
• Itseohjautuvuuden ja ajankäytön suunnittelu
• Stressinhallintataidot ja niiden soveltaminen
• ICT alana
• ICT-alan ammatilliset vaatimukset ja osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa
• kuvailla omaa toimintaansa tiimissä.
• kuvailla tiimissä työskentelyä.
• kertoa, miten voisi itse kehittyä tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida omaa toimintaansa tiimin jäsenenä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenien toimintaa.
• kehittää itseään tiimitoimijana.
• kuvailla ICT-alan ammatillisia vaatimuksia ja osaamistarpeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa
• analysoida monipuolisesti omaa toimintaansa tiimin jäsenenä vertaamalla kokemuksia esimerkiksi omiin aikaisempiin kokemuksiinsa ryhmä-/tiimityöstä.
• analysoida tiimin ja sen jäsenten toimintaa perustuen esimerkiksi tiimityötaitoihin liittyvään kirjallisuuteen ja omiin kokemuksiinsa tiimityöstä.
• kehittää itseään monipuolisesti eri tiimitoimijalle tärkeiden taitojen osalta.
• kehittää itseään ICT-alan toimijana ja osaajana.

Aika ja paikka

Syyskaudella keskiviikkoisin klo 9-16. Tarkempi aikataulu esitellään opintojakson alkaessa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi
Opintojakso koostuu 3 casen ja valmennuksen hyväksytystä suorittamisesta ja kirjallisen oppimispäiväkirjan kirjoittamisesta.
• Numeroarviointi perustuu opiskelijan ja opiskelijaryhmän case-työskentelyyn (50 % arvosanasta) sekä yksilön tiimityöhön (case) ja oppimispäiväkirjatuotokseen (50 % arvosanasta).
• Läsnäolo opintojakson lähitunneilla (case-opetuksessa ja (case) valmennuksen osuuksissa) on pakollista. Läsnäolo vaikuttaa arvosanaan merkittävästi.
• poissaolosta korvaava tehtävä
• luvattomat kaksi poissaolokertaa alentaa arvosanaa (1 arvosanan alennus kokonaisarvosanasta)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Valmentajuus, tiimioppiminen ja case-työskentely.

Oppimateriaalit

Tiimityöskentelyyn löytyy paljon erilaista materiaali niin luettavaksi kuin kuunneltavaksikin. Opettaja esittelee opintojakson aikana esimerkkimateriaaleja, joista voi valikoida luettavaa/kuunneltavaa opintojakson sisältöön liittyen. Alla muutamia esimerkkilähteitä:

Tommi Valkonen, Superopiskelija (pdf), https://www.tommivalkonen.com/superopiskelija-3/ (pakollinen luettava)
Patrick Lencioni, Paras mahdollinen joukkuepelaaja
Muut opintojakson materiaalit löytyvät kurssin moodlesta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

~27 tuntia per opintopiste (5x27h)
5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Yksi kokonainen päivä/viikko ensimmäisessä ja toisessa periodissa syksyllä 2024.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Kansainvälisyys

Ei ole

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso edellyttää läsnäoloa, suoritusta ei voi uusia.