Siirry suoraan sisältöön

MobiilipelikehitysLaajuus (5 op)

Tunnus: 4A00HB43

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan

Sisältö

- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.

Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 12.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 24TIKO1
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan

Sisältö (OJ)

- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 12.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 24TIKO2
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan

Sisältö (OJ)

- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 12.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 24TIKO3
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan

Sisältö (OJ)

- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.

Arviointiasteikko

0-5