Siirry suoraan sisältöön

Mobiilipelikehitys (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00HB43-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2025 - 11.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
25TIKO1
Tietojenkäsittely 2025, valmennusryhmä 1
Opintojakso
4A00HB43

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan

Sisältö (Opintojakso)

- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun