Siirry suoraan sisältöön

Kansainvälinen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EA01-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.06.2025 - 21.08.2025

Ajoitus

28.08.2025 - 15.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
  • Pauliina Airaksinen-Aminoff

Ryhmät

  • 23ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myyntityön erityispiirteet ja on valmis työskentelemään kansainvälisessä myyntityössä.

Opiskelija
- tietää yrityksen kansainvälistymisstrategiat
- tuntee kansainvälisen uusasiakashankinnan prosessin
- ymmärtää tärkeimpien vienti- ja tuontimaiden kulttuureiden erityispiirteet
- osaa soveltaa myyntiprosessia ja myyntitekniikoita eri kulttuurien erityispiirteiden mukaisesti.

Sisältö (OJ)

Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten suunnitellaan ja toteutetaan kansainvälistä uusasiakashankintaa?
Miten myyntiprosessia ja myyntitekniikoita sovelletaan eri kulttuureihin sopiviksi?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa pohtia aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija pystyy analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.

Aika ja paikka

Katso ajat kalenterista tai Moodlesta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssilla koostetaan valittuun kohdemaahan sekä -yritykseen liittyvä kansainvälistymissuunnitelma, jossa arvioidaan kohdeyrityksen kansainvälistymismahdollisuuksia sekä liiketaloudellisten että kulttuuristen tekijöiden suunnasta.

Kurssin tarkemmat arviointikriteerit on kuvattu toteutuksen Moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetus tapahtuu läsnä pidettävillä luennoilla. Jos jokin luento joudutaan ennalta arvaamattomasta syystä pitää etäluentona, kannattaa huolehtia, että työkoneessa on kamera ja toimiva videoyhteys.

Lisäksi opetus sisältää ryhmä- ja parityöskentelyä sekä yksilötehtäviä. Oppimisen tukena luennoilla käytetään myös draamapedagogisia harjoitteita.

Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.

Oppimateriaalit

Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Vahvaselkä, Irma: Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi (2009): Edita Publishing Oy

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksilukemista haetaan ennen opintojakson aloittamista.