Kansainvälinen myyntityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EA01-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
09.06.2025 - 21.08.2025
Ajoitus
28.08.2025 - 15.12.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Ikonen
- Markus Jähi
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
Ryhmät
-
23ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myyntityön erityispiirteet ja on valmis työskentelemään kansainvälisessä myyntityössä.
Opiskelija
- tietää yrityksen kansainvälistymisstrategiat
- tuntee kansainvälisen uusasiakashankinnan prosessin
- ymmärtää tärkeimpien vienti- ja tuontimaiden kulttuureiden erityispiirteet
- osaa soveltaa myyntiprosessia ja myyntitekniikoita eri kulttuurien erityispiirteiden mukaisesti.
Sisältö (OJ)
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten suunnitellaan ja toteutetaan kansainvälistä uusasiakashankintaa?
Miten myyntiprosessia ja myyntitekniikoita sovelletaan eri kulttuureihin sopiviksi?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa pohtia aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija pystyy analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.
Aika ja paikka
Katso ajat kalenterista tai Moodlesta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssilla koostetaan valittuun kohdemaahan sekä -yritykseen liittyvä kansainvälistymissuunnitelma, jossa arvioidaan kohdeyrityksen kansainvälistymismahdollisuuksia sekä liiketaloudellisten että kulttuuristen tekijöiden suunnasta.
Kurssin tarkemmat arviointikriteerit on kuvattu toteutuksen Moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opetus tapahtuu läsnä pidettävillä luennoilla. Jos jokin luento joudutaan ennalta arvaamattomasta syystä pitää etäluentona, kannattaa huolehtia, että työkoneessa on kamera ja toimiva videoyhteys.
Lisäksi opetus sisältää ryhmä- ja parityöskentelyä sekä yksilötehtäviä. Oppimisen tukena luennoilla käytetään myös draamapedagogisia harjoitteita.
Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.
Oppimateriaalit
Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Vahvaselkä, Irma: Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi (2009): Edita Publishing Oy
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksilukemista haetaan ennen opintojakson aloittamista.