Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 23.05.2025
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jouni Viidanoja
- Kirsi Tanner
- Hanna Schroderus
Ryhmät
-
23ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.
Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.
Sisältö (OJ)
Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
16.01.2025 14.30 - 17.00
17.01.2025 12.00 - 17.00 Graafinen viestintä
13.02.2025 12.00 - 14.00
14.02.2025 12.00 - 16.00 Graafinen viestintä
13.03.2025 14.30 - 17.00
14.03.2025 12.00 - 16.00 Graafinen viestintä
11.04.2025 13.00 - 15.00
16.05.2025 13.00 - 16.00
Lisäksi tiimikohtaisia valmennuksia
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen (blogi) asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl
Itse- ja vertaisarviointi voi vaikuttaa arviointiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu esim. blogin kirjoitus
Tiimioppiminen esim. ryhmätehtävät
Valmennusta (lähi ja etä)
Itse- ja vertaisarviointia
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.
Sisällön jaksotus
Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ota yhteyttä opettajaan ennen kurssin alkua, mikäli tarvitset yksillöllisiä järjestelyjä.
Voit hakea toteutuksen opinnollistamista tai hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella - myös jos aikaisemmat opinnot korvaavat opintojakson osan:
Hyväksilukua osaamisen perusteella korvaavutena haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 9.1.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2023-02/hyvahot_opiskelijan_ohje_fi_kevat_2023.pdf
Näyttö arvioidaan asteikolla 1-5.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.
Kansainvälisyys
Osa kurssin materiaaleista ja annetuista lähteistä on englanniksi.