Siirry suoraan sisältöön

Game Programming 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00FA08-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Gareth Noyce
  • Sami Kojo

Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät

  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to demonstrate understanding of the Physics systems in game engines. They are able to demonstrate understanding of Computer Graphics and Simulations. They can also plan and create AI and behaviour for games.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game UI,
Game Physics,
Game Maths,
Computer Graphics,
Shaders,
AI,
Behaviour,
Simulations.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe Physics System in a game engine.
The student can describe AI in games.
The student can describe the basic concepts of computer graphics.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can design and create basics shaders for games.
The student can design and create pathfinding for games.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can apply learned skills to design and implement AI systems and behaviours for games.
The student can apply learned skills to design and implement Physics systems for games.

Arviointiasteikko

0-5