Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus markkinoinnin ytimessä (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ79-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 09.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2024 - 24.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jouni Viidanoja
Mika Jokinen
Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
22ALITA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Luokittelu
BLENDED
Opintojakso
3H00DZ79

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla perehdytään asiakassuhdemarkkinointiin sekä markkinointitutkimuksien suunnitteluun
ja toteuttamiseen. Lisäksi perehdytään graafisen viestinnän suunnitteluun ja työkaluohjelmien
peruskäyttöön.

Opiskelija
- perehtyy asiakassuhdemarkkinointiin
- tekee markkinointitutkimuksen
- osaa laatia markkinointisuunnitelman
- osaa toteuttaa mystery shopping -tutkimuksen
- osaa toteuttaa julkaisuohjelmalla ja oheisohjelmilla yrityksen ja yhteisöjen tavallisimmat painatteet.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä on asiakassuhdemarkkinointi?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Miten laaditaan markkinointisuunnitelma?
Miten toteutetaan mystery shopping -tutkimus?
Miten graafista viestintää suunnitellaan ja toteutetaan eri kanaviin?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

1. vuoden opintojaksot ja Tutkimus työvälineenä tai vastaavat tiedot ja taidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

18.01.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
19.01.2024 10.00 - 12.00 B3-27 (Mika Jokinen)
16.02.2024 10.00 - 12.00 B5-31 (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
16.02.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
14.03.2024 12.00 - 14.00 Etäopetus (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
15.03.2024 13.00 - 17.00 B3-19 (Jouni Viidanoja)
18.04.2024 12.00 - 14.00 Etäopetus (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)
17.05.2024 12.00 - 14.30 B5-31 (Kirsi Tanner, Mika Jokinen)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä: Markkinointitutkimus arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Ryhmätehtävä: Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5 (40%)
Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen johtaminen asteikolla 0-5 (20%)
Graafisen viestinnän tehtävät arvioidaan Hyv/Hyl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Tiimioppiminen
Valmennusta (lähi ja etä)

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan kurssin Moodle alustalla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27h = 270 tuntia
Arviolta noin 90% ajankäytöstä kuluu itsenäiseen opiskeluun ja tiimioppimiseen. Noin 10% etävalmennukseen/lähiopetukseen.

Sisällön jaksotus

Markkinointitutkimus 4 op, 40%
Markkinointisuunnitelma 3 op, 40%
Asikaskokemuksen johtaminen 1 op, 20%
Graafinen viestintä 2 op, 0%

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:

Keskustele ennen hakemuksen tekemistä opettajan kanssa.
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Arvioitavan näytön ajankohta sovitaan hakijan kanssa.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen aikana tehdään työelämäyhteistyötä. Opiskelijat (tiimit) tekevät mm. markkinointitutkimuksen ja markkinointisuunnitelman hankkimalleen toimeksiantajalle.

Kansainvälisyys

Osa kurssin materiaaleista ja annetuista lähteistä on englanniksi.

Siirry alkuun