Siirry suoraan sisältöön

Sosioemotionaalisen kehityksen tukeminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO51-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.05.2023 - 16.10.2023

Ajoitus

17.10.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Minna Seppälä

Ryhmät

  • 23AEO
    Ammatillinen erityisopettajankoulutus 2023

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen
- käyttää sosioemotionaalista kehitystä edistäviä pedagogisia tukitoimia erilaisissa toimintaympäristöissä.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Mitä ovat sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet?
- Miten kehitystä suojaavat ja vaarantavat tekijät tunnistetaan?
- Miten vaarantavia tekijöitä ennaltaehkäistään?
- Miten sosioemotionaalisista tuen tarvetta tunnistetaan ja miten sosioemotionaalista kehitystä tuetaan?

Lisätiedot (OJ)

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen
- käyttää sosioemotionaalista kehitystä edistäviä pedagogisia tukitoimia erilaisissa toimintaympäristöissä.

Arviointiasteikko

0-5