Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprojektityön perusteet  (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2E00EW81-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 23.02.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.01.2022 - 25.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 45
Koulutus
Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pertti Näränen
Tuomas Niemi
Media-ala Virtuaalihenkilö
Liiketalous Virtuaalihenkilö
Esko Ansami
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
20MA
Medianomi (AMK) 2020
Opintojakso
2E00EW81

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (Opintojakso)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3. ADAssa tai pandemiatilanteen vaatiessa etänä / hybridimallilla. Tehtäviä ja asiakaskontakteja myös muina aikoina.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävä, analyysit sekä asiakasneuvottelut. Mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 21 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Sisällön jaksotus

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Omat asiakastyöprojektit sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi. Oman osaamisen markkinointimateriaalin laatiminen ja jakaminen esim. some-alustoilla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoisin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän kautta.

Siirry alkuun